Nieuwe sloffen voor de duc..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duccer 1098

MF veteraan
In memoriam
21 feb 2003
7.768
2
Belgie
Mijn bandjes zijn weer aan vernieuwing toe, gistere lekker door diesel oid gereden waardoor ze nu echt naar de kl*ten zijn |( :r

Een dezer dagen worden mijn velgen eindelijk gelakt samen met m'n kuipwerk en daarom wou ik 't nog ff rekken(rijd toch niet sportief meer door 't gladde gevoel nu) en dan inneens een nieuwe set laten omleggen...

Heb sinds ik V2's rijd bijna altijd met ex-circuittraining supersorca's gereden die nog heel goed waren van vorm en profiel ( de SC2 ) , beviel goe al gaan ze erg snel vlak bij hard rijden rechtdoor in de zomer...
grip is heel goed, sturen subliem,heel vertrouwen gevende band...

Maar nu wou ik een keertje wat anders proberen op de 1098...

Waarom?
- langere levensduur
- rijd toch nooit circuit en ben geen ghostrider op de openbare weg
- omwille van dat vlakken bij snelweggebruik

Rijstijl :
80% van de tijd sportief aan goed snel tempo,vloeiend bochten kunnen pakken op de eigen weghelft en vlot door het verkeer heen als er dat is
bochten snel en niet flitsend omleggend en bruut op 't gas (fiets vergt wat concentratie door dat koppel en lage gewicht) ,niet naar de grens toegaand,idem voor remmen, wel sportief,gas er gedeeltelijk aan op op de helft van ong maximale hellingshoek en dan uitaccelereren en weer de volgende bocht aansnijden...
remme doe ik niet tot 't achterwiel gaat stuiteren of de fets gaat uitbreken(streepje af en toe gebeurt wel eens :) )

Aan de vering wordt volgende week eens gewerkt, moet 't een en ander aan gebeuren omdat ie totaal fout staat voor de weg voor mij...als dat goed zit gai k ook meer voluit kunne gaan omdat er dan meer vertrouwen is en het veiliger kan :)

Wat in verlang van een band :

Snelle opwarmtijd
Links - rechtsom snel en stabiel insturen ( heel bolle band a la SC )
Veel grip(echt plakken) op de hellingshoek en goeie feedback op gebied van gripverlies
Levensduur rechtdoor,zodat ie niet gaat ligge vlakken als een SC

Ik dacht zelf aan de volgende banden die goeie kritiek krijgen op die punten

Michelin Pilot power 2ct ( eigelijk bang voor de minder snelle opwarmtijd en warm blijven op de wangen , geen SC stuurgevoel? )
Metzeler Racetec K3 ( komt in de testen heel goed uit, twijfel over snel insturen en geen SC gevoel? )
Bridgestone BT016 ( weinig vertrouwen in de grip, oudere modelle waren niet echt vertrouwengevend en de feedback was slecht , zou wel een SC gevoel hebbe qua insturen )

Mijn dealer adviseerde de micheling pilot road 2ct maar dat vind ik toch net wat te tour voor een SS als deze, voor het flitsende stuurwerk

Maten die ik moet zijn 120-70-17 en 190-55-17 voor een 1098S

Graag ervaring en tips van sport 2 cilinder rijders... omwille van het feit dat op een 4 cilinder de band meestal heel anders aanvoelt en slijt...
 
Hmmm, had je vraag beter in de duc topic kunnen stellen........ _O-
 
Laatst bewerkt:
Michelin Pilot Sport............. :}

KUTBANDEN

echt wel, had ze onder mijn eerste mille, iedere keer je ze warm had gevlamd,gaven ze wel grip, maar na een korte stoplicht stop om weer bochten te gaan doen voelde je al dat het niet lekker meer zat, als ie gaat doorglijje inneens of opzij stappe dan heb ik 'r geen vertrouwe meer in en dan klapt 't toe en gaat de sznelheid omlaag -O- , ga 'r niet zo graag bij ligge, die sc's doen het uitstekend maar ze gaan rechtdoor wat snel vlak...
daarom een supersport alternatief.. die bovenstaande is van categorie dunlop 208 ( niets voor een twin )
 
KUTBANDEN

echt wel, had ze onder mijn eerste mille, iedere keer je ze warm had gevlamd,gaven ze wel grip, maar na een korte stoplicht stop om weer bochten te gaan doen voelde je al dat het niet lekker meer zat, als ie gaat doorglijje inneens of opzij stappe dan heb ik 'r geen vertrouwe meer in en dan klapt 't toe en gaat de sznelheid omlaag -O- , ga 'r niet zo graag bij ligge, die sc's doen het uitstekend maar ze gaan rechtdoor wat snel vlak...
daarom een supersport alternatief.. die bovenstaande is van categorie dunlop 208 ( niets voor een twin )

Niks van gemerkt.....
 
Diablo Corsa III zijn fantastische banden en zitten wel degelijk in het supersport segment.

hoe zit 't met snel insturen(stabiliteit en gevoel)? iemand ervaring mee? plakken zulle ze wel,levensduur zal ook wel beter zijn dan een circuitbandje })
 
bochten snel en niet flitsend omleggend en bruut op 't gas (fiets vergt wat concentratie door dat koppel en lage gewicht) ,niet naar de grens toegaand,idem voor remmen, wel sportief,gas er gedeeltelijk aan op op de helft van ong maximale hellingshoek en dan uitaccelereren en weer de volgende bocht aansnijden...
remme doe ik niet tot 't achterwiel gaat stuiteren of de fets gaat uitbreken(streepje af en toe gebeurt wel eens :) )
Volgens mij zou ik toch eens een poging gaan doen met een setje pilot road 2 als ik jou was... :)
 
Mijn bandjes zijn weer aan vernieuwing toe, gistere lekker door diesel oid gereden waardoor ze nu echt naar de kl*ten zijn |( :r

Een dezer dagen worden mijn velgen eindelijk gelakt samen met m'n kuipwerk en daarom wou ik 't nog ff rekken(rijd toch niet sportief meer door 't gladde gevoel nu) en dan inneens een nieuwe set laten omleggen...

Heb sinds ik V2's rijd bijna altijd met ex-circuittraining supersorca's gereden die nog heel goed waren van vorm en profiel ( de SC2 ) , beviel goe al gaan ze erg snel vlak bij hard rijden rechtdoor in de zomer...
grip is heel goed, sturen subliem,heel vertrouwen gevende band...

Maar nu wou ik een keertje wat anders proberen op de 1098...

Waarom?
- langere levensduur
- rijd toch nooit circuit en ben geen ghostrider op de openbare weg
- omwille van dat vlakken bij snelweggebruik

Rijstijl :
80% van de tijd sportief aan goed snel tempo,vloeiend bochten kunnen pakken op de eigen weghelft en vlot door het verkeer heen als er dat is
bochten snel en niet flitsend omleggend en bruut op 't gas (fiets vergt wat concentratie door dat koppel en lage gewicht) ,niet naar de grens toegaand,idem voor remmen, wel sportief,gas er gedeeltelijk aan op op de helft van ong maximale hellingshoek en dan uitaccelereren en weer de volgende bocht aansnijden...
remme doe ik niet tot 't achterwiel gaat stuiteren of de fets gaat uitbreken(streepje af en toe gebeurt wel eens :) )

Aan de vering wordt volgende week eens gewerkt, moet 't een en ander aan gebeuren omdat ie totaal fout staat voor de weg voor mij...als dat goed zit gai k ook meer voluit kunne gaan omdat er dan meer vertrouwen is en het veiliger kan :)

Wat in verlang van een band :

Snelle opwarmtijd
Links - rechtsom snel en stabiel insturen ( heel bolle band a la SC )
Veel grip(echt plakken) op de hellingshoek en goeie feedback op gebied van gripverlies
Levensduur rechtdoor,zodat ie niet gaat ligge vlakken als een SC

Ik dacht zelf aan de volgende banden die goeie kritiek krijgen op die punten

Michelin Pilot power 2ct ( eigelijk bang voor de minder snelle opwarmtijd en warm blijven op de wangen , geen SC stuurgevoel? )
Metzeler Racetec K3 ( komt in de testen heel goed uit, twijfel over snel insturen en geen SC gevoel? )
Bridgestone BT016 ( weinig vertrouwen in de grip, oudere modelle waren niet echt vertrouwengevend en de feedback was slecht , zou wel een SC gevoel hebbe qua insturen )

Mijn dealer adviseerde de micheling pilot road 2ct maar dat vind ik toch net wat te tour voor een SS als deze, voor het flitsende stuurwerk

Maten die ik moet zijn 120-70-17 en 190-55-17 voor een 1098S

Graag ervaring en tips van sport 2 cilinder rijders... omwille van het feit dat op een 4 cilinder de band meestal heel anders aanvoelt en slijt...


Supercorsa en als het echt wat anders moet zijn mPP / 2ct
 
Mijn maat rijdt op een Mille en is heel tevreden over MPP.
Zowel bij snel sturen en lange doordraaiers waar je vol gas kunt openschroeven.
Reed voorheen op Pirelli.

Ik zelf rij op een R1 en daarop werken ze ook heel goed. Maar rij karakter is idd heel anders als een 2 cylinder.
 
Volgens mij zou ik toch eens een poging gaan doen met een setje pilot road 2 als ik jou was... :)

zei de dealer ook, maar ben bang om uit te kome met een band waar ik geen snel instuur gevoel meer mee heb.. en om daar zoveel geld voor neer te leggen...
een mpp 2ct zegt me wel wat, die racetec eigelijk 't meest, de bt016 lijkt een beetje Te met 5 lagen rubber,al hebbe ze bij bridgestone wel vooruitgang geboekt volges mij...

SC's koop ik niet nieuw,heb al een 10 tal setjes versleten,weet dat dit wel goed is voor mij maar dat vlakken steekt me tegen,en de slijtage bij die brute klappen speelt ze ook wel parten...
eens ze vlakken stuurt 't ook niet lekker meer -O-
 
k rij zelf woon-werk op 2CT's met de 748, achterband vanwege de snelweg km's ongeveer 7k / 8k mee dan is ie vlak in het midden. maarja, jij heb een dikke 1000 dus zal het wel wat korter zijn.

Zijn echt heel erg snel op tempratuur, helemaal geweldig.

Heb er nu een setje SC onder hangen, (vanwege circuitdag) daar heb ik zondag ff mee getrapt op de dijk, ook echt heel veel grip en ook snel warm.. weet alleen niet hoe ze in de regen rijden.
 
Pilot Sport is voor mij ook de grootste baggerband die ik er ooit op heb gehad.. samen met een BT-020 |(

Maar goed, rij al een tijdje met MPP's en die bevallen uitermate goed, hoewel ze wel erg snel slijten voor mn gevoel.
 
Naar mijn mening is de Metzeler Racetec een goede band voor jouw gebruik. Hij doet alles wat en zoals jij wilt....
Als je wilt kan ik je wel in contact brengen met een klant van mij die deze onder zijn Aprillia Tuono Factory heeft zitten......

Daarnaast, als je wat meer kilometers wilt kunnen maken, moet je ook eens kijken naar de nieuwe pirelli Diablo Rosso. Een sportband die wat beter tegen snelwegkilometers kan, maar toch veel grip en feedback geeft. Vergeleken met de supersportbanden wat minder, maar toch ruim voldoende voor zeer snel straatgebruik......
 
Naar mijn mening is de Metzeler Racetec een goede band voor jouw gebruik. Hij doet alles wat en zoals jij wilt....
Als je wilt kan ik je wel in contact brengen met een klant van mij die deze onder zijn Aprillia Tuono Factory heeft zitten......

Daarnaast, als je wat meer kilometers wilt kunnen maken, moet je ook eens kijken naar de nieuwe pirelli Diablo Rosso. Een sportband die wat beter tegen snelwegkilometers kan, maar toch veel grip en feedback geeft. Vergeleken met de supersportbanden wat minder, maar toch ruim voldoende voor zeer snel straatgebruik......

die k3 was eigelijk ook mijn eerste keus BB...

wat me 't meest zorgen baart is dat massieve koppel van die twin op hellingshoek...je hoeft niet veel te gasse om strepen te trekken,en als je banden koud zijn mag je 't al helemaal vergeten

moet je toch wel wat grip over hebbe als je eens vroeger op het gas gaat... met die SC's hoef je je niet echt zorgen te maken.. een SS band ook niet echt eens ze warm zijn maar zo'n meer road band als die power road en gelijkaardigen kan je dan toch wel eens verrassen vrees ik :')

het zit meestal tussen de oren die grip maar als ik 'm een paar keer voel wegglijden ish het vertrouwen weg en gaat 't tempo naar beneden :r

hoe zit 't met de rechtuitlevensduur van de k3 en die conti? de mpp scoort daar vrij goed in naar ervarign van andere gebruikers hier...
 
... dat massieve koppel van die twin op hellingshoek ... je hoeft niet veel te gasse om strepen te trekken,en als je banden koud zijn mag je 't al helemaal vergeten ... als ik 'm een paar keer voel wegglijden ish het vertrouwen weg en gaat 't tempo naar beneden ...

Voor enkel straatgebruik ??? Toenk, wat jij nodig hebt is het type SportTour (bv. Pilot Road 2) als je nooit op het circuit vertoeft. Die SC rij je op de weg ook nooit GOED warm. Ik kreeg er enkel krullen/ plak-structuur op op de omloop en soms in de Alpen landen. Dus als het nooit rechtdoor gaat, en das hier en in de Ardennen (bijna) nooit het geval.
 
Het probleem is dat jij alles wil, en dat gaat niet.
Geweldige grip onder alle omstandigheden, snel opwarmen, lange levensduur gaan niet samen. Op een of meer punten zal je een compromis moeten sluiten.....

Ik denk dat je beter een setje MPP2CT kan kopen. Dit zijn hele goede betaalbare banden die op alle bovengenoemde punten redelijk tot goed scoren. Daarna kan je altijd nog bepalen of je voor racebanden gaat, maar wat je wint aan maximale grip verlies je aan levensduur, prijs en grip bij kouden banden.......
 
Ducati slof :9
Goede grip.. goed gevoel. Wordt snel warm!

full
 
Pilot powers of Pilot roads. Hoorde dat je met die roads nog aardig sportief kan rijden (opwarmen is iets minder snel maar daar krijg je wel een langere levensduur voor terug)
 
Ducati slof :9
Goede grip.. goed gevoel. Wordt snel warm!

[afbeelding]

hehe nog nooit gezien sparxx *O*

snel opwarmen maakt niet zo veel, de eerste aantal km's hou ik't toch rustig voor het blok...
maar hij moet eens op rijtemperatuur wel snel terug opwarmen naar plaktemperatuur van stoplichten enz.. en da heb je bij een d208 en een pilot sport al niet... daar ga je compleet de mist in...

hij hoeft geen 5000km mee te gaan :W , maar de 1500 van een SC is ook wat weinig B|
ik hield ze altijd goed heet, als ik stop kan ik m'n hand er niet lang oplegge }) , maar als je dan rechtuit wat gast dan gaan ze ook zo vlak :r

ik denk dat het ofwel een mpp 2ct wordt of de racetec K3
sportief maar toch niet te zacht voor de levensduur...

die bt016 hoor ik verschillende meningen over,de dunlops lijke me te zacht naar reviews en de continental vertrouw ik niet zo -O-
de rosso,de corsa 3 enz heb je veriges niet in 190/55 , wordt al niks dus...
|(
 
hehe nog nooit gezien sparxx *O*

snel opwarmen maakt niet zo veel, de eerste aantal km's hou ik't toch rustig voor het blok...
maar hij moet eens op rijtemperatuur wel snel terug opwarmen naar plaktemperatuur van stoplichten enz.. en da heb je bij een d208 en een pilot sport al niet... daar ga je compleet de mist in...

hij hoeft geen 5000km mee te gaan :W , maar de 1500 van een SC is ook wat weinig B|
ik hield ze altijd goed heet, als ik stop kan ik m'n hand er niet lang oplegge }) , maar als je dan rechtuit wat gast dan gaan ze ook zo vlak :r

ik denk dat het ofwel een mpp 2ct wordt of de racetec K3
sportief maar toch niet te zacht voor de levensduur...

die bt016 hoor ik verschillende meningen over,de dunlops lijke me te zacht naar reviews en de continental vertrouw ik niet zo -O-
de rosso,de corsa 3 enz heb je veriges niet in 190/55 , wordt al niks dus...
|(

Lekker opengesneden slick kopen jij en heel de nacht de bandenwarmer erop...


Rij zelf op de TLR met de MPR2 ( 2CT ) Bandenbevallen erg goed. Als het koud is, nat prima gevoel en feedback. Tijdens warmere dagen op een leuke dijk perfect. Ze zijn net niet zo puntig als de MPP2, maar kan er prima mee uit de voeten.
Ken er genoeg die rijden met de combinatie MPP2CT voorband, en MPR2 achterband. Net wat scherper insturen, veel grip en gevoel, en vanwege het hoge vermogen en koppel van de TLR toch lange levensduur op de achterband door het net wat slijtvastere loopvlak. Wangen zijn zacht en die oppervlakte is een stuk groter dan bijv de MPP2 die alleen maar de laatste cm zachte compound heeft.

Het is net of veel mensen zich minder mans voelen als ze er geen MPP2 of SC's op hebben liggen terwijl men met andere banden ook ruim aan hun rijkunsten kan voldoen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan