Nieuwe Honda NT1100

Sinds dit jaar is er een stickerset in optie.
Vooral de witte word veel mooier.
Er stond er 1 bij Goedhart
 
Iemand die risers voor het stuur heeft geplaatst? Wanneer ik wat meer naar achteren, op het breedste deel van de zadel zit, zijn mijn armpjes nét te kort voor een relaxte zit. Ik vraag me af in welke mate risers invloed hebben op de hand-spoilers die de wind van van je handen houdt (en behoorlijk effectief zijn).
Hoi, was benieuwd of je de risers al hebt geplaatst. Ik zelf wil ze namelijk ook installeren
 
Heb nu inmiddels een kleine 4 maanden de DCT versie. Afgelopen maand een trip gemaakt naar t Noorden van Thailand en heb een verbruik van 20,8 op 3066km. Heel veel bochten en hoogteverschillen, je kan het vergelijken met Oostenrijk en Zwitserland. Met zijkoffers van SHAD, en zonder passagier. Het Noorden van Thailand is een walhalla voor motorrijders. De teller staat nu op bijna 7K en vind het nog elke keer een genot om mee te rijden. Zolang je hier rijd valt het wel mee met de temperatuur maar nu met de regentijd liggen de temperaturen soms tussen de 25 en 32gr.
Verder (nog) niks veranderd aan de NT1100 zit wel te denken aan een set extra lichten en een zwaardere claxon.
Alleen alle extra's zijn moeilijk te verkrijgen dus importeren of meenemen vanuit Nederland.
 
Hoi, was benieuwd of je de risers al hebt geplaatst. Ik zelf wil ze namelijk ook installeren
Ik heb ze laten plaatsen toen ik ze bestelde werd geadviseerd om de remleiding iets te verlengen.
Ze zijn 2 cm omhoog en naar achteren. Dit heb ik bij kommer motoren laten doen. Inclusief montage €158,38
image.jpg
 
Iemand die risers voor het stuur heeft geplaatst? Wanneer ik wat meer naar achteren, op het breedste deel van de zadel zit, zijn mijn armpjes nét te kort voor een relaxte zit. Ik vraag me af in welke mate risers invloed hebben op de hand-spoilers die de wind van van je handen houdt (en behoorlijk effectief zijn).
ik heb een testrit (DCT) gedaan en dat was me ook opgevallen dat mijn armen iets te kort zijn om echt comfortabel te zitten, het zou goed zijn moest het stuur verstelbaar zijn. voor de rest rijd hij fijn.
 
Ik heb ook de verhogers van Voigt erop zitten,ik heb het remleiding rubber uit de houder gehaald bij de kroonplaat en de handremkabel bij de achterbrug ook uit de houder gehaald.
Ik merk niks van veranderde winddruk bij de handen
 
Wat is momenteel de beschikbaarheid / levertijd ?
En is dat probleem met uitvallende displays inmiddels opgelost bij de nieuwe modellen ?
 
Ik vroeg vorige maand aan de Honda dealer wat de levertijd was op een nieuw NT1100 en dat was volgens hem direct, voor alle 3 de kleuren.
 
Wat is momenteel de beschikbaarheid / levertijd ?
En is dat probleem met uitvallende displays inmiddels opgelost bij de nieuwe modellen ?
M’n dealer zei dat het met de 2023 opgelost zou zijn. Maar voorraad modellen hebben het nog.
 
Vraagje voor de Apple carplay gebruikers;
als ik de app Kaarten gebruik heb ik gewoon over mn headset de gesproken instructies. Met de tomtom app lukt dit niet. Moet er ergens een vinkje aan-uit ??
ik kan het niet vinden…..
 
Vandaag een testrit gemaakt op de NT 1100, in het kader van de Honda demo days, zo Op zich een mooie motor, en de DCT werkt heerlijk, ook met handmatig schakelen. Maar ik had best last van trillingen wanneer ik het gas opentrok. En dan niet alleen bij de lage toeren, maar ook nog gewoon op 4500 toeren. Dat was wel een beetje de afknapper moet ik zeggen. Daarna ook nog op een NC750 DCT gereden, en dat is natuurlijk geen vergelijk t.o.v. de NT 1100. Maar die had die trillingen niet.
Ik heb gereden in S1 en S2 (S2 beviel me beter) en manueel. Maar met alle drie deze opties voelde ik het probleem.
 
Dat is het gevolg van een zware 2 cilinder,heeft die van mij ook,de Africa Twin die ik hiervoor had had het nog meer
 
Mijn BMW is ook een zware twee cilinder, maar die trilt alleen onderin. Niet door het hele frame heen. Zo voelde het tenminste op de NT1100.
Bij terugkomst met de NC750 zei ik tegen de verkoper: Het blok van de NC750 in het frame van de NT1100. Dat zou voor mij ideaal zijn
 
Zelf 2 jaar adv gereden,met veel plezier,nu de nt1100 dit is een motor die je pas leert waarderen na de eerste 1000km en nog veel meer erna
vooral de dct vind ik een onmisbaar ideaal voor het rijplezier,daar ik bijna alle modellen van welk merk ook heb bereden moet ik zeggen ,na 50 jaar motor plezier,dit is toch een uitkomst,en kun je pas oordelen als je de electronica kent en de instel mogelijkheden.beheerst,maar voor ieder zijn machine
 
Hallo allemaal ik ben Hans en heb sinds april deze nt1100 en heb de motor helemaal naar mijn zin gemaakt.
 

Bijlagen

  • 20230711_111114.jpg
    20230711_111114.jpg
    222,8 KB · Weergaven: 67
  • 20230711_111125.jpg
    20230711_111125.jpg
    361,2 KB · Weergaven: 64
  • 20230711_111224.jpg
    20230711_111224.jpg
    226,2 KB · Weergaven: 63
  • 20230711_111239.jpg
    20230711_111239.jpg
    207,5 KB · Weergaven: 62
  • 20230711_111248.jpg
    20230711_111248.jpg
    210,2 KB · Weergaven: 62
  • 20230711_111259.jpg
    20230711_111259.jpg
    161,4 KB · Weergaven: 64
  • 20230711_111306.jpg
    20230711_111306.jpg
    250,8 KB · Weergaven: 60
  • 20230711_111315.jpg
    20230711_111315.jpg
    226,5 KB · Weergaven: 64
  • 20230711_111326.jpg
    20230711_111326.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 69
  • 20230711_112334.jpg
    20230711_112334.jpg
    605,6 KB · Weergaven: 68
  • 20230711_112334.jpg
    20230711_112334.jpg
    605,6 KB · Weergaven: 73
  • 20230711_111125.jpg
    20230711_111125.jpg
    361,2 KB · Weergaven: 63
Vandaag een testrit gemaakt op de NT 1100, in het kader van de Honda demo days, zo Op zich een mooie motor, en de DCT werkt heerlijk, ook met handmatig schakelen. Maar ik had best last van trillingen wanneer ik het gas opentrok. En dan niet alleen bij de lage toeren, maar ook nog gewoon op 4500 toeren. Dat was wel een beetje de afknapper moet ik zeggen. Daarna ook nog op een NC750 DCT gereden, en dat is natuurlijk geen vergelijk t.o.v. de NT 1100. Maar die had die trillingen niet.
Ik heb gereden in S1 en S2 (S2 beviel me beter) en manueel. Maar met alle drie deze opties voelde ik het probleem.
Ja, ik ervaar ook wel heel licht trillingen in mijn handen na een langere snelwegrit, maar niet altijd echt last van. Na 1.5 week en 1200 km snelweg op vakantie is het verwaarloosbaar dat dat voorkomt. Maar, zoals bij bijna alle motoren is het er
 
Ik heb ze laten plaatsen toen ik ze bestelde werd geadviseerd om de remleiding iets te verlengen.
Ze zijn 2 cm omhoog en naar achteren. Dit heb ik bij kommer motoren laten doen. Inclusief montage €158,38 Bekijk bijlage 1892213
Vandaag ook de risers er op laten zetten, echt een wereld van verschil, zeker als je niet zo'n lange armen hebt als ik.

Risers, waren 11,17 euro en het erop zetten bij de dealer, 5,65 euro.
 

Bijlagen

  • 20230803_144706.jpg
    20230803_144706.jpg
    199,6 KB · Weergaven: 47
Vandaag ook de risers er op laten zetten, echt een wereld van verschil, zeker als je niet zo'n lange armen hebt als ik.

Risers, waren 11,17 euro en het erop zetten bij de dealer, 5,65 euro.
Ziet er top uit, ik heb dat probleem ook ervaren tijdens een testrit met te korte armen *D , maar als het zo kan opgelost worden:t
 
  • Leuk
Waarderingen: Sj65
Terug
Bovenaan Onderaan