Nieuwe accu: accuzuur?

Motor94

MF'er
9 jan 2016
242
68
Rotterdam
De accu van mijn GS500 is helaas overleden, nu zie ik op vrijwel elke website dat ze geen accuzuur / gevulde accus meer mogen leveren. Is dit nog makkelijk te krijgen, of dit een goede reden dat de meerprijs van een gel accu (40 euro vs 60 euro) het waard is?

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.036
218
Belgie (Gent)
De accu van mijn GS500 is helaas overleden, nu zie ik op vrijwel elke website dat ze geen accuzuur / gevulde accus meer mogen leveren. Is dit nog makkelijk te krijgen, of dit een goede reden dat de meerprijs van een gel accu (40 euro vs 60 euro) het waard is?
Accuzuur wordt wel nog geleverd, zie Batterij vullen - zuur niet volledig op

Laatst bewerkt:

Klikoo

Yamaha FJR1300
10 jun 2020
31
30
@Motor94

Officieel mag accuzuur niet meer los geleverd worden bij een nieuwe accu. De verkoper moet de accu voor de klant helemaal klaar maken. Dit om ander doeleinden te voorkomen. Zoals eigen gehobbyd explosief.

De impact van nieuwe regelgeving op uw accukeuze

Ik vind het een beetje onzin. Iemand die er iets anders mee wil doen zoals zelfgemaakte explosieven, weet echt wel hoe hij het spul er weer uit krijgt. En je zal het waarschijnlijk nog gewoon bij de bouwmarkt kunnen krijgen?

Bramb0

Rijdende hufter
Donateur
7 okt 2018
1.091
1.086
Dordrecht

Of het ook echt correct is kan ik niet zeggen, maar kwam dit tegen via google
Dat zijn 4 pagina’s, waarbij je waarschijnlijk dit bedoelt?

In vergelijking met AGM accu’s hebben Gel accu’s over het algemeen een langere levensduur, zowel bij ‘float’ als bij ‘cycling’ gebruik.

Varta-link

Daar pik ik dit dan weer uit:

De AGM-technologie heeft drie keer de levensduur van conventionele batterijen en zijn perfect geschikt voor geavanceerde Start-Stop-systemen waarin de batterij snel weer moet worden opgeladen door de energie die voorzien wordt door het systeem dat remenergie recupereert.

AGM techniek wordt al vele jaren in allerlei toepassingen gebruikt, ik zou niet al teveel energie steken in het zoeken naar problemen die er niet zijn.

Zoals iemand hier zegt: Vaak ben je te bang :)

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
8.095
5.201
Zeeuws Vlaanderen
Ik heb vorige maand online een Bosch accu gekocht voor de Honda en die kwam gewoon met een zuurpakket erbij. En hij was ook nog hardstikke goedkoop.

dit zijn helden :)

Die gasten kwamen dus gewoon écht in de avond nog "effe" een accu afleveren in Zeeuws Vlaanderen

Bovenaan Onderaan