Nieuw brik: GS650G Katana

Wim_V

Die hard MF'er
31 mrt 2008
298
0
Lommel
Aangezien mijn vorig project ongeveer afgerond is (ofja, nog steeds niet helemaal klaar, maar het blijft een brik ;) ), was ik op zoek naar een ander projectje. Na wat 2dehands-sites af te schuimen heb ik eindelijk iets kunnen vinden voor niet te veel geld.

Wat heb ik gekocht?
- Cardan aandrijving!
- Oliekoeler!
- 54 kW!
- bouwjaar: begin jaren 80

Iemand die al weet wat het is? :P

Het doel: de motor uiterlijk netjes maken en het motorblok nakijken en reviseren indien nodig. Hier en daar worden eventueel wat zaken gemoderniseerd :)
De deadline: uiterlijk augustus 2010, dan krijg ik mijn rijbewijs voor vol vermogen, het plan is om dan naar Noorwegen te rijden.

Eens kijken of jullie kunnen raden wat ik gekocht heb... ;)
 
Soes GS 650 G (Katana)
*O*

Sterker nog, 2x zelfs:
dcp5355.jpg

dcp5356.jpg


De eerste is vrij volledig. Het motorblok zou ongeveer in orde moeten zijn, maar hij staat al lang stil. De tweede is voor onderdelen, het blok zou ook niet meer goed zijn.
 
*O*

Sterker nog, 2x zelfs:
[afbeelding]
[afbeelding]

De eerste is vrij volledig. Het motorblok zou ongeveer in orde moeten zijn, maar hij staat al lang stil. De tweede is voor onderdelen, het blok zou ook niet meer goed zijn.
I win, I win *O* *O* *O* What did I win :? *O* *O* *O*
Dat wordt een leuk project.
Wij hebben hier een GS 650 GT staan. Vanmiddag na een paar maanden buiten stilstaan gewoon weer starten lopen :Y
 
I win, I win *O* *O* *O* What did I win :? *O* *O* *O*
taart.jpg

;)

Voorlopig gaat hier niet veel gebeuren. Ik heb het druk met school en dat gaat waarschijnlijk nog duren tot juli (ben trouwens enkel tijdens de weekends thuis). Misschien tijdens de paasvakantie al een eerste blik in de cilinders :)
 
Iemands tips voor onderdelen te vinden? Denk aan dingen als pakkingsets, inlaatrubbers, ...
Op Roukama.nl vind ik al enkele dingen, maar hopelijk kan het nog ergens goedkoper :)

Als iemand nog onderdelen heeft liggen mag hij het altijd laten weten!
 
Aangezien ik door de week in Leuven zit, kan ik nog niets doen. Ondertussen ben ik wat aan het zoeken geweest naar onderdelen (Roukama, Leli Motor parts, CMSNL), maar enkele dingen heb ik nog niet gevonden (inlaatrubbers bijvoorbeeld).

Iemand een idee waar ik deze zou kunnen vinden?

Dit weekend gaat het motorblok er onder uit, kwestie van alles goed te kunnen nakijken :)
 
Hoi Wim,
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Ben zelf ook met iets dergelijks bezig (of toch anders....)

full


Is ook een topic van maar deze post is niet bedoeld om reclame voor m'n eigen topic te maken hoor!!!

Ik ga deze volgen.
Grtz,
black_bull a.k.a. fastbull
 
Post die link gerust, dan kan ik er ook nog iets van leren ;)

Gisteren toch nog tijd gehad om wat te doen, heb dan ook maar meteen even doorgewerkt :P

Blok los gemaakt:
dcp5371.jpg


Voorzichtig op zijn kant leggen (op de foto ligt hij op de verkeerde kant, om het blok er makkelijk uit te krijgen moet hij op zijn rechterkant liggen):
dcp5373.jpg


Frame over het blok heffen en dan houden we dit over:
dcp5374.jpg


Kleppendeksel er af, buiten overmatig gebruik van vloeibare pakking ziet alles er nog goed uit :)
dcp5376.jpg


Nokkenassen er uit:
dcp5377.jpg


Kop er af. Ziet er allemaal normaal uit, enkel de rechter uitlaatklep is behoorlijk wit (linkse klep op de foto):
dcp5378.jpg

dcp5379.jpg


Zuiger zien er nog allemaal goed uit, ik denk dat ik ze gewoon opnieuw gebruik
dcp5380.jpg


Cilinder ziet er ook nog mooi glad uit
dcp5381.jpg


Na de koppeling er af gehaald te hebben zien we dit :/
dcp5383.jpg

Met heel wat moeite en geduld alle vernaggelde boutjes nog los gekregen (sleuf in geslepen met de dremel). Het leek wel of er locktite tussen zat :/

Welke grapjas heeft nog twee imbusbouten in het oliefilterhuis verstopt om de carterhelften bij elkaar te houden?
dcp5384.jpg


Carter los:
dcp5385.jpg


Weet iemand wat dit is er waar het voor dient? Het is een rondel met daar onder een rubbertje. Ik heb geen idee waar het voor dient. Het rubbertje is aardig versleten. In de andere carterhelft zit ook een rondel met een rubbertje onder.
dcp5386.jpg

dcp5391.jpg

dcp5392.jpg


Krukas ziet er nog netjes uit:
dcp5387.jpg


Lagerschaaltjes zijn nog erg goed, waarschijnlijk gebruik ik ze opnieuw :)
dcp5389.jpg



En toen... was de batterij van mn camera leeg :) Heel het blok ligt uit elkaar, enkel de kleppen zitten nog in de kop (ga eerst nog een kleppentang zoeken).

Kan iemand mij helpen aan een wphb? Ik zou graag de aanhaalmomenten en dergelijke weten :)

Zo, dat was het voor deze week, volgende week begint de paasvakantie, misschien kan ik dan nog wel een dagje vrijmaken om even door te werken ;)
 
Ik zou me meer zorgen maken over de 2 middelste zuigers. Lijkt alsof hier sprake is van olieverbruik.
Vettige verbrandingskamer en mooie lichte randen rondom de zuiger.
 
Ik zou me meer zorgen maken over de 2 middelste zuigers. Lijkt alsof hier sprake is van olieverbruik.
Vettige verbrandingskamer en mooie lichte randen rondom de zuiger.
Wat zou dat kunnen zijn? Versleten klepseals?

Iemand een idee waar ik inlaatrubbers kan vinden? Bij Leli Motor parts, Roukama en CMSNL kan ik ze niet vinden..
 
Wat zou dat kunnen zijn? Versleten klepseals?

Iemand een idee waar ik inlaatrubbers kan vinden? Bij Leli Motor parts, Roukama en CMSNL kan ik ze niet vinden..

Aangezien je het blok nu toch al helemaal open hebt liggen moet/kun je alle pakkingen sowieso al vervangen. Klepseals zou ik dan meteen meenemen. Daarvoor moeten de klepjes wel worden losgehaald natuurlijk........

Inlaatrubbers weet ik ook niet. Bij mijn GS zijn ze nog in goede staat...
 
Meten = weten.
Zuigers, zuigerveren, schraapveren, klepgeleiders.
Hoe zien de klepstelen eruit?
 
Klepseals wou ik inderdaad zowieso al vervangen. De klepstelen heb ik nog niet kunnen bekijken, volgende week ga ik een kleppentang halen (ben nu toch weer tot vrijdag niet thuis). Ik ga nog alles nameten, maar dan moet ik eerst een werkplaatshandboek hebben (iemand?) :)

Bedankt voor de reacties!
 
Thanks *D

Vanavond nog een uurtje onderdeeltjes gepoetst. Morgen verder doen met de carters te schuren.
 
Meten = weten.
Zuigers, zuigerveren, schraapveren, klepgeleiders.
Hoe zien de klepstelen eruit?

Precies, het kan er mooi uit zien en toch helemaal versleten zijn.

Wel vreemd trouwens dat die 2 middelste kamers zwarte kleppen hebben, meestal zijn die iets lichter omdat ze warmer worden dan 1 & 4. Misschien een zwakke boubine of hebben ze een grotere hoofdsproeier?

Dat dingetje in het midden van het blok met rubbertje zal wel een oliekanaal zijn. Het zit immers wel midden onder de olieflowsensor. Maar ik heb zelf nog nooit een GS uit elkaar hoeven halen :).
 
Iemand een idee waar ik inlaatrubbers kan vinden? Bij Leli Motor parts, Roukama en CMSNL kan ik ze niet vinden..

Precies, ik daar ook al lopen zoeken voor m'n GS750.
Bij cmsnl.com kn ik ze ook nergens op de fiches terugvinden :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan