Nieuws en info over de GSXR 600/750 K6/K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, we waren met z'n drieen. Toen je weg wilde lopen stonden wij bij je motor te kijken.
Ik heb een grijze 750 gekocht.


Gefeliciteerd, goeie keuze, mooie kleur. Ook bij TT motoren gekocht? En nog wat extra's erbij?
 
Laatst bewerkt:
Moet zeggen dat de 'funfactor' daardoor een stukkie kleiner is
maar daarintegen moet ik vergelijken met een SRAD

Ben ik met je eens alleen de k5 is wel errug agressief hoor. Wel lekke rmaar ik denk dat je met de k6 makkelijker hard kan rijden.

Ben nu aan het kijken naar de nieuwe k7 1000 maar da's een ander topic geloof ik, he?

gr
DPM
 

@Paninaro

Terwil jij druk bezig bent om mijn motor te stelen met je mooie nieuwe gereedschap moet je ook...

full


op lette
 
Ik heb zelfs 6000k erin. Dat is het aparte van xenon het is net hoe je erin kijkt. Als je het op een witte muur schijnt zie je dat het randje blauw is. het ligt er dus een beetje aan hoe de foto is gemaakt. Ik vind zelf de 8000k wat mooier en denk dat ik die erook nog in ga doen.
Zie het verschil maar is met deze foto nu is het spierwit, en niet op de stadslichtjes letten.

[afbeelding]
netjes :}
Kan niet wachten tot de K7 er is om het in bouwen.
 
Hey Suzuki Yoshimura,

kun jij mij vertellen hoeveel watt/ampere die xenon trekt?
Kan iemand op mijn werk even uitrekenen of mijn dynamo (van Yammie) dat een beetje trekt.
En hoeveel watt is de lamp zelf trouwens?
 
Ik behoor sinds gisteren ook bij de mensen die Xenon op hun GSXR hebben. Ik had 's morgens het setje van Suzuki/Yoshimura aangekregen met de post en 's avonds heb ik het dan gemonteerd.
Toen ik de motor de eerste keer startte dach ik: "Is dit alles?" maar nadat de lamp helemaal opgewarmd was heb ik mijn woorden terug moeten inslikken want het is echt een berg licht die je krijgt van die Xenonlamp.
 
Heeft iemand ook fotos van de inbouw van de xenon kit en kan een leek als ik dat ook zelf doen? :)
Het inbouwen is niet moeilijk. Als je geen linkse handen hebt is alles op een uurtje gedaan.

Hier zijn de foto's van mijn xenon, die heb ik gisterenavond ingebouwd. Deze morgen waren dan de led-stadslichtjes binnengekomen die ik via E-bay gekocht had en die heb ik dan ook maar direct gemonteerd.
Xenon.jpg

xenon1.jpg

xenon2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Opstarten: 1sec 8,5 A zakt daarna naar ongeveer 3-3,5 A. Het is maar 35 watt. Halogeen (55Watt) heeft ook een iets hogere opstart stroom en zakt dan op 5 a 6 A.
Zit dus qau opstarten niet zo heel veel verschil in en als het eenmaal 'draait' verbruikt xenon veel minder stroom.
Da's gek dat een 35W Xenon dan meer licht geeft dan een 55W halogeen?
Toevallig ook geen 55W of meer xenon liggen, of zeg ik nu gekke dingen?

Op basis van dit amperage trekt de Yammie het wel.
 
Hey

Ik wil graag goodridge stalen remleidingen, maar ben er nog niet uit of ik nou

Orgineel dus voor de standaard 3 leidingen(verdeel stuk) of Race versie 2 leidingen( direct naar hoofdremcilinder)

Wat is nou het best.

Wie kan me advies geven

Greets :} :W
 
Hey

Ik wil graag goodridge stalen remleidingen, maar ben er nog niet uit of ik nou

Orgineel dus voor de standaard 3 leidingen(verdeel stuk) of Race versie 2 leidingen( direct naar hoofdremcilinder)

Wat is nou het best.

Wie kan me advies geven

Greets :} :W

3 leidingen met verdeelstuk?
volgens mij loopt er voor 1 leiding van pomp naar klauw, en dan van klauw naar klauw
= 2 leidingen
vergeet niet dat bij de K6/7 1 voorleiding al staal is (die over het spatbord), dat houd in dat je
met de huidige opstelling maar 1 leiding hoeft te vervangen

en of je nou bij je pomp of bij je remklauw een bout met dubbele aansluiting hebt maakt geen drol uit
wet van pascal dicteert dat vloestof druk overal gelijk is, dus qua remkracht/gevoel
blijven ze gelijk

ontluchten gaat misschien iets makkelijker bij gescheiden leiding/klauw

eventueel kun je denken dat 2 leidingen die op en neer gaan bij inveren ook 2x aan stress
onderhevig zijn (heeft iemand eigenlijk ooit z'n leidingen moeten vervangen wegens "metaalmoeheid"?
dan kun je nog kijken wat goedkoper is en/of wat je mooier vind
 
Laatst bewerkt:
3 leidingen met verdeelstuk?
volgens mij loopt er voor 1 leiding van pomp naar klauw, en dan van klauw naar klauw
= 2 leidingen
vergeet niet dat bij de K6/7 1 voorleiding al staal is (die over het spatbord), dat houd in dat je
met de huidige opstelling maar 1 leiding hoeft te vervangen

en of je nou bij je pomp of bij je remklauw een bout met dubbele aansluiting hebt maakt geen drol uit
wet van pascal dicteert dat vloestof druk overal gelijk is, dus qua remkracht/gevoel
blijven ze gelijk

ontluchten gaat misschien iets makkelijker bij gescheiden leiding/klauw

eventueel kun je denken dat 2 leidingen die op en neer gaan bij inveren ook 2x aan stress
onderhevig zijn (heeft iemand eigenlijk ooit z'n leidingen moeten vervangen wegens "metaalmoeheid"?
dan kun je nog kijken wat goedkoper is en/of wat je mooier vind

Je hebt zoiezo maar 2 leiding voor. Je afweging 'race-trim' of origineel, ken ik. Ik heb uiteindelijk de beperkte ruimte bij de remhendel de doorslag laten geven: Met 2 leiding in die vrij krappe ruimte is het risico weer wat groter dat je beschadigingen op de gelakte delen rond de bovenste kroonplaat krijgt. Dan liever de 2e leiding onderaan over het spatbord.

Voor wat betreft de bestaand leiding over het spatbord - ik weet eigenlijk niet of die al staal is origineel maar het is natuurlijk wel mooier die dan ook te vervangen *O*

Metaalmoeheid nog nooit van gehoord bij remleidingen. Wrsh worden die leidingen veeeeeel ouder dan jij en ik (gelukkig maar) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan