Tijdens mijn rijlessen heb ik dat ook een keer moeten doen niks mis mee, alleen voor zorgen dat je geen echte noodstop moet maken dan zou het volgens mij nog wel fout af kunnen lopen
Ik had bij de de voorremblokken ook vervangen en daarna weggezet.
2 dagen later zondagmorgen een keer lekker door brabant heen gevlogen, denk ik thuis pas aan me nieuwe remmen
Nooit last mee gehad, ook mix gemerkt van slechter remmen .
Gewoon lekker rijden, alleen proberen erg hard en lang remmen te voorkomen de eerste zoveel km (weet niet precies hoeveel, ik houd iets van 100km aan).
Mocht je geen keus hebben zou ik wel remmen .
En stoppen als je merkt dat de rem raar gaat doen oid.
probeer de eerste 50 km niet in een situatie te komen waarin je maximaal moet remmen!
Ik heb t eens meegemaakt dat je dan wel heel snel achterop iemand aan komt.
Gewoon lekker (rustig) remmen dus.
SBS raceblokken: 1 ronde inremmen, dan zijn ze warm en kun je er vol tegenaan. 3 circuitdagen, (15 a 18 sessies of ca 500 a 600 km) dan zijn ze op en ben ik toe aan een nieuw setje
Achterrem gebruik ik alleen om bij te remmen, dus die blokken slijten niet/nauwelijks
Inderdaad niet meteen vol gaan remmen. Er ontstaat dan inderdaad een laagje op je blokken waardoor de motor minder goed remt. (Noemen ze ook wel het verglazen van de blokken) Zoals hierboven beschreven lijkt me goed.
ik heb men nieuwe EBC remblokken ingeremd op deze manier
gewoon rijden en de voorrem inknijpen en direkt lossen ff wachten en opnieuw
in het begin grijpen de remblokken nie aan dat voel je, maar vanaf dat de remblokken aangrijpen en de motor echt duikt bij het inknijpen zen ze ingeremd volgens menne dealer
op 5km was den boel in orde en kon ik doorremmen