Nieuw: TomTom Rider 5

Itn werkt wel met Rider 400 maar GPX is eigenlijk een beetje naar voren geschoven als het belangrijkste route bestand en daar zie je helemaal geen viapunten in staan.

Itn met de Rider 400 heb ik geen ervaring mee, aangezien de werking van ITN alleen maar beroerder geworden is t.o.v de Rider 5
 
Je kunt met de nieuwe rider400 onder ITN de route ook niet meer oppikken bij het dichtbijzijnste punt, zosls met de oudere riders. Je moet alle punte handmatig 1 voor 1 skippen.
POIs zonder symbolen is ook een hele klaagzang over.
Heelveel dingen waar men tevreden mee was bij de oude riders zijn weggelaten.

De weking van itn is inderdaad verslechterd bij de 400, en gpx daar zitten nog wat kinderziektes in.
 
Laatst bewerkt:
GPX na de laatste update moet ik nog testen. Verder ben ik best tevreden over de GPX afhandeling.
 
GPX na de laatste update moet ik nog testen. Verder ben ik best tevreden over de GPX afhandeling.

Daar heb je gelijk in. GPX is een hele goeie verbetering.
Toen de 400 net op de markt was was het nog niet echt je van het, met GPX. Iedereen die bekent was met tomtom viel terug op ITN, maar dat was ook "ruk".

Na 2 updates is er zo te lezen nog maar weinig te klagen over GPX. Nu nog een beetje bijschaven en dan is het een topapparaat.
 
Vorige week in de Franse Alpen kreeg mijn TomTom kuren. In Nice (midden in de stad) was ie helemaal de weg kwijt. Pas toen ik zelf de kustroute naar Menton gevonden had begon de TomTom ook pas weer de juiste richting in te sturen. Twee dagen later inde buurt van Cluses werd de TomTom plotseling heel erg traag. Opstarten, ingeven adres, route berekenen, etc: alles ging erg traag. Op gegeven moment maar overgeschakeld op navigatie met mijn Iphone. Volgende dag nog steeds hetzelfde probleem. Terugweg naar huis maar gedaan zonder navigatie (gewoon de "bordjes volgen"). In Nederland de TomTom tijdens een eetstop weer eens aangezet en nu deed ie alles weer normaal.
Wat zou dat geweest kunnen zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Last van de hitte?
Zou misschien zo maar kunnen, bij de kustroute ging het opeens weer goed...

Ik weet het niet, af en toe denk ik dat ook wel eens bij de mijne, heeft dat ding het wel helemaal goed zitten.
Als het af en toe voorkomt, dan is het meestal maar kortstondig. Alleen de afgelopen vakantie in juni in Italie, stuurde dat gekke ding me 180 graden de verkeerde kant op.
Ik kreeg door mederijders niet echt de tijd om in te zoomen waar de rider me nu precies heen wilde sturen.
Thuis exact dezelfde route weer opgestart in de rider, toen klopte het wel exact.

Het zou misschien ook nog een fout kunnen wezen in se software, of in de laatste update misschien. Wel raar dat de rider dan alleen raar doet in frankrijk.
 
Bedankt voor reactie. Ik was vandaag bij motordealer en die gooide het ook op de extreme hitte (hoge buitentemp > 30 C i.c.m. warmte van motorblok die omhoog komt). Ze hadden al meer berichten vernomen de laatste tijd over navi's die kuren kregen bij hoge temp.
 
Das mooi dat je dat hier even meld!
Ik had hetzelfde hier ook al een tijdje geleden gevraagd. Door jouw vraag dacht ik opeens aan de hitte.

Toch was het bij mij echt niet extreem warm. Het was half juni smorgensvroeg in Ortisei in de Dolomieten. Ik heb niet echt het idee dat het toen 30+ was.
Maar het schiet daar nooit echt op, is een drukke route met dorpjes., Sankt Christina, Wolkenstein en dan de pas op. Hmmm
 
Laatst bewerkt:
Even n vraagje.

Rij al lang met TomTom en maak of download routes via itn convertor die ik via reisplanning rijd.
Maar sinds kort rij ik wel s rond en wil ik ff op de TomTom zelf n kleine route maken, omdat ik dan ergens naartoe wil, maar de TomTom wil dwingen om langs n riviertje te rijden.

Ik dacht, ik open reisplanner, nieuw reisplan en voeg ff wat punten in die ik aanklik op de kaart, maar als ik m wil rijden (bijvoorbeeld 5 punten) dan navigeert de TomTom alleen naar het eerste adres.

Ook als ik de reisplan opsla en daarna open.
Waarom navigeert hij nu niet naar het laatste adres met de andere punten als viapunt?
Doe ik iets verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo inschat, heb je alle punten als bestemming in het reisplan staan, terwijl behalve de eindbestemming alle punten als tussenpunt in het reisplan moeten staan.

Selecteer in het reisplan (in het voorbeeld van de 5 punten) de eerste vier punten door ze één voor één even aan te wijzen en vast te houden. Je krijgt dan een menu met 6 opties, waarvan de eerste is "markeer als tussenpunt". Dan zou het goed moeten gaan.

Succes!
 
Ik had al zo'n vermoeden dat de TomTom ze allemaal als eindbestemming zag, maar zag geen optie.

Ik ga t deze week proberen en als dit de oplossing is, ben ik je echt dankbaar :)

Edit: en inderdaad...dat was het :}
 
Laatst bewerkt:
ik heb de tomtom rider nu ongeveer 2j
ben er verleden week nog mee op 6 daagse geweest en heb ik voor het eerst gemerkt dat de houder van de tomtom geen goed contact meer maakt waardoor k consten de tom tegen de houder moet drukken anders trekt hij de batterij uiteraard leeg.
na de contactpunten een beetje proper gemaakt te hebben met wd40 was dit tijdelijk opgelost, ik zeg wel tijdelijk.
gisteren weer een ritje gedaan en heb ik geconstateerd dat de aansluiting onderaan de tomtom net dezelfde kuren vertoond, als ik met de de plug in begin te draaien of aandrukken laad de batterij weer wel op al moet ik dit constant doen wat natuurlijk geen optie is.
ik ga nu proberen om er contact spray op te spuiten om te zien of dan het contact beter is en de tomtom terug bij laadt.
zijn er hier nog tomtom gebruikers die daar last van hebben, en zo ja een eventuele oplossing voor het probleem.
 
Bij mij zit er een draadbreukje net voor de stekker. Af en toe wat rommelen voor het opladen. De auto aan/uit functie heb ik uit gezet.
 
Bij mij zit er een draadbreukje net voor de stekker. Af en toe wat rommelen voor het opladen. De auto aan/uit functie heb ik uit gezet.
de auto aan/uit functie staat bij mij ook uit daarom dat hij de batterij van de tomtom leeg trekt omdat hij niet meer bij laadt.
ik denk niet dat er bij mij draad breuk is aangezien ik de tomtom tegen de houder druk en contact is alsook als ik met het stekkertje onderaan wat beweeg er ook contact is.
helaas is dat contact van zo een korte duur dat ik constant zou moeten rommelen met het stekkertje of de tomtom tegen de houder en contactpunten aandrukken.
rider staat op mijn nieuwe motor wel vol in de wind daar waar hij op mijn vorige motor achter het schermpje zat, misschien heeft het daar ook wel mee te maken daar door de druk van de rijwind de tomtom niet goed in contact komt met de contactpunten van de houder?
 
Bij mij zit de TT ook zonder ruit op een naked. Misschien dat de verende pennetjes slecht worden bij je. Of er zit te veel speling tussen je houder en de TT, maarja een elastiekje erom ziet er ook niet uit.
 
Hier bij beide tomtom's het zelfde (bekende) probleem. Achter de clip op het dock heb ik wat schuimrubber geduwd en zodoende drukt de clip iets harder op de tomtom, en maakt zodoende weer voldoende contact.
 
Iemand een tip? Maak altijd de routes (zelf garmin/basecamp) en die haal ik dan ook nog ff door Tyre om voor de TomTom's dezelde route te maken. Normaal geen probleem, maar dit laatste stukje wil echt niet:
21573852866_5cb0111dae_b.jpg


Oostelijk (met extra waypoints) de basecamp route , evengoed gaan we langs de Mosel.
Overigens doe ie 't wel in ITN-converter en heb ook geen afsluiting kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit er een draadbreukje net voor de stekker. Af en toe wat rommelen voor het opladen. De auto aan/uit functie heb ik uit gezet.

daar hebben meerdere riders 5 last van. Heb destijds zelf de connector uit elkaar gehaald en er een compleet nieuwe bedrading aan gemaakt met betere kwaliteit kabels. Dat loste het probleem geheel op :Y
 
vorige woensdag nog een mooie rit gedaan samen met de vrouw.
het is nu duidelijk dat de tomtom geen goed contact maakt op het dock en bij de stekker.
ik heb ze vooraf beiden proper gemaakt met wd40 om ze nadien in te spuiten met contactspray die dient voor fijne electrische contactpunten.
het gaat een paar uurtjes goed waarna de miserie weer begint zodat op het eind van de dag de batterij eigenlijk terug zo goed als leeg is.
binnen sturen lijkt me de enige goede oplossing, met de nodige argumenten om proberen dit gratis opgelost te krijgen.
 
Even een vraag betreft de mount van de tomtom rider.
Een tijd terug stopte mijn tomtom met opladen van de tomtom op de motor dus heb ik alle kabels vervangen en de mount en dacht zo het probleem te verhelpen maar nu doet die het nog steeds niet goed.
In de auto laat die wel gewoon goed op (auto mount met zuignap).
Nu bij nader onderzoek denk ik te weten wat het probleem is.
Ik denk dat het aan de mount ligt dat die net iets teveel speling heeft en dus niet goed aansluit op de connector poortjes.
Als ik er steeds een beetje mee wiebel pakt de rider soms wel stroom en dan weer niet.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Is er een manier om de veertjes strakker te zetten ofzo?
Heb geprobeerd met een inbus sleutel de schroeven aan te draaien maar die passen er niet op.
Alle tips en tricks zijn welkom.
 
Even een vraag betreft de mount van de tomtom rider.
Een tijd terug stopte mijn tomtom met opladen van de tomtom op de motor dus heb ik alle kabels vervangen en de mount en dacht zo het probleem te verhelpen maar nu doet die het nog steeds niet goed.
In de auto laat die wel gewoon goed op (auto mount met zuignap).
Nu bij nader onderzoek denk ik te weten wat het probleem is.
Ik denk dat het aan de mount ligt dat die net iets teveel speling heeft en dus niet goed aansluit op de connector poortjes.
Als ik er steeds een beetje mee wiebel pakt de rider soms wel stroom en dan weer niet.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Is er een manier om de veertjes strakker te zetten ofzo?
Heb geprobeerd met een inbus sleutel de schroeven aan te draaien maar die passen er niet op.
Alle tips en tricks zijn welkom.

Even teruglezen: zie bericht van WIJZURIJ van 21 sept 2015 17.06 u. Rubbertje plakken. Heb ik ook gedaan en daarmee probleem tijdelijk opgelost. Definitieve oplossing is er volgens mij niet voor deze klote constructie. Is gewoon slijtage van de contactpuntjes. Vroeger of later krijgt elke TomTom rider hier mee te maken, zeker als je 'm regelmatig gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ohhh wauw haha had niet terug gelezen, niet verwacht dat er iemand was met hetzelfde probleem. _O-
Had beter eerder in dit topic kunnen kijken want dat had me een nieuwe mount gescheelt.
Heb deze mount net erop gezet voor 70 euro verddomme en hielp niets.
 
Even een topic uit de oude doos..sorry..

Een motormaat rijdt nog met een Rider V5.
Op dat apparaat is een kaartzone geselecteerd waar Italie niet in is opgenomen.
Een andere kaartzone heeft Italie wel maar Frankrijk weer niet.
En laten we volgende week dus beide landen aandoen.
Er is wel een kaart waar alle zones in zijn opgenomen voor west-europa maar die moet 60 euro kosten.

Is er een mogelijkheid om toch beide landen kostenloos in de navigatie op te nemen ?
Een zone aanpassen of uitbreiden is mij niet gelukt.

Thanks alvast !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan