Nieuwe Pan

Ik vind het nog steeds jammer dat ze het tcs eruit hebben gesmeten.
De tractioncontrol heeft me bij regen en sneeuw al meerdere keren enorm geholpen. Als je een echte allweather rijder bent, en een 40.000+ km per jaar maakt, is dat abs-tcs-cbs echt wel lekker :)

J-P: hoe lang doe jij met je banden, en welke heb je eronder? Bij mij is vandaag bij 49.666 km de derde voorband erondergegaan :P
30.000 van deze kilometers is dan ook op het vrij gedeelte van de autobahn :) mooi doorrollen.

Dat met de grondspeling klopt wel, ik stond laatst dom te kijken, dacht een beschadiging aan de valbeugels te zien,.. is gewoon een beetje weggeslepen :)

Ook al iemand de pan een beetje verlaagd? Mijn vriendin is minder hoog als de pan redelijkerwijze toelaat ;) maar een vergelijkbare motor is toch ook niet slecht (en nee, een 19 jaar oude GL500D Silverwing is niet echt hetzelfde, alhoewel de windbescherming nog steed onovertroffen is)
 
J-P: hoe lang doe jij met je banden, en welke heb je eronder? Bij mij is vandaag bij 49.666 km de derde voorband erondergegaan :P
30.000 van deze kilometers is dan ook op het vrij gedeelte van de autobahn :) mooi doorrollen.

Dat met de grondspeling klopt wel, ik stond laatst dom te kijken, dacht een beschadiging aan de valbeugels te zien,.. is gewoon een beetje weggeslepen :)

Eens kijken:
Op m`n `91er rijd ik met Exedra`s van Bridgestone. Hier deed ik normaal zo`n 16000 km mee per stel maar dan alleen als je ze goed rond afslijt. Het laatste jaar moest ik veel snelweg rijden en dan worden ze wat vierkant (zeker als je gas geeft) en dan gaan ze rond 9.000 erg klote in de bocht, vervangingstijd dus.
In junuari ben ik het eerste setje wezen halen van dit jaar, 2 april set 2, 28 mei set 3 (net voor de vakantie) en 1 juli set 4, het begint uit de klauwen te lopen dus...
Nu ben ik in juni naar de Verdon geweest, een week of 3, super weer, erg warm enzo maar het setje dat ik mee had op vakantie was na 7000 km echt tot op het canvas op :( Moet ik wel bijvertellen dat ik heen en terug een karretje achter de motor had.

Op m`n `01 weet ik het niet, daar liggen BT020 banden onder die er volgens de vorige eigenaar zo`n 4000 km opliggen, als dat zo is halen ze de 12000 zeker.

Allebei m`n Pans zijn standaard, dus zonder ABS.
Alleen is de `01 nog behoorlijk standaard in uitvoering, geen andere vering, geen stalen remleiding of CBRklauwen. Allebei wel een Corbinzadel, don`t leave home without it.
M`n impressie van de BT020 tov de Exedra is dat de BT020 gewoon veel meer grip heeft, je krijgt `m de bocht niet uitgeramd. Ook in het natte is ie erg goed, waar de exedra al heel gauw zegt "ho stop jongen".
Als de BT020 niet significant minder kms doet dan de exedra ga ik ze op allebei de Pans houden. Ze zijn wel een stuk duurder (en met zo`n 5 keer per jaar nieuwe banden voel je het verschil toch)... Maar dat moet ik nog even bekijken...


En die grondspeling, ik zeg maar 1 ding: technoflex.
 
Heb vorige week met de ST1300 gereden en vind het niet je van het in vgl met m`n eigen Pan (`91, "opgehoerd" met WP/Technoflex, Corbin, stalen remleidingen en CBR remklauwen). Omdat m`n Pan er ondertussen een 220.000 op de teller heeft en ik binnenkort als rij-instrukteur aan de slag ga zocht ik wat jongers zeg maar.

Na de rit wist ik het zeker, doe mij de oude maar. Ik heb me daarom vrijdag een 2001 ST1100 gekocht met 26K op de teller. De ouwe blijft, die raak ik met die km-stand toch niet meer kwijt ;) Goeie pekelfiets zeg maar ;)

In vergelijking met de FJR het volgende: de valbeugels van de ST1100 hebben me al een paar keer behoed voor forse schade, 1 keer die FJR op z`n kant laten glippen en het is huilen geblazen ;) Verder moet ik de eerste FJR rijder nog tegenkomen die m`n ouwe Pannetje losrijdt op circuit maar goed, da`s een ander verhaal :]
elke fiets die je opleukt met wp/hyperpro of dat soort zaken wordt je fiets beter van...
idem met remmen/leidingen zadels...

dus ik vind dat je geen vergelijk mag trekken.

ik heb ook op een fjr met volledig hyperpro gereden...en dat stuurt en remt 100x beter als met standaard vering...
 
elke fiets die je opleukt met wp/hyperpro of dat soort zaken wordt je fiets beter van...
idem met remmen/leidingen zadels...

dus ik vind dat je geen vergelijk mag trekken.

ik heb ook op een fjr met volledig hyperpro gereden...en dat stuurt en remt 100x beter als met standaard vering...

True. Maar vergelijken mag altijd, waarom worden anders verschillende motoren met elkaar vergeleken...
Maar heb je nu ook hyperpro op je fiets laten monteren? Ik zit er over te denken om ook eens hyperpro te proberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan