Norick Abe overleden

-O- R.I.P -O- ;(


full


 
;( Weer eentje . Ik weet nog dat ik hem voor het eerst op Assen zag rijden en onder de indruk was van zijn rijstijl . Na de races raakte ik in gesprek met een andere motorrijder en het gesprek ging natuurlijk over Norick . We waren het er allebij wel over eens dat hij ooit nog eens wereldkampioen zou gaan worden , wat er jammer genoeg niet in zat . Jammer .
 
Yamaha spreekt eerbetoon uit aan Norick Abe

Na het tragische nieuws van het overlijden van Norick Abe heeft de directie van Yamaha in Japan haar eerbetoon uitgesproken richting de populaire voormalige MotoGP coureur die afgelopen zondagavond als gevolg van een tragisch verkeersongeval om het leven is gekomen.


De verklaring die is vrijgegeven door Yamaha Motor Corporation bestaat uit de volgende tekst:

Met grote droefenis hebben we op 7 oktober 2007 kennisgenomen van het overlijden van Norifumi (Norick) Abe, in de leeftijd van 32 jaar als gevolg van een tragisch verkeersongeval. Norick Abe, zoals hij door vele motorsportfans over de hele wereld bekend was kwam dit seizoen uit in de Japanse JSB1000 categorie in het Japanse kampioenschap voor het Y'S GEAR Racing (Yamaha) team.

Norick reed op zijn motor in Kawasaki City, in de provincie Kanagawa toen hij rond het tijdstip van 18.20 betrokken raakte bij een ongeval. Helaas moest rond 20.50 zijn overlijden worden bekendgemaakt in het ziekenhuis waar hij was opgenomen voor behandeling.

In 1993 werd Norifumi Abe de jongste winnaar van een 500cc kampioenschap in Japan waarna hij in het daaropvolgende seizoen debuteerde voor Yamaha in het Japanse Superbike kampioenschap en waarna hij op incidentele basis de overstap maakte naar het 500cc wereldkampioenschap.

Vanaf 1995 werd hij volwaardig deelnemer in het 500cc wereldkampioenschap waar hij uiteindelijk in zijn Grand Prix carrière drie overwinningen behaalde, vier tweede plaatsen en tien derde plaatsen. Dit seizoen keerde hij terug naar het Japanse kampioenschap en nam hij afgelopen juli eveneens deel aan de Suzuka 8 hours, de wedstrijd voor het Endurance World Championship.

Tijdens zijn carrière was Abe wereldwijd geliefd bij de fans maar ook in zijn thuisland was hij heel erg populair en een bepalend figuur in de diverse kampioenschapen.

Yamaha Motor Corporation president Takashi Kajikawa, verklaarde:

"Ik ben erg bedroefd sinds ik heb gehoord van het tragische nieuws. Hij was geliefd bij de fans in Japan, Europa, Amerika maar ook in Azië. Norifumi Abe was een ongelofelijke ambassadeur voor de sport wereldwijd. Hier in Japan waren de fans zeer verheugd over de terugkeer van Abe naar het Japanse kampioenschap en de Japanse circuits na zijn internationale carrière die 14 jaar duurde en zij zullen zich zeker beseffen dat hij een groot verlies is voor de nationale motorsport in Japan. Wij bidden voor zijn familie en hopen dat hij rust zal vinden, onze condoleances gaan uit naar zijn familie en de mensen die hem liefhadden."

Profiel: Norifumi Abe
Geboorteplaats: Tokyo, Japan
Geboortedatum: 7 September, 1975

Hoogtepunten uit zijn carrière:

1993: All-Japan kampioen 500cc klasse
1994: debuut in het wereldkampioenschap 500cc
1995: 9e in het wereldkampioenschap 500cc
1996: 5e in het wereldkampioenschap 500cc
(met de overwinning in Japan)
1997: 7e in het wereldkampioenschap 500cc
1998: 6e in het wereldkampioenschap 500cc
1999: 6e in het wereldkampioenschap 500cc
(met de overwinning in Brazilië)
2000: 8e in het wereldkampioenschap 500cc
(met de overwinning in Japan)
2001: 7e in het wereldkampioenschap 500cc
2002: 6e in het MotoGP wereldkampioenschap
2003: 16e in het MotoGP wereldkampioenschap
(deelname aan vijf wedstrijden)
2004: 13e in het MotoGP wereldkampioenschap
2005: 13e in het Superbike wereldkampioenschap
2006: 13e in het Superbike wereldkampioenschap
2007: geklasseerd op een derde positie in het All-Japan JSB1000 kampioenschap (na afloop van de zesde wedstrijd)

Bron: Racesport.nl
 
Ja....... wat moet je hier nu van zeggen, jaren lang voluit op de circuits, en dan bij een verkeers ongeval op een scooter om het leven komen.

Triest.......................... ;( ;(
 
Fuckin' hell. Dat lees ik nu zomaar effe.
Norifume Abe, een waar icoon. Zeker in het begin met dat haar dat onderuit die helm stak. Een prachtige rijstijl, en ook een kleurrijk figuur.

Norick R.I.P.
 
Een groot verlies voor de motorsport. Nu kan hij samen met Kato over de circuits scheuren. In mijn ogen beiden de samurai's van de motorsport. RIP in het kwadraat.

-O- -O- -O-
 
http://www.superbikeplanet.com/2007/Oct/071007e.htm

Bombshell: Former Grand Prix Winner Abe Killed
by dean adams

Sunday, October 07, 2007
The details are still filtering in from Japan, but this much sadly seems true: former Yamaha GP and WSBK rider Norik 'Nori' Abe was killed today in some sort of street accident Japan.

More details as they are beamed in.

ENDS

Post this story to: digg

Give Dean Adams the electric chair...he's a bloody murderer })
 
Ja....... wat moet je hier nu van zeggen, jaren lang voluit op de circuits, en dan bij een verkeers ongeval op een scooter om het leven komen.

Triest.......................... ;( ;(

dat was ook het eerste wat ik dacht, r.i.p norick, en moge de naaste familie veel kracht vinden de komende tijd...... '(
 
Ja, dat vond ik ook al vreemd. Maar volgensmij had het te maken met de crash van T. Aoki. Die sinds die crash invalide is.

Hehe wel een appart gezicht, dat Abe gewoon midden in de race ff om een rijdende ambu moet heen sturen.

Tegenwoordig hadden ze allang met rode vlaggen lopen zwaaien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan