Mijn bandjes zijn weer aan vernieuwing toe, gistere lekker door diesel oid gereden waardoor ze nu echt naar de kl*ten zijn
Een dezer dagen worden mijn velgen eindelijk gelakt samen met m'n kuipwerk en daarom wou ik 't nog ff rekken(rijd toch niet sportief meer door 't gladde gevoel nu) en dan inneens een nieuwe set laten omleggen...
Heb sinds ik V2's rijd bijna altijd met ex-circuittraining supersorca's gereden die nog heel goed waren van vorm en profiel ( de SC2 ) , beviel goe al gaan ze erg snel vlak bij hard rijden rechtdoor in de zomer...
grip is heel goed, sturen subliem,heel vertrouwen gevende band...
Maar nu wou ik een keertje wat anders proberen op de 1098...
Waarom?
- langere levensduur
- rijd toch nooit circuit en ben geen ghostrider op de openbare weg
- omwille van dat vlakken bij snelweggebruik
Rijstijl :
80% van de tijd sportief aan goed snel tempo,vloeiend bochten kunnen pakken op de eigen weghelft en vlot door het verkeer heen als er dat is
bochten snel en niet flitsend omleggend en bruut op 't gas (fiets vergt wat concentratie door dat koppel en lage gewicht) ,niet naar de grens toegaand,idem voor remmen, wel sportief,gas er gedeeltelijk aan op op de helft van ong maximale hellingshoek en dan uitaccelereren en weer de volgende bocht aansnijden...
remme doe ik niet tot 't achterwiel gaat stuiteren of de fets gaat uitbreken(streepje af en toe gebeurt wel eens )
Aan de vering wordt volgende week eens gewerkt, moet 't een en ander aan gebeuren omdat ie totaal fout staat voor de weg voor mij...als dat goed zit gai k ook meer voluit kunne gaan omdat er dan meer vertrouwen is en het veiliger kan
Wat in verlang van een band :
Snelle opwarmtijd
Links - rechtsom snel en stabiel insturen ( heel bolle band a la SC )
Veel grip(echt plakken) op de hellingshoek en goeie feedback op gebied van gripverlies
Levensduur rechtdoor,zodat ie niet gaat ligge vlakken als een SC
Ik dacht zelf aan de volgende banden die goeie kritiek krijgen op die punten
Michelin Pilot power 2ct ( eigelijk bang voor de minder snelle opwarmtijd en warm blijven op de wangen , geen SC stuurgevoel? )
Metzeler Racetec K3 ( komt in de testen heel goed uit, twijfel over snel insturen en geen SC gevoel? )
Bridgestone BT016 ( weinig vertrouwen in de grip, oudere modelle waren niet echt vertrouwengevend en de feedback was slecht , zou wel een SC gevoel hebbe qua insturen )
Mijn dealer adviseerde de micheling pilot road 2ct maar dat vind ik toch net wat te tour voor een SS als deze, voor het flitsende stuurwerk
Maten die ik moet zijn 120-70-17 en 190-55-17 voor een 1098S
Graag ervaring en tips van sport 2 cilinder rijders... omwille van het feit dat op een 4 cilinder de band meestal heel anders aanvoelt en slijt...
Een dezer dagen worden mijn velgen eindelijk gelakt samen met m'n kuipwerk en daarom wou ik 't nog ff rekken(rijd toch niet sportief meer door 't gladde gevoel nu) en dan inneens een nieuwe set laten omleggen...
Heb sinds ik V2's rijd bijna altijd met ex-circuittraining supersorca's gereden die nog heel goed waren van vorm en profiel ( de SC2 ) , beviel goe al gaan ze erg snel vlak bij hard rijden rechtdoor in de zomer...
grip is heel goed, sturen subliem,heel vertrouwen gevende band...
Maar nu wou ik een keertje wat anders proberen op de 1098...
Waarom?
- langere levensduur
- rijd toch nooit circuit en ben geen ghostrider op de openbare weg
- omwille van dat vlakken bij snelweggebruik
Rijstijl :
80% van de tijd sportief aan goed snel tempo,vloeiend bochten kunnen pakken op de eigen weghelft en vlot door het verkeer heen als er dat is
bochten snel en niet flitsend omleggend en bruut op 't gas (fiets vergt wat concentratie door dat koppel en lage gewicht) ,niet naar de grens toegaand,idem voor remmen, wel sportief,gas er gedeeltelijk aan op op de helft van ong maximale hellingshoek en dan uitaccelereren en weer de volgende bocht aansnijden...
remme doe ik niet tot 't achterwiel gaat stuiteren of de fets gaat uitbreken(streepje af en toe gebeurt wel eens )
Aan de vering wordt volgende week eens gewerkt, moet 't een en ander aan gebeuren omdat ie totaal fout staat voor de weg voor mij...als dat goed zit gai k ook meer voluit kunne gaan omdat er dan meer vertrouwen is en het veiliger kan
Wat in verlang van een band :
Snelle opwarmtijd
Links - rechtsom snel en stabiel insturen ( heel bolle band a la SC )
Veel grip(echt plakken) op de hellingshoek en goeie feedback op gebied van gripverlies
Levensduur rechtdoor,zodat ie niet gaat ligge vlakken als een SC
Ik dacht zelf aan de volgende banden die goeie kritiek krijgen op die punten
Michelin Pilot power 2ct ( eigelijk bang voor de minder snelle opwarmtijd en warm blijven op de wangen , geen SC stuurgevoel? )
Metzeler Racetec K3 ( komt in de testen heel goed uit, twijfel over snel insturen en geen SC gevoel? )
Bridgestone BT016 ( weinig vertrouwen in de grip, oudere modelle waren niet echt vertrouwengevend en de feedback was slecht , zou wel een SC gevoel hebbe qua insturen )
Mijn dealer adviseerde de micheling pilot road 2ct maar dat vind ik toch net wat te tour voor een SS als deze, voor het flitsende stuurwerk
Maten die ik moet zijn 120-70-17 en 190-55-17 voor een 1098S
Graag ervaring en tips van sport 2 cilinder rijders... omwille van het feit dat op een 4 cilinder de band meestal heel anders aanvoelt en slijt...