Nieuwe Honda SH300i

Status
Niet open voor verdere reacties.
plannen zijn voorlopig even opgeborgen, ik ben namelijk de "trotse" bezitter van een nekhernia. Nek deed al lange tijd pijn met uitstraling naar de arm, maar ik dacht van... gaat wel vanzelf weer over. Enkele dagen geleden een NMR-scanner laten nemen en vandaag op controle bij de neurochirurg en het ziet er niet zo goed uit. Eerst maar eens afwachten hoe dit afloopt. Ondertussen blijf ik wel voorzichtig verder rijden op mijn sh125i.


Ohhh jee '( Uitgerekend nu. Laat je nek goed genezen, heel veel sterkte verder. Laat ons wel wat weten, als je weer zover bent met een nieuwe aankoop tot....... Een hele nieuwe of toch die andere. Hopelijk kan je die 2 de-hands dan nog wel kopen, als ie niet weg is.
 
The ridingman: sterkte ermee. Hopelijk gaat het over een tijd beter.
Inderdaad, voorlopig beter in de ijskast zetten nu.
 
bedankt allemaal. Maar die 300 komt er hoor. De hernia MOET maar opgelost worden. Woensdag gaan ze een inspuiting geven om de wervels als het ware terug uitelkaar te duwen, soms is nog een 2de injectie nodig, en dan zien ze verder. Als het dan niet over is volgt een operatie.
 
bedankt allemaal. Maar die 300 komt er hoor. De hernia MOET maar opgelost worden. Woensdag gaan ze een inspuiting geven om de wervels als het ware terug uitelkaar te duwen, soms is nog een 2de injectie nodig, en dan zien ze verder. Als het dan niet over is volgt een operatie.


Je gezondheid gaat voor, als dat helemaal over is, des te meer genieten. :] Hopelijk helpt de eerste injectie al en is er geen tweede nodig. Blijf je wel gezellig mee praten hier?
 
Tuurlijk blijf ik hier gezellig meepraten. Het is hier super gezellig vertoeven op het forum. En daarbij... ik sluit dus echt niet uit dat ik hier binnenkort alsnog kom verkondigen dat ik hem gekocht heb. Ik ben 29jaar en die nekhernia gaat echt mijn leven niet bepalen hoor! Ik heb een goed neurochirurg onder de arm genomen en ik ga ervan uit dat ik binnenkort weer volledig pijnvrij ben, hopelijk met "simpelweg" een injectie, anders in het slechtste geval toch met een operatie. Ik heb trouwens vandaag nog een klein rustig ritje met de sh125i gemaakt, na een 10tal minuutjes begint dat wel heel pijn te doen en na een half uurtje stond ik terug thuis.
 
Tuurlijk blijf ik hier gezellig meepraten. Het is hier super gezellig vertoeven op het forum. En daarbij... ik sluit dus echt niet uit dat ik hier binnenkort alsnog kom verkondigen dat ik hem gekocht heb. Ik ben 29jaar en die nekhernia gaat echt mijn leven niet bepalen hoor! Ik heb een goed neurochirurg onder de arm genomen en ik ga ervan uit dat ik binnenkort weer volledig pijnvrij ben, hopelijk met "simpelweg" een injectie, anders in het slechtste geval toch met een operatie. Ik heb trouwens vandaag nog een klein rustig ritje met de sh125i gemaakt, na een 10tal minuutjes begint dat wel heel pijn te doen en na een half uurtje stond ik terug thuis.


Maar dat ritje heb je toch maar weer gehad, ondanks de pijn, waardoor je na een half uurtje alweer thuis was. Hopelijk heb je toch nog genoten van het korte ritje. Ik ben gisteren trouwens richting Grevelingenmeer geweest. Er stond een beetje veel wind. Op de Haringvlietdam was dat een hele onderneming op de heenweg. Op de terugweg had ik de wind gedeeltelijk in de rug, ging een stuk beter. Heb inmiddels ook een Scalarider in mijn helm, helemaal geweldig, je kan mekaar super verstaan. :Y

Sterkte Woensdag met je injectie.
 
Laatst bewerkt:
Al met al is de 2011 dus een lichte facelift, alleen kleine optische veranderingen en zoals altijd je vindt het wel of niet mooi. Als je als liefhebber hoop op verbeteringen dan is dat jammer, want die zijn er niet echt aanwijsbaar en dan is in mijn ogen het orignineel het beste.

Na grondig informatie te hebben genomen ben ik het hier niet mee eens. Die kleine optische veranderingen zijn slechts bijkomstig. De grote veranderingen zijn voornamelijk een stijver frame, betere en sportievere ophanging en verstelbare vering, en een ander achterwiel waardoor er voortaan radiaalbanden opkunnen. Iemand die hem uitsluitend voor woon/werk gebruikt zal amper verschil merken, maar als het wat sportiever en harder gaat dan zou je een groot verschil voelen tussen het oude en nieuwe model.
 
~[/quote]
Na grondig informatie te hebben genomen ben ik het hier niet mee eens. Die kleine optische veranderingen zijn slechts bijkomstig. De grote veranderingen zijn voornamelijk een stijver frame, betere en sportievere ophanging en verstelbare vering, en een ander achterwiel waardoor er voortaan radiaalbanden opkunnen.
~
Dit geloof ik als het kan zien.
 
full

full
 
Laatst bewerkt:
Download hier de pdf van de nieuwe SH300 brochure. Daarin wordt duidelijk vermeld dat het 2011 model nieuwe velgen heeft, een stijver frame, een betere demping (instelbaar zeggen ze niet) en een met leer bekleed zadel. Nou nog een goeie roadtest!
 

Dit soort filmpjes vind ik nou wel leuk... :P
King of the town...
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem Vox, vergissen is menselijk (en mensen zijn een vergissing...)

Ik denk dat ik niet snel een +25 kw nodig zal hebben. Ik vind mijn 125 cctje al heel erg leuk, alleen niet echt bruikbaar op de snelweg en ik mag er de grens niet mee over. Een 300 cc past dus perfect bij mijn noden en zeker de SH, die voor een 300 al erg snel is.

dit bericht is al vrij oud, maar ik wil hier toch even op willen op reageren. Ik kan namelijk geen enkele reden bedenken waarom je er de grens niet zou mee over mogen? Je bent daar toch voor verzekerd! Kijk maar eens op je verzekeringspapieren. Ik heb dit vroeger eens nagevraagd toen ik nog op een 50cc reed. Bij ons in Belgie hoeft daar geen nummerplaat op, in Nederland wel. Dus ik heb nagevraagd of ik daarmee naar Nederland mocht. Het antwoord was ja want ik ben europees verzekerd. Ik zou wel moeten stoppen bij elke agent die ik voorbij rij om mijn papieren te laten zien. Maar wettelijk gezien is daar geen speld tussen te krijgen heeft men mij verteld. Het is er uiteindelijk nooit van gekomen toen. Maar met mijn 125cc heb ik al wel een klein stukje in Frankrijk gezeten, net de grens over.
 
Hoezo niet? rij jij niet zo dan? ;) })

Zonder gekheid, het is natuurlijk maf hoe die gast rijdt. Maar het is gewoon eens leuk om te kijken(vind ik dan...)


Ik ben een dame hoor ;) Die rijden toch niet zo?? :N Hahahaha...... Maar het is inderdaad verder een leuk filmpje. Super gewoon, in de stad. In het verleden heb ik al wat van die filmpjes gezien, hoe wendbaar je dan kan zijn in het verkeer, met de motorscooter. Kan me ook voorstellen dat steeds meer mensen ervoor kiezen, om zo naar het werk te gaan :+
 
Hey, ik ben van plan binnenkort een Xmax 250 te kopen.
Tenzij er me iemand kan overtuigen om toch eerst eens naar de Sh300 te gaan kijken ... :-)
 
Er is maar een ding dat kan overtuigen, namelijk een proefrit op beide scooters. Dan kun je ook voor jezelf de beste keuze maken.

Ligt er ook aan wat jij belangrijk vindt in een scooter en waar jou belangrijkste toepassingsgebied ligt.
 
Hey, ik ben van plan binnenkort een Xmax 250 te kopen.
Tenzij er me iemand kan overtuigen om toch eerst eens naar de Sh300 te gaan kijken ... :-)


Dat was mijn eerste keus eigenlijk, maar er werd mij geadviseerd om toch de Honda te proberen voor de proefrit. De dealer zei, dat de Honda net even wat krachtiger is, prettig op de snelweg, zeker als je ff moet inhalen. Dat was wel de reden dat ik voor de Honda heb gekozen, ik wil niet dat het inhalen te lang gaat duren. Afhankelijk van hoe hard mijn voorligger rijdt natuurlijk, anders haal ik niet eens in.
Uiteindelijk heb ik niet eens een proefrit gemaakt op de Xmax 250, ik was verkocht van de Honda.
Tot op de dag van vandaag ook geen spijt van de aankoop.
Wil je het zeker weten, dan op allebei een proefritje gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag dan toch naar de dealer gestapt, een proefritje gemaakt met een 2dehands sh300i en direct de knoop doorgehakt.
En het is geworden... een sh300i abs, bouwjaar 2009, 11000km, bordeaux kleur, met topkoffer en ruit, jaar garantie, en eerlijke overname prijs voor mijn sh125i. Heb vandaag al betaald en de documenten meegekregen. Hij krijgt eerst nog een gratis onderhoudsbeurt (dat normaal op 12000km moest gebeuren) en ondertussen breng ik verzekering en nummerplaat in orde. Er is geen haast bij, want door mijn nekhernia zal ik er toch nog niet onmiddellijk veel kunnen mee rijden, maar ik kon deze goeie deal niet laten liggen.
Ik hoor dus vanaf nu bij de gelukkigen met een prachtige motoscooter.
 
Proficiat met de scooter! Gaat je vast wel bevallen. Hopelijk hoef je hem niet te lang stil te laten staan en kun je er van genieten.
 
Ik ben vandaag dan toch naar de dealer gestapt, een proefritje gemaakt met een 2dehands sh300i en direct de knoop doorgehakt.
En het is geworden... een sh300i abs, bouwjaar 2009, 11000km, bordeaux kleur, met topkoffer en ruit, jaar garantie, en eerlijke overname prijs voor mijn sh125i. Heb vandaag al betaald en de documenten meegekregen. Hij krijgt eerst nog een gratis onderhoudsbeurt (dat normaal op 12000km moest gebeuren) en ondertussen breng ik verzekering en nummerplaat in orde. Er is geen haast bij, want door mijn nekhernia zal ik er toch nog niet onmiddellijk veel kunnen mee rijden, maar ik kon deze goeie deal niet laten liggen.
Ik hoor dus vanaf nu bij de gelukkigen met een prachtige motoscooter.


MiepMiep!!!!! Zo zo :+ Dat is ineens toch wel snel gegaan. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En die kleur :9
Heel veel veilige kilometers toegewenst, ook al laat dat even op zich wachten, je hebt hem in ieder geval. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan