Nieuwe Honda NT1100

Ik heb het standaard scherm en dat zit zo vast dat t met grote kracht pas in beweging is te zetten. Van trillingen of wind nul last. Misschien zijn de glijders te slap of t scherm te zwaar ?
Het scherm gaat inderdaad zwaar in het begin. Het is een handigheid door wat tegendruk te geven. Naar beneden kan door op de bovenzijde hem naar beneden te wiebelen tijdens het rijden.
 
Gister een rondje kunnen doen bij de dealer op een NT1100 DTC.
De windbescherming is inderdaad behoorlijk, ruit op hoogste stand werkt het beste voor mij. Echter was ik niet geheel vrij van turbulentie, wellicht dat een nog iets hogere ruit wat kan brengen. Ik ben wel zo realistisch dat naar wat ik op zoek ben er waarschijnlijk niet is. Helaas is het zo dat ieder wind geluid mij serieus irriteert. Ik denk dat een dergelijk hoge ruit op mijn KTM ook dezelfde ervaring geeft. Ik heb inmiddels dan ook een hoog Puig scherm besteld als laatste optie.
Verder rijdt de NT1100 wel makkelijk en vlot. Waar ik nog niet overtuigd ben is de meerwaarde van DTC. Vooral in D stand schakeld hij erg vroeg op met enorme vibraties als gevolg. Voelt alsof het motortje het ook niet echt fijn vindt. Power genoeg, maar geen vergelijk met de KTM.
Wel goede ervaring en zeker mooie en complete motor!
D stand never gebruiken, gewoon altijd SI
 
Om terug te komen op het scherm,vermoedelijk deed ik het scherm iets tillen met poetsen, waardoor hij tijdens het rijden,naar beneden schoof.
Verder kwam me ter ore dat de electronische problemen bij de nt1100, zoals het scherm vaak aan een slechte accu te wijten viel,of een slecht contact met de accu klem. Kan me hier wel iets van voorstellen.Zeker als hij een tijd in de stal heeft gestaan en niet goed is opgeladen.Het is wel een punt om over na te denken.
 
Na een jaartje X-Adv 750 gereden te hebben heb ik nu dan ook gekozen voor de nieuwe rode kleur van de Honda NT1100 Dct. Het verlaten van de super scooter X-Adv is met gemengde gevoelens, sinds ik DCT rij ben ik zeer te preken over deze aandrijving. De overstap naar de NT1100 Dct heeft me geleid dat ik beter uit de wind zit, makkelijker met de voeten aan de grond kom, en niet te vergeten de standaard cruise controle. Nu kan ik nog alle andere standaard opties opnoemen maar die weten de meeste van jullie wel. Ook weer een normale sleutel op mijn motor heeft voor mij een persoonlijke voorkeur.
Nu maar hopen dat deze Honda NT1100 Dct modeljaar 2024 tijdig uitgeleverd gaat worden, mijn dealer wist me te vertellen dat Honda het deze keer beter op orde had, en waarschijnlijk spoedig ging leveren.
 
Wanneer verwachten ze de rode nt1100 binnen te hebben? ik weet dat dit model moto moeilijk leverbaar is geweest in de afgelopen twee jaar. Nu ja, dat zal voor veel modellen zo geweest zijn. Ik heb tot juli moeten wachten op mijn transalp 750. Maar de NT1100 blijft een moto waarin ik veel interesse heb en mischien ook ooit zal naar overstappen, ook dct. En de rode kleur is heel mooi.
 
Na een jaartje X-Adv 750 gereden te hebben heb ik nu dan ook gekozen voor de nieuwe rode kleur van de Honda NT1100 Dct. Het verlaten van de super scooter X-Adv is met gemengde gevoelens, sinds ik DCT rij ben ik zeer te preken over deze aandrijving. De overstap naar de NT1100 Dct heeft me geleid dat ik beter uit de wind zit, makkelijker met de voeten aan de grond kom, en niet te vergeten de standaard cruise controle. Nu kan ik nog alle andere standaard opties opnoemen maar die weten de meeste van jullie wel. Ook weer een normale sleutel op mijn motor heeft voor mij een persoonlijke voorkeur.
Nu maar hopen dat deze Honda NT1100 Dct modeljaar 2024 tijdig uitgeleverd gaat worden, mijn dealer wist me te vertellen dat Honda het deze keer beter op orde had, en waarschijnlijk spoedig ging leveren.
Mooie keuze! Ik ben zelf erg fan van keyless. Dit scheelt zoveel gedoe. Bij mij gaat de motor ook automatisch op slot e.d. Je kan de sleutel in de jas of broekzak laten zitten of zelfs in de tas. Ik kan mij ook wel voorstellen dat een sleutel een fijn gevoel geeft.

Persoonlijk hoop ik dat ze de knoppen winkel aanpassen en wat slimmer doen.

Binnenkort een foto als hij geleverd is?
 
Het electronische slot van de ADV 750 is op zich een prima oplossing,zelf maar een keer een probleem gehad,was in de dolomieten en kreeg hem niet meer aan het werk,totale stilte,gelukkig werd in het boekje geadviseerd dit mee te nemen op vakantie.Wat bleek ik had de sleutel met de reserve sleutel,te dicht bij elkaar in mijn tas gedaan waardoor je de sleutels opnieuw moet initialiseren,met het electronisch slot en zie daar,hij deed het weer.dwz sleutel binnen 2 mtr richting e.slot vasthouden ongeveer 20 seconden,verder alleen maar lof voor de ADV.Maar ik ga ook voor de sleutel van de NT1100 wat nu beter is mag iedereen voor zich uitmakenZelf rij ik de Nt1100 dct
 
Na een jaartje X-Adv 750 gereden te hebben heb ik nu dan ook gekozen voor de nieuwe rode kleur van de Honda NT1100 Dct. Het verlaten van de super scooter X-Adv is met gemengde gevoelens, sinds ik DCT rij ben ik zeer te preken over deze aandrijving. De overstap naar de NT1100 Dct heeft me geleid dat ik beter uit de wind zit, makkelijker met de voeten aan de grond kom, en niet te vergeten de standaard cruise controle. Nu kan ik nog alle andere standaard opties opnoemen maar die weten de meeste van jullie wel. Ook weer een normale sleutel op mijn motor heeft voor mij een persoonlijke voorkeur.
Nu maar hopen dat deze Honda NT1100 Dct modeljaar 2024 tijdig uitgeleverd gaat worden, mijn dealer wist me te vertellen dat Honda het deze keer beter op orde had, en waarschijnlijk spoedig ging leveren.
Oh, ik ga mijn grijze inleveren voor ook een rode. Weet je hoe lang t duurt ? Staat de rode al bij de dealer ?
 
Geen fan van keyless?
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Op zicht niets mis mee zolang de batterij het maar blijft doen en de accu niet leeg is geraakt, want dan moet je al snel een nood procedure afwerken. vandaar dat ook iedereen aanraad om jaarlijks de batterij in de afstandsbediening te vernieuwen. en zorg zeker als je op vakantie gaat voor de reserve afstandsbediening mee te nemen. Ook niet vergeten het witte sleutelcode plaatje mee te nemen, zonder dit code plaatje is er geen enkele manier meer om je bike te starten.
 
Wanneer verwachten ze de rode nt1100 binnen te hebben? ik weet dat dit model moto moeilijk leverbaar is geweest in de afgelopen twee jaar. Nu ja, dat zal voor veel modellen zo geweest zijn. Ik heb tot juli moeten wachten op mijn transalp 750. Maar de NT1100 blijft een moto waarin ik veel interesse heb en mischien ook ooit zal naar overstappen, ook dct. En de rode kleur is heel mooi.
Kevin, mij is verteld dat Honda Nederland gezegd heeft de laatste maand dit jaar of begin 2024!
 
Mooie keuze! Ik ben zelf erg fan van keyless. Dit scheelt zoveel gedoe. Bij mij gaat de motor ook automatisch op slot e.d. Je kan de sleutel in de jas of broekzak laten zitten of zelfs in de tas. Ik kan mij ook wel voorstellen dat een sleutel een fijn gevoel geeft.

Persoonlijk hoop ik dat ze de knoppen winkel aanpassen en wat slimmer doen.

Binnenkort een foto als hij geleverd is?
Gaat goed komen.
 
Gisteren eens bij mijn dealer gaan vragen en hier in belgie verwachten ze dat de NT1100 begin januari zou beginnen binnenkomen, ze weten wel nog niet in welk kleur. Liefst had ik de rode, denk eigenlijk toch voor de niet dct te gaan vooral voor het gewicht/prijs. En ik vind schakelen eigenlijk wel leuk.
 
Gisteren eens bij mijn dealer gaan vragen en hier in belgie verwachten ze dat de NT1100 begin januari zou beginnen binnenkomen, ze weten wel nog niet in welk kleur. Liefst had ik de rode, denk eigenlijk toch voor de niet dct te gaan vooral voor het gewicht/prijs. En ik vind schakelen eigenlijk wel leuk.
Je kan zelf schakelen met de flippers ik vindt het echt leuk om te doen. Plus als je stilstaat hoef je geen koppeling in te trekken. Wegrijden in de juiste versnelling. Gewoon even proberen kan toch altijd? En rijmodussen testen hoor.
Maar goed ik ben bevooroordeeld 😜.
 
Zelf met de voet schakelen en met de hand koppelen is toch echt iets anders dan alleen een knopje indrukken. Als ik bij service een schakelmotor te leen krijg blijkt dat ik het niet verleerd ben, maar zelf schakelen ondertussen wel overgewaardeerd gedoe vind.
 
Ik heb de moto geprobeerd een paar maand terug in de dct versie, natuurlijk was ik het niet gewend maar ik vond dat hij soms op slechte momenten schakelde. en ik miste dat gevoel van 'controle' , ik heb niets tegen dct maar ik zag er opzich niet veel meerwaarde aan gezien het gewicht/prijs. veel mensen zijn positief erover en na een wenning periode zou ik dat ook kunnen zijn maar bij mij zal het toch de manuele worden :)
 
Vandaag ook een DCT besteld, een rode met alles erop en eraan, de Guzzi gaat de deur weer uit. Ik ga er woon-werk mee doen , alsmede de vakanties. Deze winter rij ik nog door op de NC750X, ook een DCT overigens. Als de lente komt gaat ook de NC de deur uit; èèn motor is genoeg..... De NC staat dan waarschijnlijk op 130000km+, mooi moment om wat anders te gaan rijden....
 
Hopelijk krijg je jouw rode snel, denk dat het een populair kleur gaat worden. Die matte ben ik geen fan van, enkel het extra onderhoud van mat zegt me niks.
 
Vandaag ook een DCT besteld, een rode met alles erop en eraan, de Guzzi gaat de deur weer uit. Ik ga er woon-werk mee doen , alsmede de vakanties. Deze winter rij ik nog door op de NC750X, ook een DCT overigens. Als de lente komt gaat ook de NC de deur uit; èèn motor is genoeg..... De NC staat dan waarschijnlijk op 130000km+, mooi moment om wat anders te gaan rijden....
Gefeliciteerd, mooie opvolger is een mooie kleur!
Da's een respectabele km-stand van de NC, maar vast niet de reden (er rijden NC's rond met het dubbele op de teller). Ben benieuwd wat voor zaken je qua onderhoud bent tegengekomen. Nog bijzondere reparaties/ vervangingen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan