Nova publiceert schrikbarende feiten over het strooibeleid

Paisley

MF veteraan
28 jul 2008
2.253
0
Ja hoor, het is weer raak. Nova is weer een schandaal op het spoor. Want het strooibeleid verschilt per gemeente. En ik zit nu op Nederland 2 naar hele kudde's zure 'gedupeerden' te luisteren die het allemaal maar schandalig vinden dat er véél te weinig wordt gestrooid.


Wat denken ze nou...?! :? Dat er de hele winter binnen elke gemeente een team van honderden enthousiaste beroepsstrooiers paraat staat, om vervolgens binnen een paar dagen een pak sneeuw van 30 cm weg te pekelen uit duizenden kilometers B en C wegen?


Een pak sneeuw.... Nee, een tsunami of een flinke orkaan is dr niets bij :X
 
Trouwens, wat een prachtige spellingsfout in de titel. Bijna poeëtisch, vinden jullie niet?


<schaam>
 
Ik vind die pekel maar niks en grote onzin. Vroeger werd er ook niet zo fanatiek gestrooid. De snelwegen en doorgaande wegen begrijp ik, maar in de wijk vind ik het nergens voor nodig.
 
Wat denken ze nou...?! :? Dat er de hele winter binnen elke gemeente een team van honderden enthousiaste beroepsstrooiers paraat staat, om vervolgens binnen een paar dagen een pak sneeuw van 30 cm weg te pekelen uit duizenden kilometers B en C wegen?

Dat denken ze hier ook over de Nederlandse Politie :Z
 
Trouwens, wat een prachtige spellingsfout in de titel. Bijna poeëtisch, vinden jullie niet?


<schaam>
Ach, op het hele internet neemt men het niet zo nauw met "t" of "d".

Kan gebeuren.
ddn1.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind die pekel maar niks en grote onzin. Vroeger werd er ook niet zo fanatiek gestrooid. De snelwegen en doorgaande wegen begrijp ik, maar in de wijk vind ik het nergens voor nodig.

Bij jou in de wijk niet nee, kom maar eens bij mij in de wijk waar je de bult van een paar 100 meter lang niet omhoog komt met je auto.
 
Wij hadden vandaag iemand gebeld met een grote caterpillar met een sneeuwschuiver ervoor. Paar keer heen en weer en de parkeerplaatsen waren schoon. De concurrenten verderop het industrieterrein liepen te stuntelen met een stel tuinschepjes, want overal waren de sneeuwscheppen uitverkocht gnagnagna :P Tja mn pretjes op een verder zeer stille dag :(
 
Wat nou wijk.....ik moet al dagenlang 12 km door de sneeuw voordat ik een fatsoenlijke weg tegenkom. Als ik mazzel heb hebben ze net die ene keer geschoven per dag. Meestal pech.

Tja.....hoort erbij toch.

A)prioriteiten van de gemeente liggen bij grotere doorgaande wegen, is logisch, en er viel gewoon niet tegen te schuiven de afgelopen dagen hier.

B) ik woon de rest van het jaar ook prachtig

C)Vergeleken bij landen met echte slechte winterse omstandigheden moeten we hier gewoon niet zeuren. (ja daar heb ik ook veel rijervaring, en heb gezien hoe iedereen er daar mee omgaat, een stuk beter als in dit verwende landje. )

M'n vriendin rijdt nu in de Alfa met winterbanden, dat gaat best. Ik heb als motor-backup een oud 205-je met zomerbanden......dus de TT600 maar pakken voor de boodschappen, maar ja,
Gisteren een kerstboom halen met het 205je.......ik ga niet gauw terug, maar ik ben toch maar na 10 km. omgekeerd. Ik wenste dat ik de TT600 onder de kont had, maar ja, dat gaat niet met kerstboom......

Tja, kan ik wel pissig worden op de wegbeheerder, maar winter is winter toch. Vandaag wel een kerstboompje gescoord. *O*

*L@mpie gaat toch nog maar eens op zoek naar die sneeuwkettinkjes voor dat 205je....die lagen toch nog ergens????
 
Laatst bewerkt:
gebruik die energie die je gebruikt om te klagen eens in het scheppen en sneeuwruimen en er is geen vlokje meer te vinden in nederland :+
 
Laatst bewerkt:
'Nova publiceerd schrikbarende feiten over het strooibeleid' > 'Nova publiceert schrikbarende feiten over het strooibeleid'
 
hier (Hoogvliet, gemeente Rotterdam) is geen enkele weg gestrooid, de binnenwegen niet, de doorgaande wegen niet en zelfde provinciale weg door de gemeente heen niet.

Snelwegen zijn gestrooid, tot de afslag, daar schrik je je dus helemaal de tyfus als je ineens al je grip kwijt bent. (resultaat meerdere auto's die pas op het kruispunt stil staan)
 
Je betaalt de gemeente behoorlijk wat belasting. Je gaat er dan ook vanuit, dat daar iets mee gebeurt en dat in ieder geval de doorgaande wegen vrij zijn.

Ik vind het inderdaad ook schandalig.
 
Ik snap al dat geklaag niet, of het moet zijn omdat "wij" Nederlanders altijd klagen....
Als gemeenten/Rijkswaterstaat extra en/of beter uitgeruste voertuigen aanschaft voor sneeuwruimen gaat iedereen weer roepen "wie betaalt dat nou?" of "voor 1 x in de zoveel jaar? een schande!"

Het is ook altijd wat...
Geniet er nou gewoon eens van :( ;)
 
Ask not wat your strooiploeg can do for you, ask what you can do for your strooiploeg!


Gewoon iedereen verantwoordelijk maken voor een stukje weg en dan lekker allemaal met de sneeuwschuiver aan de slag! Straatje schoon en je krijgt nog de nodige lichaamsbeweging ook *O*
 
Laatst bewerkt:
Ask not wat your strooiploeg can do for you, ask what you can do for your strooiploeg!


Gewoon iedereen verantwoordelijk maken voor een stukje weg en dan lekker allemaal met de sneeuwschuiver aan de slag! Straatje schoon en je krijgt nog de nodige lichaamsbeweging ook *O*

En pijn in m'n rug... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan