Nieuwe Honda SH300i deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom neem je geen SH150, volgens mij de beste tussen SH300 en pcx...

Volgens mij is een SH150 gewoon vergelijkbaar met een PCX150

gegoten in of: pizza-bezorg of embryo-burgman. *D

Als je al een sneller alternatief voor de PCX zoekt, raak je zeker de wendbaarheid kwijt, en kom je direct op een 400 uit.
(100kg extra)
 
Laatst bewerkt:
De motor van eenoude (voor 2013) sh150 is (veel) sterker, 15,8 PK vs 13,5 PK maar ook de nieuwe 2013 sh heeft nog steeds behoorlijk meer vermogen dan een pcx (15 PK)

Ik zou eerder een forza 300 als alternatief voor een pcx zien :

mc_nss300forza_001_2013_styling_hts.jpg


Dat scheelt iig geen 100 maar een krappe 60 KG (194 KG) en ik gok heel wat centimeters om de wielbasis tov een 400.
Overigens schijnt de helmbak van de nieuwe 2013 sh150 wel ruimte te hebben voor een gewone integraal helm, maar dan heb je wel weer dat nieuwe Esp motortje alhoewel hetzelfde motor is als van de pcx levert hij in de SH 15 PK tov de 13,5 van de pcx
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is een SH150 gewoon vergelijkbaar met een PCX150

gegoten in of: pizza-bezorg of embryo-burgman. *D

Als je al een sneller alternatief voor de PCX zoekt, raak je zeker de wendbaarheid kwijt, en kom je direct op een 400 uit.
(100kg extra)

Hij heeft toch een pcx125? Dan is de sh150 sterker...
 
Ja, bij optrekken en rare geluiden kan vaak verholpen worden door de boel eens op te schuren.
Dat je dat gelijk niet had gedaan?

Nee, daar had ik nog geen zin in, hij zit er net 1100km op, is net ingesleten.
Ik kwam er ook pas achter nadat ik het lager had vervangen en alles weer dicht was.
Binnenkort maar even bekijken en schuren...
 
Ik had met een Polini "speedbell" in mijn 150 een door merg en been gil iedere keer als ik optrok, dus als de koppeling slipte, een soort iiiiiiieeeee vergelijkbaar met nagels over een schoolbord, die heb ik er dus maar weer uitgehaald en ligt nu mooi stog te vangen op een plank.
Als je met een sleutel tegen die bel tikte hoorde je dingggggggg, precies op de frequentie van de gil.

Had je het ook al met je oude koppeling? (ik dacht van wel?)
 
Laatst bewerkt:
Nee, de oude koppeling had geen last.
Het is ook geen schoolbord geluid maar meer aanlopen. Lastig geluid uit te leggen.
Lijkt erg op staal over staal, net als dat je rubbers achter versleten zijn in de kap.
Mss is koppelings materiaal hard geworden en piept nu. Schuurpapiertje moet het wel doen denk ik.
Anders 2009 koppeling er maar weer in, trekt ook beter op.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk dan de Malossi MHR vario binnen, hoera!
Tevens sportschermpje besteld bij Mallosi, nu nog de fan vario deel afdraaien en mhr vario maten opnemen daarvoor.

plaatje scherm:
full
 
Hij doet het wel aardig ja, houd lekker de borst uit de wind. dat rijd lekker relaxed.
Maar bij het donker reflecteerd het licht van de koplamp via het scherm in je vizier.
En met de helm op een kier geeft hij veel herrie om de helm heen. Hoog suis geluid.
Vizier iets meer open en het is een stuk minder.

Heel andere rij ervaring nu je rijd zo 100 voor je het merkt, meer een grote motor geworden is de rij ervaring tot nu toe.

Iemand nog interesse in een groot givi scherm?
 
Overgens levert malossi snel, woensdag avond besteld en vrijdag middag al in huis.
Dat lijkt me sneller als gemiddeld.

Scherm werkt wel prettig geen moeie armen meer na lange rit. Aanrader voor €58,- *O*
Licht reflectie probleem scherm opgelost door compri band te plakken tussen scherm en koplamp. Windruis opgelost door sinds vandaag maar met oordoppen in te rijden.
 
Laatst bewerkt:
De malossi MHR vario zit er in, en het vario fan deel origineel met 30dkm is vakkundig afgedraaid door robber57 tot nieuwstaat. :Y
Resultaat?, is verbluffend, trekt nu voorwiel van het asfalt bij optrekken.
Geen tijd kunnen meten want m'n stopwatch begaf het, dat komt nog.
Helemaal blij zo. Wel loopt het wat hoogtoerig 6000tpm standaard en 8000 bij optrekken/accelereren.
Zal mij benieuwen hoe lang dit goed gaat en wat het verbruik gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat scheelt flink, ben benieuwd wat dr puley doet op de SH150.

Ben er achter dat de hoek waarin de rollen schuiven anders moet zijn bij een sport vario.
Deze vooruitgang had ik niet met de originele vario met lichte rollen erin.
Ook de top zit nu op 147 op de teller. En dat met 12 gram, dat gaat niet zo met origineel.

De tube op de foto is 'speciaal' groen vario vet MRG van malossi. Dit moet op de bus en in de bus (zitten gaten in om vet door te laten) en in de vario waar de bus in glijd. Ook adviseren ze de rollen in te vetten, wat ik tegen de regels in maar gedaan heb (zeer dun) omdat de malossi rollen nogal snel slijten en vierkant worden.
 
Laatst bewerkt:
De tube op de foto is 'speciaal' groen vario vet MRG van mallosi. Dit moet op de bus en in de bus (zitten gaten in om vet door te laten) en in de vario waar de bus in glijd. Ook adviseren ze de rollen in te vetten, wat ik tegen de regels in maar gedaan heb (zeer dun) omdat de malossi rollen nogal snel slijten en vierkant worden.
Mogelijk is de bijgeleverde instructiebeschrijving bij je vario anders dan de online versie.

Volgens de online versie wordt bij artikelnr 5114192 (voor de sh300) alleen interne smering van de glijbus en variohuis geadviseerd.

full


In de online versie vind ik niks over het smeren van de rollers...
 
Ben er achter dat de hoek waarin de rollen schuiven anders moet zijn bij een sport vario.
Deze vooruitgang had ik niet met de originele vario met lichte rollen erin.
Ook de top zit nu op 147 op de teller. En dat met 12 gram, dat gaat niet zo met origineel.

Wat is het gewicht (ex. rollers) van de OEM vario en die van de MHR?
 
Laatst bewerkt:
@Zuunig: Met je eens, maar mss werkt dit wel beter, ik ga het proberen...
 
Laatst bewerkt:
Wat is het gewicht (ex. rollers) van de OEM vario en die van de MHR?

Goeie vraag, niet gewogen, wel woog het pakketje volgens de post 1,6kg.
Neem aan dat de malossi lichter is.


Ja qua smering staat het in de beschrijving om ze te smeren met de speciale mrg ( mag ik raden: malossi race grease?) vet. Maar eens geprobeert met miniscuul beetje (zeg maar met vette vingers erin zetten)
 
Afgezien dat het rijd als een buitenboord motor, gaat de SH300 nu wel 150km/h op de teller. *O*
Verbruik valt ook best mee, ondanks testen met regelmatig vol gas en snelweg. Nog halve tank te gaan voor de uitslag... En die is: (over 172km gemeten) 1:28.
 
Laatst bewerkt:
hallo buldozer

woon je in de buurt van alkmaar dan kunnen we even meten met mijn sh300 van 2013 ik heb er een malossi multivar 2000 met 14gr erin kunnen we kijken wie er sneller weg is ik ben ook wel benieuwd of een mhr sneller is dan een multivar
 
Ja ik woon in de buurt. Je zou verwachten dat een MHR sneller zou zijn dan een multivar.
Maar jij hebt nog een nieuwste type nieuwe SH300.
Leuk eens te testen wat het doet, waar spreken we hoe laat af?
Stuur anders even een pm.

Overgens weer op een SH300 gestapt, na uitstapje naar een sw400?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan