Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Nog meer piccies in 'pics deeltje 2'

Status
Niet open voor verdere reacties.


Update 02-01-12



Update 22-01-12

Ting is on track, noem het een nominatie voor een plek in de eregalerij!



Update 10-08-12

Met enige dagen ervaring in het zijspanrijden, een stadsritje met THOR BENDER in de bak en daarmee klaar voor een opname in de gallery!

 
Laatst bewerkt:
Daar gaat toch Horst Ulrich weer de mist in........ Bouwt hijeen werkelijk prachtige combi van een Guzzi mei Tonti frame, knutselt hij een traktorlamp op het spatbord......


 
Vind het "stroomlijnneusje" van de bak nou ook niet helemaal het toppunt van design........
De motor daarintegen, .Ik heb ook nog zo'n frame+blok liggen
 
Vind het "stroomlijnneusje" van de bak nou ook niet helemaal het toppunt van design........
De motor daarintegen, .Ik heb ook nog zo'n frame+blok liggen

Heb je ook nog zo'n tank liggen?
De alu versie hé, niet de polyester replica!!
 
dit span heb ik in 2008 2 week mogen lenen .[smaakte toen al naar meer]

 
Ik denk dat er binnenkort iemand voor gaat stellen om de bak geel te spuiten en er dan blauwe vlammen op te schilderen


Kijk nou waar ik 'tegenaan liep'

 
Hé Kwastert, wat voor frame heeft deze Guzzi eigenlijk?

Ja, dat zag ik direkt....... Tonti.

Lino Tonti was een constructeur van motorfietsen. Hij had al gewerkt voor Benelli, Mondial, Aermacchi, Gilera en Bianchi en was ook betrokken bij het Paton-raceproject. De naam "Paton" was samengesteld uit "Pattoni" en "Tonti". In 1949 had hij al een 75 cc racertje onder de naam "Tonti" gemaakt.

Zijn grote voorliefde ging uit naar het ontwikkelen en bouwen van racemotoren.

Toen zijn contract bij Bianchi rond 1965 afliep ging hij zelf deze motorfietsen maken. Het merk ontstond door de samenwerking van Lino Tonti, coureur en constructeur Umberto Premoli en coureur Alcide Biotti. De productie liep van 1965 tot 1971.

Het waren 500 cc motorfietsen met eigen motorblokken, die waren samengesteld uit twee 250 cc Aermacchi-blokken, althans de bovenbouw (cilinders en cilinderkopen). De motoren hadden dubbele bovenliggende nokkenasen met vier kleppen per cilinder en zes versnellingen. Latere modellen hadden, om de productiekosten voor privérijders laag te houden, eenvoudiger cilinderkoppen die rechtstreeks van de Aermacchi-Ala d'Oro productieracers kwamen. Er werd een brugframe uit driehoeksconstructies gebruikt, zoals dat later ook door Moto Guzzi en Ducati zou worden toegepast. De werkplaats van Premoli stond vlakbij de Aermacchi-fabriek, waar de onderdelen tegen redelijke prijzen voorhanden waren.

Door de plat liggende cilinders werd het 500 cc blok ook wel gebruikt in wegrace-zijspancombinaties. Al voordat Aermacchi in Amerikaanse (Harley-Davidson-) handen kwam ging Tonti, als technisch directeur naar Moto Guzzi. Hij ontwikkelde er de beroemde Moto Guzzi V-twins.
 
Ja Kwastert weet daar alles van

Kan Druppie hier niet onze fietsjes in de OP knallen? Wel leuk om te zien wie er allemaal zijn..
 
Als iedereen even nog eens een plaatje van zijn combi hier neerplempt, dan kan ik dat best doen idd
 
Ja, moet ik de ouwe spannen van iedereen er ook bij zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.