Nordschleife 28 juli => Foto's

paul..volgens mij is jou fototalent net zo goed als het motorrijden... :}
hup een veer in je g*t :)
 
Zoiets dan :? :?


full
 
Bla....Bla.....Bla......
Natuurlijk heb je gelijk dat je foto's niet op deze wijze kunt beoordelen.
Nee, ik zit nu niet achter een gecalibreerd Barco scherm en heb ook geen neutraal omgevingslicht hier. :)
Ik probeer alleen 't verschil aan te geven tussen wat men als mooi ervaart, en wat realistisch is of realistisch overkomt. Onze hersenen willen ons nog wel eens voor de gek houden wat dat betreft.
(geloof me, ik weet genoeg van colormanagement om te weten dat ik de kwaliteit van de foto zo niet kan beoordelen ;) )

Nee hoor Paul, op mijn scherm ziet het er allemaal toppie uit, en ga vooral zo door, en bepaal jij zelf hoe jouw foto's er uit moeten zien.
Kleur is namelijk zo persoonlijk.
:^
 
Laatst bewerkt:
Mede motorrijders,

Was gisteren ook bij de Ring, blauwe Hornet, en zag de Vito staan op de parkeerplaats. Baan was juist gesloten vanwege een ongeval. Hebben even op de parkeerplaats rondgekeken en daarna naar Adenau gereden. Toen de baan weer open ging gelijk genoeg spektakel gezien (oa 206 WRC, en die gele ruf Porsche). Tot mijn verbazing zag ik Fabian een keer langskomen achter de M5 ringtaxi alsof hij eraan vastgeplakt zat (niet toegeven) Fabian :} . De 2de keer ging je onder bij Adenau een rode M3 langs alsof deze stil stond (Fabian wederom :} ) Even later ging er een GSX R1000 onderuit in Adenau. Motor gleed door tot de vangrail en klapte daar vol op '( . Rijder was in orde.

Groeten Rob
 
Paul begint het nu niet meteen weer te kriebelen, als je daar weer rondhuppelt??
Fraaie fotos btw.

//offtopic
Nu heb ik meteen je miniknippers gezien fabian. Ze zijn mooi. Kdenk dak ze toch maar even bestel. (heb jij er weerstandjes tussen zitten)
//offtopic
 
Mede motorrijders,

Was gisteren ook bij de Ring, blauwe Hornet, en zag de Vito staan op de parkeerplaats. Baan was juist gesloten vanwege een ongeval. Hebben even op de parkeerplaats rondgekeken en daarna naar Adenau gereden. Toen de baan weer open ging gelijk genoeg spektakel gezien (oa 206 WRC, en die gele ruf Porsche). Tot mijn verbazing zag ik Fabian een keer langskomen achter de M5 ringtaxi alsof hij eraan vastgeplakt zat (niet toegeven) Fabian :} . De 2de keer ging je onder bij Adenau een rode M3 langs alsof deze stil stond (Fabian wederom :} ) Even later ging er een GSX R1000 onderuit in Adenau. Motor gleed door tot de vangrail en klapte daar vol op '( . Rijder was in orde.

Groeten Rob

Rondje achter de Ringtaxi aan stelt niet zoveel voor hoor, das 2-vingers-in-de-neus-werk :+ Maar erg leuk om te zien als ze aan t driften is enzow, daarom rij ik er weleens een paar rondjes achteraan :}

de keer die M3 voorbij ging maar langzaam hoor! Hij ging naar buiten aan de kant, maar ik kan daar nooit van zn leven de binnenste lijn houden als ik er hard doorheen ga. En daarbij is dat levensgevaarlijk om daar binnendoor hard in te halen :) En je weet natuurlijk nooit ofdat hij niet stiekem toch naar binnen gaat komen |(

K heb de sporen van de voetsteunen van de 1000 gezien idd in Breidschied...zag eruit alsof hij onder een "fijne" hoek in de muur was gegleden, dus het zal idd wel meegevallen zijn ja. Standaard overschattings-glijder voor die bocht helaas :X

@Paul: HELE vette foto's weer!!!!!

Dexter bewerkt zijn foto's inderdaad wel eens, niet altijd. Of je ervan houdt of niet moet je zelf bepalen :) Maar ik vind ze super :} ...en dat vind ik ook van die van Paul :}
 
//offtopic
Nu heb ik meteen je miniknippers gezien fabian. Ze zijn mooi. Kdenk dak ze toch maar even bestel. (heb jij er weerstandjes tussen zitten)
//offtopic

Geen weerstand ertussen gezet, ze knipperen maar een heel klein beetje sneller. En daar kan ik mee leven :)
 
hee Paul of Dexter
heeft 1 van jullie toevallig ook een groene zx9r (met mf sticker) in de kijkert gehad (en geknipt)?
Zo ja, dan zou ik hem graag ontvangen met veel :} :} :}

ziet er zo uit btw:
full
 
Op dinsdag 29 juli 2003 10:25 schreef R1Maniac het volgende:(geloof me, ik weet genoeg van colormanagement om te weten dat ik de kwaliteit van de foto zo niet kan beoordelen ;) )

:^

Op dinsdag 29 juli 2003 13:05 schreef The Saint het volgende:Ik heb deze nu op de zaak als achtergrond gezet :} :} :}

Super strak Paul!

Zo! Zo! heb je dan toch smaak. Mooi heh zo'n Honda
 
De rest van de foto's staan online op http://www.motorcycle-nl.net/ns030728.htm

Nog lang niet perfect, ik weet dat het beter kan, en de volgende keer maak ik uit de foto's een kleinere selectie. Dan dus alleen de allerbeste foto's online.

Maar goed, na 2 weken spelen met de camera deze nu toch maar eens serieus ingezet.
 
De rest van de foto's staan online op http://www.motorcycle-nl.net/ns030728.htm

Nog lang niet perfect, ik weet dat het beter kan, en de volgende keer maak ik uit de foto's een kleinere selectie. Dan dus alleen de allerbeste foto's online.

Maar goed, na 2 weken spelen met de camera deze nu toch maar eens serieus ingezet.

Mooie fotos!
Alleen spijtig dat ik er niet bij ben. '(
Maar ja aan een oud golf koekblik is dan ook wat minder te zien.
Volgende keer op verzoek? *D

Jochen Duitse nummerplaat ..-CC-96

Bijlage: CC_IMG_1118b.jpg
 
Gratuliere Paul, lekker strak :9~
Hoop dat deze hobby je net zoveel voldoening geeft als raggen met je bike. Je bent idg goed gestart, hoop er van zondag 3 augustus ook een paar van mij tussen te vinden :)
 
Gratuliere Paul, lekker strak :9~
Hoop dat deze hobby je net zoveel voldoening geeft als raggen met je bike. Je bent idg goed gestart, hoop er van zondag 3 augustus ook een paar van mij tussen te vinden :)


Als je met de Ural komt wel ja....
 
Na een maandje afwezigheid ben ik weer even terug op MF. :)
Veel gebeurd in een maand zowel hier als in mijn leven.
Ik heb pas een gloednieuwe Nikon D1H gekocht, maar die gaat er over 2 maanden al weer uit, omdat ik dan mijn vorige week geintroduceerde NOG gloednieuwere Nikon D2H ga krijgen met duizendmaal dank aan Nikon. :}
Verder ben ik inmiddels volop aan het werk voor uitgeverij Sanoma die o.a Autoweek en GTO Magazine uitbrengt.(en daarnaast nog zo'n 42 andere tijdschriften)
Kortom, ik heb gewoonweg te weinig tijd om me op het Internet te laten zien op de diverse forums waar ik anders regelmatig kwam.
Dus als jullie me missen weet je waaraan dat ligt..... :)

Ik zie wel dat jullie allemaal heel enthousiast zijn over het fotowerk van Paul en zo hoort het ook.
Per slot van rekening doet hij zijn stinkende best om z'n maatjes van MF strak op de gevoelige beeldchip/plaat vast te leggen. :9
Op 17 Augustus aanstaande gaan Paul en ik samen plaatjes schieten op de Ring en dus raad ik iedereen aan om dan ook richting de Eifel te komen als je een mooie actiefoto wilt. :]

Kleuren en kleurruimtes zijn ook een punt van discussie zie ik.
Tja, de kleurruimte instellingen van deze camera zijn stukken beter dan van mijn Nikon D1 die ik eerst had.
Mijn foto van Fabian is NIET bewerkt (op het resizen na dan) en dat moest ik met mijn D1 foto's regelmatig wel eens doen.
Ook zijn de witbalans mogelijkheden van deze camera veel beter dan die in mijn D1.
En dan heb ik het nog niet gehad over het algoritme van deze camera of de superieure beeldverwerking t.o.v. mijn oude D1.

En inderdaad, als er 1000 mensen achter 1000 verschillende beeldschermen zitten, dan zien die allemaal een ander plaatje qua kleuren en contrast.
Iedere monitor is anders en ook de videokaart in je PC maakt een wereld van verschil.
Daar kun je bijvoorbeeld je kleurtemperatuur bij instellen zodat de kleuren kouder (blauwer) of warmer (roder) op het scherm komen.
De enige methode om kleuren te vergelijken is om afdrukken van camera's naast elkaar te leggen die op dezelfde afdrukstraat zijn geprint.
Of om op een gecalibreerd Barco of Lacie scherm te kijken, dat is ook een alternatief.
Ik had op een ander forum al een plaatje van Paul laten zien wat in eerste instantie ietwat overbelicht was en wat ik in PS had aangepast door de levels te wijzigen.

Resize_of_IMG_1696kopie.jpg

Het origineel.

aangepast.jpg

De aangepaste versie.

Maar wat het allerbelangrijkste is, is de manier hoe een fotograaf zijn plaatjes knipt.
De compositie is allesbepalend en juist daar heeft Paul (en ikzelf ook) als motorrijder een enorm voordeel: Hij weet daardoor precies waar en wanneer jullie op z'n mooist te knippen zijn en dat levert dan weer de mooiste plaatjes op.
Afijn, jullie zullen het allemaal wel gaan zien op en na de 17e..... *D

grtz,

Dex.
 
Da's toevallig ik gebruik op mijn G4 een Lacie scherm,en ja met zo'n calibratie apparaat erbij ;)
Omdat als ik de poen over heb ook iets moois wil aanschaffen,wil ik bij jullie foto's wel eens de instellingen weten zoals sluitertijd,witbalans e.d.
Voorlopig snap ik de ballen niet van fotografie. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan