nieuw pak voelt klote

Ik heb een normaal postuur (1,77 en 77kg) en ik heb een Revit V12 in maatje 50.
Ik was ook bang dat het jack te klein was. Maar na een bezoekje aan Topskin in Breda ben ik ervan overtuigd dat het gewoon goed is!
Maar jij met je 1,87 in maatje 50?? En Spidi valt al klein uit.
Laat ik het zo zeggen: als je je armenen een beetje van je lichaam afhoudt en iemand anders kan dan nog leer vastpakken bij je "vleugels" dan is de maat goed (mits de lengte van de mouwen oké is)
Mijn pak zat na 2 ritjes al flink beter.
 
hmmm, mijn pak hangt toch een beetje los aan men benen en armen, kan dit kwaad :?

Je kan je pak altijd op maat laten afstellen door de "echte" motorpakken boer. Heb ik ook laten doen met m`n broek bij een bedrijf in almere welke alleen motor pakken maakt.
 
maar ik ben 1.86 m en 70kg dus redelijk mager, heb nu een 50 maar wou geen 48 kopen omdat het vreselijk spande aan men kruis
 
ik heb sinds een maand een littlewood leren combi en die zit ook nog niet echt heerlijk maar het word wel beter ik voelde me ook echt onzeker op de motor en toen ik in de winkel stond moesten die meiden me in het pak helpen kreeg de rits niet dicht en box over mijn kont och wat heb ik het slecht :)
maar het word beter jongen, echt !
 
Ik heb ook een vrij strakke combibroek, ik heb twee maten aangehad, 50 en 52, de 52 zat te los, maar de 50 zat weer erg strak. Ik hoop dat de 50 nog rekt, ik kan wel gewoon knielen.

Koz
 
Heb altijd een dainese combi gehad en draag deze alleen nog maar als het slecht en koud weer is...
Heb sinds een kleine 2 jaar een Spyke Vortex ( 1-delig met zo'n grote hump in mn nek...) heb ik alleen maar aan als het mooi weer is en niet te koud want bijna de hele voorkant is geperforeerd. Ik ben zelf 1.82 en weeg 76kg maar heb maatje 50! Ik heb nog steeds moeite met aantrekken en vooral met uittrekken
boldblue.gif
(warm zweet...)

Ik kan bijna niet rechtop staan in dit pak, lopen gaat nog redelijk en hurken gaat prima (is zelfs nodig volgens Rossi
hihi.gif
) en als ik mn helm van de kapstok wil pakken heb ik een trapje nodig omdat ik mn ellebogen niet boven mn neus uit krijg! Heb wel altijd een rugprotector aan en het "schuim" wat std in het pak zat eruit gelaten...
Maar als ik op mn motor ga zitten... mn pak zit dan als gegoten! het zit echt heerlijk! Ik merk dan ook dat dit pak is ontworpen om te racen. Ik heb dit pak ook gepast zittend op een motor (met dank aan Paul van MOTOPOINT gear in Middelbeers)
Ik heb wel een probleem als ik met dit pak over een beurs ofzo ga lopen maar dat heb ik maar voor lief genomen...
 
ik heb sinds een maand een littlewood leren combi en die zit ook nog niet echt heerlijk maar het word wel beter ik voelde me ook echt onzeker op de motor en toen ik in de winkel stond moesten die meiden me in het pak helpen kreeg de rits niet dicht en box over mijn kont och wat heb ik het slecht :)
maar het word beter jongen, echt !

Ghehe, bij het passen van mijn pak hadden ze een Fazer staan om te proberen. Ding stond op de middenbok. Denk je daar elegant je been over de kont te zwaaien.... nou, vergeet het maar. Dat wil echt niet met een nieuw pak aan. :P
Eerst op het stepje klimmen en dan nog eens proberen ging beter. :z
 
Ghehe, bij het passen van mijn pak hadden ze een Fazer staan om te proberen. Ding stond op de middenbok. Denk je daar elegant je been over de kont te zwaaien.... nou, vergeet het maar. Dat wil echt niet met een nieuw pak aan. :P
Eerst op het stepje klimmen en dan nog eens proberen ging beter. :z
Bij Termaat?. Hier idem. Ik zat erop en wilde er niet meer af ;)
 
Mijn pak zit ook nog t*ring strak hoor. En nee, hij zit mij ook nog niet helemaal lekker als ik rijd, maar dat komt nog wel.

Meestal wordt geadviseerd om een leren pak 2 maten onder je eigen maat te kopen. Als je een te groot pak koopt, dan rekt hij alleen op de plekken op die iets te strak zitten en de rest blijft / gaat slobberen. Kortom, je hebt dan een te groot pak.

Gewoon een paar keer aan doen, dan voel je al snel verschil met de vorige keer aantrekken. En anders er inderdaad tv mee kijken. :)

CAT

2 maten onder je eigen maat? Da's een echt verkoperspraatje, geloof me.
Het verschil zit em doorgaans in de verschillende maatvoeringen die de fabrieken gebruiken. Het maakt echt veel verschil of een pak uit Italie, Zwitserland, Engeland of uit Nederland komt.
 
yw lennovich, had je toch gezegd maatje 52 te nemen ;) maar het moet indd wel wat rekken ze, het mijnne begint nu ook al wat makkelijker te zitten (na 1200km) het loopt wel los man en ja ik had het mijnne ook overdag aan om bv te zitten surfen 8-)
 
Mijn vorige pak was op aanraden van de verkoper ook strak gekocht. Hij zei dat het wel zou oprekken, en dan lekker zou zitten.
Na 3 jaar waarbij ook ritjes in de regen zat het pak nog steeds te strak, vooral bij de knieen. Het was gewoon helemaal K*T.
Het pak wat ik nu heb zit wat ruimer en tenminste wel lekker.
Volgens mij worden er nogal eens leren pakken te klein verkocht/gekocht.

Edit: Ik zou als het nog kan het pak ruilen voor een maatje groter.
 
'k Heb eind vorig jaar ook een nieuwe pak gekocht en die zit ook nog niet comfortabel. 'k Heb hem ook nog maar een keer of 3 aangehad en in totaal zo'n 200 km mee gereden. Vorig pak zat ook eerst klote en later zelfs aan de ruime kant. Soms begin je er idd aan te twijfelen. Ik kan wel hurken, maar een kneedown maken kan in het geheel niet, nog niet. Ook bij mij schouders zit tie nog wat strak. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat het goed zal komen, als ik straks weer ga rijden. Ik heb een blauw/wit/zwarte combi van Büse bij mijn blauw/witte GSX-R 600 K1.
 
Grappig, volgens mij zit elke motorrijder met z'n nieuwe laarzen/handschoenen/pak eerst 2 weken voor de tv :)
 
Is het trouwens verkeerd als het pak in het begin na 100km rijden bv. al best wel fijn begint te zitten? Das bij mij het geval, nog wel wat onwennig bij de knieholten en okselholten maar voor de rest zit ie best al wel lekker.
 
Voor degenen die een pak hadden die in het begin flink strak zat... past er dan nu wel een rugbeschermer in je pak?
Zaterdag een Dainese rugprotectot aangeschaft bij Safe.
Mijn pak is nu 3jaar oud en inmiddels wel opgerekt.
De protector paste er net in....tis wel een volledige dus van m'n stuitje tot aan m'n nek.
 
volgens mij heeft het ook heel veel te maken met het merk. Ik rijd zelf met spyke...overall dan, zat in het begin heel strak, maar na een stuk of 4 grote trips zat het echt heel lekker. Maar mijn vorige pak was van damen (combi), ondanks dat deze op termijn iets te groot werd (wegens verlies van wat overtollige bagage :) )bleef dat klote zitten.
Het rekt zeker op, maar soms zit een pak gewoon niet, en kun je beter een ander merk of zo nemen.
 
Mijn pak zat gelijk al als gegoten, maar dat mag je ook wel verwachten (MJK). Met mijn lengte (1.96) heb ik dus een maatje 51 broek plus een beetje lengte erbij nog (51 is in confectie geloof ik al een 52 met langere pijpen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan