Nokkenassen eruit, vergeten welke stand

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Hey hallo,

Ik heb het klusje nokkenasketting vervangen bijna geklaard alleen ben ik zo slim om te vergeten in welke stand ik ze eruit heb gehaald...
Ik kan het natuurlijk timen via de indicatie op het timetandwiel alleen de krukas draait 2 x rond in de tijd dat de nokkenassen 1 x ronddraaien.

Hoe kom ik er in godsnaam achter of mijn krukas goed staat zodat ik mijn nokkenassen netjes terug kan plaatsen. Het werkplaatshandboek lijkt in deze tijd van paniek latijn dus ik kom er niet veel wijzer uit.

Groet,
 
Nou net even met alles eraf de motor gestart en de uitlaatpijpen gechecked. Nummer 1 lijkt minder hard mee te werken. Lichtelijke corrosie gevonden op de stekkers!

Net 10 meter gereden met alleen de koppeling, gaskabel zit nog niet vast, en het lijkt minder. Eerst maar eens een ritje met de gaskabel maken :)
 
Het blijkt toch echt te liggen aan bougie/bougiedop nr 1. Deze doet gewoon niet mee.
Echter is mijn bougiedop een ignition coil in geheel. Kan ik hier nog iets aan aanpassen? vervangen kost 100 euro -,-

Ook heb ik geen bougiesleutel... Waar zijn deze (liefst vandaag nog) te verkrijgen? De dealert zit te ver weg om even langs te gaan.
 
Het blijkt toch echt te liggen aan bougie/bougiedop nr 1. Deze doet gewoon niet mee.
Echter is mijn bougiedop een ignition coil in geheel. Kan ik hier nog iets aan aanpassen? vervangen kost 100 euro -,-

Ook heb ik geen bougiesleutel... Waar zijn deze (liefst vandaag nog) te verkrijgen? De dealert zit te ver weg om even langs te gaan.

Even omwisselen met bijvoorbeeld nr.2 , als deze dan niet werkt is het zeker de coilpack.

Bougiesleutel kan je wel bij elke gereeschapszaak/automaterialenzaak halen. Wel zorgen dat je de goede maat neemt. Die voor auto's zijn groter.
 
Het blijkt toch echt te liggen aan bougie/bougiedop nr 1. Deze doet gewoon niet mee.
Echter is mijn bougiedop een ignition coil in geheel. Kan ik hier nog iets aan aanpassen? vervangen kost 100 euro -,-

Ook heb ik geen bougiesleutel... Waar zijn deze (liefst vandaag nog) te verkrijgen? De dealert zit te ver weg om even langs te gaan.
bij een beetje gereedschapwinkel.. met een beetje geluk zelfs al bij een bouwmarkt
 
Even omwisselen met bijvoorbeeld nr.2 , als deze dan niet werkt is het zeker de coilpack.

Bougiesleutel kan je wel bij elke gereeschapszaak/automaterialenzaak halen. Wel zorgen dat je de goede maat neemt. Die voor auto's zijn groter.

Oei dat ziet er somber uit voor me dan :P
Maar het raakoppervlak opschuren ofzo is geen mogelijkheid? Ik heb namelijk het idee dat ie het 5 seconde heeft gedaan en toen ermee stopte...
 
En we hebben een update:
Het lijkt nu dat de cilinders allemaal meedoen, ik heb de corrosie verwijderd van de stekkers en een rondje gereden. Vermogen heeft ie, al kan ik niet 1,2,3 bepalen of ik al het vermogen weer terug heb...
Hij klinkt enorm rauw (kan zijn omdat er nog geen luchtfilter op zat? (ja dat is slecht ik weet het) )
en gooit bovenuit bij een van de drie bouten om de kleppendeksel vast te houden olie, niet veel maar alles wat daar tussenuit komt is teveel.
Wat o wat zou het zijn?
 
Laatst bewerkt:
En we hebben een update:
Het lijkt nu dat de cilinders allemaal meedoen, ik heb de corrosie verwijderd van de stekkers en een rondje gereden. Vermogen heeft ie, al kan ik niet 1,2,3 bepalen of ik al het vermogen weer terug heb...
Hij klinkt enorm rauw (kan zijn omdat er nog geen luchtfilter op zat? (ja dat is slecht ik weet het) )
en gooit bovenuit bij een van de drie bouten om de kleppendeksel vast te houden olie, niet veel maar alles wat daar tussenuit komt is teveel.
Wat o wat zou het zijn?

Heb je alleen zonder luchtfilter gereden of zat het hele luchtfilterhuis er niet op? Hoe dan ook, het zal allebei wat vermogen schelen en een hoop geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan