Nieuwe banden

ik had op mijn vtr bridgestone bt021.NOOIT WEER.
glijd gauw weg als je een bocht sportief wil nemen. op mijn yamaha r1 , die ik volgende week krijg zitten gelukkig mpp.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er nu weer een MPP onder zetten, aangezien de vorige eigenaar die reed en er een nieuwe voorband op zit..

BT014 moet ook fijn zijn...
 
ik had op mijn vtr bridgestone bt021.NOOIT WEER.
glijd gauw weg als je een bocht sportief wil nemen. op mijn yamaha r1 , die ik volgende week krijg zitten gelukkig mpp.

Voor mij ook NOOIT meer BT 21's. Voorband tot 2 maal toe weggegleden. 1 keer op droog en 1 keer op nat wegdek. Wel steeds op het nippertje kunnen rechthouden maar het vertrouwen was direct weg. Met BT 14's kon ik doen wat ik wilde,koud,warm,nat droog,die waren gewoon perfect op de levensduur na. Voor m'n volgende ga ik toch de MPP 2CT's eens proberen.
 
ik ben ook 1keer flink aan het glijden geraakt bij het accelereren uit een rotonde.gelukkig kwam ik met m,n achterwiel tegen de middengeleider, anders was ik geheid op m,n plaat gegaan.
met mpp nog nooit geen last mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
heb nog steeds de bt 014's en wat er indie test staat datklopt gewoon het rijd super !!!!!!!
en het slijt echt gewoon kneiter-hard ......
 
Ik heb nu Dunlop Qualifier RR eronder liggen. Superbanden. Bevallen me veel beter dan de MPP 2ct's die ik hiervoor had. RR's hebben zeker bij nat en koud weer een beter gevoel wat ik niet had gedacht. Bij droog en warm zijn vergelijkbaar met de michelins.
 
Ik heb nu Dunlop Qualifier RR eronder liggen. Superbanden. Bevallen me veel beter dan de MPP 2ct's die ik hiervoor had. RR's hebben zeker bij nat en koud weer een beter gevoel wat ik niet had gedacht. Bij droog en warm zijn vergelijkbaar met de michelins.
1keer gehad ook een fijne band goede grip in snelle bochten, en bij snel afremmen is de grip ook oke. maar smaken verschillen,ik ga toch voor de mpp
 
Laatst bewerkt:
Weer een veel te algemeen bandenverhaal......... zucht......

Mensen, wat voor de ene rijder een goede band is, hoeft voor de andere helemaal niet goed te zijn. En dan zeker met een andere motor scheelt het erg veel.

Goed advies van een goede (niet merkgebonden) bandenhandelaar die je eerst naar jouw wensen en ervaringen vraagt is veel meer waard dan een internet-topic waar (bijna) iedereen alleen maar roept dat "zijn banden" het beste zijn.....

Vergeet verder ook niet dat de ontwikkelingen op bandengebied zo snel gaan dan een topband van 2-3 jaar geleden nu al vaak achteraan in de vergelijkingstests eindigt (bijvoorbeeld de Bridgestone BT-014).

En voor degene die de Michelin Pilot Sport aanraadt voor gewoon weggebruik: sorry, maar je weet niet waar je over praat. Deze band is echt verouderd, en doet het gewoon slecht in kou, regen of onder omstandigheden waarbij hij niet op temperatuur komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan