Nieuwe Honda NT1100

Ik heb inmiddels 13500 km gereden. Achterband komt eraan, zag ik.,voorband nog goed zat. Hebben jullie al ervaring met vervanging?
 
olie verbruik is nihil,de beste band is de road 6 lijkt mij voor de grip.
Denk niet dat de voorband 12000 haalt eveneens de achterband,in dit geval de metzler was erop vanaf nieuw.
Maar om nu al te wisselen is te vroeg, tenslotte moeten we op de kleintjes letten.
 
Beste NT 1100 rijders,
Ik heb een vraag over de windbescherming van de NT 1100. Ik lees links en rechts dat deze erg goed zou zijn. Ik heb helaas flink last van tinnitus als gevolg van gehoorschade en eigenlijk pas besloten dat het beter is om te stoppen met motorrijden.

Ik heb nu nog een KTM 1190 adventure. Dat is een geweldige motor, maar qua herrie een drama. Van alles geprobeerd, maar altijd te veel wind om mijn helm. Laatste optie is eens proefrijden op een NT, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben zelf 193cm lang.
Groeten,
Ruud
 
Ik ben zelf 172 cm en kan met open vizier rustig 170 km rijden zonder turbulentie (met een shoei helm).
 
Toen ik een proefrit heb gemaakt op de NT1100 had ik helemaal Geen last van turbulentie. ruitje stond denk ik in de hoogste stand.

maar ik ben 1,73. Geen idee hoe dat met 1.93 zal zijn
 
Ik zou het een keer gaan testen, ik heb zelf ook vaak last van gebulder bij motoren. Ik ben 1,94. Heb heel wat motoren gereden dit jaar, maar het maakt echt uit per motor. De Nt1100 is 1 van de betere motoren qua windbescherming. Schermpje op hoogste stand en gaan, anders kan er altijd nog een wat hogere op. Ik verwacht dat hij goed is. Een KTM is qua windbescherming niet 1 van de beste. De tracer 9 zou ik ook vermijden, deze heb ik zelf gereden en is niet gemaakt voor lange mensen.
 
Ik zou het een keer gaan testen, ik heb zelf ook vaak last van gebulder bij motoren. Ik ben 1,94. Heb heel wat motoren gereden dit jaar, maar het maakt echt uit per motor. De Nt1100 is 1 van de betere motoren qua windbescherming. Schermpje op hoogste stand en gaan, anders kan er altijd nog een wat hogere op. Ik verwacht dat hij goed is. Een KTM is qua windbescherming niet 1 van de beste. De tracer 9 zou ik ook vermijden, deze heb ik zelf gereden en is niet gemaakt voor lange mensen.
Dank voor je reactie! KTM is echt heel beroerd qua windbescherming. Ook de 1290 adv is slecht kan ik uit ervaring vertellen. Beest van een motor, maar gruwelijke turbulentie met standaard ruit.
Tracer heb ik ook gehoord en laatst ook weer gelezen in motorplus test. Jammer is wel mooi model. Ik ga als laatste de NT binnenkort maar eens proberen, als dat het niet is stopt het motorrijden helaas.
 
Zelf een scherm van puiig gemonteerd,is hoger en geeft meer wind bescherming,dezelfde problemen met het gehoor eea ruis.
De adv 750 van honda is iets stiller maar de nt 1100 van honda is zodanig dat ik ritjes van 230km rustig kan maken zonder er daarna veel last van te hebben ook zonder gehoorbescherming.Dus ik zou zeggen probeer dat maar eens uit.Zelf ben ik 183cm.succes.
ps; Daarbij heb ik gehoord van andere mensen die een tracer hadden dat deze een irritant geluid aan de oren produceerde,kan met het toerental te maken hebben.Maar voor ieder wat wils.
 
Dat klopt wel, de tracer heeft een erg hoge pieptoon continu, wanneer je naar achter leunt valt dit wat weg. De uitlaat onder de motor is optisch mooi, maar geluidstechnisch niet fijn. Ik zou hem skippen. Nt1100 all the way, rijdt ook gewoon goed en soepel.
 
Dat klopt wel, de tracer heeft een erg hoge pieptoon continu, wanneer je naar achter leunt valt dit wat weg. De uitlaat onder de motor is optisch mooi, maar geluidstechnisch niet fijn. Ik zou hem skippen. Nt1100 all the way, rijdt ook gewoon goed en soepel.
Gister een rondje kunnen doen bij de dealer op een NT1100 DTC.
De windbescherming is inderdaad behoorlijk, ruit op hoogste stand werkt het beste voor mij. Echter was ik niet geheel vrij van turbulentie, wellicht dat een nog iets hogere ruit wat kan brengen. Ik ben wel zo realistisch dat naar wat ik op zoek ben er waarschijnlijk niet is. Helaas is het zo dat ieder wind geluid mij serieus irriteert. Ik denk dat een dergelijk hoge ruit op mijn KTM ook dezelfde ervaring geeft. Ik heb inmiddels dan ook een hoog Puig scherm besteld als laatste optie.
Verder rijdt de NT1100 wel makkelijk en vlot. Waar ik nog niet overtuigd ben is de meerwaarde van DTC. Vooral in D stand schakeld hij erg vroeg op met enorme vibraties als gevolg. Voelt alsof het motortje het ook niet echt fijn vindt. Power genoeg, maar geen vergelijk met de KTM.
Wel goede ervaring en zeker mooie en complete motor!
 
Zoals ik al in de vorige pagina,s zei er zijn heel veel electronische instellingen zelf rij ik de tour en s1 of s2
Maar de urbain stand rijd ook prima en zo zijn er genoeg mogelijkheden,alleen is dit met een ritje niet te vergelijken
Zelf na 5000km kom ik nog achter verrassingen,over het rij gedrag,en de mogelijkheden.
een avontuur met veel comfort en genoeg vermogen.Zeker voor 1 persoon en ook voor 2 personen.
 
Daar zijn de 2 nieuwe kleuren voor 2024, grijs blijft ook
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230927-112326_Chrome.jpg
    Screenshot_20230927-112326_Chrome.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 5
  • Screenshot_20230927-113219_Chrome.jpg
    Screenshot_20230927-113219_Chrome.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 6
Jammer dat ze verder niks veranderen, bijvoorbeeld de knoppen winkel.
Tja die knoppenwinkel.
Elke knop heeft wel zijn functie, maar het blijft toch een puzzel.
Als je bv de handvatverwarming een standje hoger wil terwijl je aan het rijden bent, nou…..
 
Een vraag over het windscherm is de bovenste stand de eindstand of is dit een standje lager?
Waarom ik dit vraag,als ik rij en div kuiltjes in sommige wegen zoals in belgie niet gemist heb,schuift het windscherm een standje dieper.
Wel moet ik er bij zeggen dat ik het grotere scherm van Puig erop heb zitten.
Laatst zag ik iemand die had zelfs op het standaard scherm een soort kunststof trillingsdemper gemonteerd?
Ivm het trillen van het scherm?
Wie heeft hiervoor een antwoord of oplossing?
 
Een vraag over het windscherm is de bovenste stand de eindstand of is dit een standje lager?
Waarom ik dit vraag,als ik rij en div kuiltjes in sommige wegen zoals in belgie niet gemist heb,schuift het windscherm een standje dieper.
Wel moet ik er bij zeggen dat ik het grotere scherm van Puig erop heb zitten.
Laatst zag ik iemand die had zelfs op het standaard scherm een soort kunststof trillingsdemper gemonteerd?
Ivm het trillen van het scherm?
Wie heeft hiervoor een antwoord of oplossing?
Ik heb het standaard scherm en dat zit zo vast dat t met grote kracht pas in beweging is te zetten. Van trillingen of wind nul last. Misschien zijn de glijders te slap of t scherm te zwaar ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan