nieuwe motor, 0 km gelopen, in garage voor winterstalling

possimp

Die hard MF'er
20 mrt 2011
262
0
Voltanken ga ik doen, waar moet ik nog meer aan denken? Kun je een nog niet gedraait blok fout stallen? :+
 
Zal wel lekker gek zijn, maar zo vaak gedaan en werkt perfect!

Gewoon even op passen met het weer gaan rijden en alles goed schoonmaken maar dat zal voor de gemiddelde persoon wel teveel werk zijn (poeh wie gaat alles nou weer schoonmaken VOORDAT ze gaan rijden) .

Hierbij dus weg gehaald, succes met je topic :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik hem inspuiten met WD40.... alles behalve de banden... zelfs de schijven rotten weg tegenwoordig tenzij het een verwarmde stalling is... klauwen en schijven ontvetten met remmen reiniger als je weer ga rijden.

Wil je hem nu serieus aanraden zijn remmen met WD40 te lijf te gaan? En zijn kuipen?
In WD40 zitten weekmakers die wil je niet de hele winter op je kuipen hebben en al HELEMAAL NIET OP JE REMMEN!


@TS: Idd tank vol, banden van de vloer of als dat niet kan wat harder oppompen en doek erover.
 
Laatst bewerkt:
Leuk al die grappen maar wel serieus blijven! Beslist geen w 40 gebruiken.gewoon alles droog houden ,vet trekt stof aan.en dan moet je alles weer schoonmaken met ontvetter.Een nw motor gewoon droog stallen en niets er over heen, Onder een zeil of hoes krijg je vochtvorming en condens. Accu aan de optimate 4 en banden van de grond.Geen forte in je tank je hebt een inspuitmotor! wel tank vullen tot bovenaan en af en toe stofdoekje er over heen! Winterstalling is wel erg vroeg nu, er komen echt nog wel een paar goede motordagen.Gewoon eens in de maand motor starten en warmdraaien en 15 minuten om het huis gaan rijden!
 
Warmdraaien doe je door de eerste 10km het toerental niet te hoog op te laten lopen en niet al te vlot op te trekken.
Na die 10km kan je lekker vlot en nog 5km verder kan je vol erop.
Stilstaand warmdraaien is ook niet goed omdat de rijwind voorkomt dat bepaalde delen te snel warm worden.
 
Ja gewoon ff lekker gaan rijden. Nooit met lege of halfvolle tank wegzetten. dat is het stomste wat je kan doen, Je had ook kunnen wachten en volgend jaar een nieuwe kopen of afnemen, dan heb je een motor van 2012. Stom om m nu te nemen en weg te zetten.
 
Forte? Waarvoor? Heb ik nog nooit gebruikt en weet zeker dat zelfs de RS125 hier achter me in de woonkamer zo start.

Dat zal zonder meer maar na hoelang? Vorige winter Forte er in gedaan en de motor sloeg na de winter (2 maanden stil gestaan) na 4x draaien van de SM ( :) ) aan. Laatste keer dat ik 2 weken vakantie had en de motor wilde starten stond ik 20 seconden te starten.

Kortom om het allemaal lekker soepel te houden.
 
Leuk al die grappen maar wel serieus blijven! Beslist geen w 40 gebruiken.gewoon alles droog houden ,vet trekt stof aan.en dan moet je alles weer schoonmaken met ontvetter.Een nw motor gewoon droog stallen en niets er over heen, Onder een zeil of hoes krijg je vochtvorming en condens. Accu aan de optimate 4 en banden van de grond.Geen forte in je tank je hebt een inspuitmotor! wel tank vullen tot bovenaan en af en toe stofdoekje er over heen! Winterstalling is wel erg vroeg nu, er komen echt nog wel een paar goede motordagen.Gewoon eens in de maand motor starten en warmdraaien en 15 minuten om het huis gaan rijden!

Zat hoezen die ademen.
Je hebt wel ook Forte voor inspuiting
Een motor moet je warm rijden niet lauw en weer uit zetten.

Waarom voltanken als er nog geen benzine in de tank heeft gezeten?

Als je de dealer zegt de tank niet te vullen kan dat, maar meestal willen die na het rijklaar maken ook vast wel even een rondje testen.

Dikke onzin dus een vloeistofkoeler mag er echt geen moeite mee hebben. Je blok loopt toch ook niet in de soep als je in de file staat, of in de binnenstad van stoplicht naar stoplicht rijdt in de spits?

Nee dat klopt maar onbelast laten draaien is onnodig slijtage.
 
Dat zal zonder meer maar na hoelang? Vorige winter Forte er in gedaan en de motor sloeg na de winter (2 maanden stil gestaan) na 4x draaien van de SM ( :) ) aan. Laatste keer dat ik 2 weken vakantie had en de motor wilde starten stond ik 20 seconden te starten.

Kortom om het allemaal lekker soepel te houden.

2 maanden... pfff ik heb 3 motoren waarvan er best weleens 1 langer dan 2 maand stilstaat en nog nooit start problemen gehad.
 
Even een belangrijke vraag, waarom moet die met o km weggezet worden? en een nieuwe motor heeft beslist geen forte nodig,die is nog niet vervuild lijkt mij. Forte in een vuile motor is ook niet zo best, alle deeltjes laten los en komen in je sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan