Het komt niet vaak voor, en zeker niet in de scooterwereld, maar slechts één jaar na introductie van de X7 - Piaggio's compacte GT scooter - lanceren de Italianen een nieuwe uitvoering, de X7 Evo.
Lenig en compact om als een gladde aal door het stadse verkeer te laveren, maar met de stabiliteit en bescherming van een maxi scooter, dát is in een notendop waar de X7 Evo volgens Piaggio voor moet staan.
Net als de X7 zal ook de X7 Evo in twee uitvoeringen leverbaar zijn, de 15 Pk 125 i.e. uitvoering speciaal voor de Europese markt (voor dat Europese rijbewijs wat onze regering maar niet wil overnemen) en de zwaardere 300 i.e.
Van dat laatste model groeide de cilinderinhoud ten opzichte van de X7 (250 i.e.) met 34cc naar nu 278,3 cc, waardoor de motor nu 22,4 Pk levert (was 22 Pk) met een koppel van 23,8 Nm (was 20,2 Nm). Opmerkelijk hierbij is dat de in cilinderinhoud gegroeide uitvoering slechts 1 kilo in gewicht is toegenomen, terwijl de 125 uitvoering maar liefst 4 kilo meer heeft mee te slepen.
Kenmerkend aan de X7 Evo is het meedraaiende stuurdeel en daarmee ook meedraaiend windscherm, een minder gebruikelijke feature bij dit type motorscooter. Onder het zadel is de gebruikelijke opbergruimteterug te vinden die groot genoeg moet zijn voor twee helmen, een integraal en een jethelm.
Om het de rijder zo gemakkelijk mogelijk te maken is de X7 Evo uitgerust met een automatische tankdop opener, die onder het stuur is aangebracht. Hierdoor is het volgens Piaggio mogelijk om te tanken zonder van de scooter af te moeten stappen.
Bron: http://www.motorfreaks.nl/nieuws/piaggio-lanceert-x7-evo.html
Hier nog een heel verslag:
X7 Evo 125/300 | Scooter News and Reviews | Scootersales
(Bron voor onderstaande foto's)
Dit soort scooters gaan een goede toekomst tegemoet denk ik: Niet te groot en zwaar, met toch voldoende windbescherming, voor velen nèt genoeg power en een behoorlijk grote bagageruimte a la X max. Nog eentje in dit segment is de zojuist nieuwe Kymco downtown 300i.
Bron onderstaande foto's: Nuovo Piaggio X7 Evo 125 i.e. e 300 i.e.
Lenig en compact om als een gladde aal door het stadse verkeer te laveren, maar met de stabiliteit en bescherming van een maxi scooter, dát is in een notendop waar de X7 Evo volgens Piaggio voor moet staan.
Net als de X7 zal ook de X7 Evo in twee uitvoeringen leverbaar zijn, de 15 Pk 125 i.e. uitvoering speciaal voor de Europese markt (voor dat Europese rijbewijs wat onze regering maar niet wil overnemen) en de zwaardere 300 i.e.
Van dat laatste model groeide de cilinderinhoud ten opzichte van de X7 (250 i.e.) met 34cc naar nu 278,3 cc, waardoor de motor nu 22,4 Pk levert (was 22 Pk) met een koppel van 23,8 Nm (was 20,2 Nm). Opmerkelijk hierbij is dat de in cilinderinhoud gegroeide uitvoering slechts 1 kilo in gewicht is toegenomen, terwijl de 125 uitvoering maar liefst 4 kilo meer heeft mee te slepen.
Kenmerkend aan de X7 Evo is het meedraaiende stuurdeel en daarmee ook meedraaiend windscherm, een minder gebruikelijke feature bij dit type motorscooter. Onder het zadel is de gebruikelijke opbergruimteterug te vinden die groot genoeg moet zijn voor twee helmen, een integraal en een jethelm.
Om het de rijder zo gemakkelijk mogelijk te maken is de X7 Evo uitgerust met een automatische tankdop opener, die onder het stuur is aangebracht. Hierdoor is het volgens Piaggio mogelijk om te tanken zonder van de scooter af te moeten stappen.
Bron: http://www.motorfreaks.nl/nieuws/piaggio-lanceert-x7-evo.html
Hier nog een heel verslag:
X7 Evo 125/300 | Scooter News and Reviews | Scootersales
(Bron voor onderstaande foto's)
Dit soort scooters gaan een goede toekomst tegemoet denk ik: Niet te groot en zwaar, met toch voldoende windbescherming, voor velen nèt genoeg power en een behoorlijk grote bagageruimte a la X max. Nog eentje in dit segment is de zojuist nieuwe Kymco downtown 300i.
Bron onderstaande foto's: Nuovo Piaggio X7 Evo 125 i.e. e 300 i.e.
Laatst bewerkt: