Nova publiceert schrikbarende feiten over het strooibeleid

Ik neem aan dat iedereen die hier loopt te klagen wél zelf de stoep voor zijn woning sneeuwvrij heeft gemaakt???
 
Hmm, ik weet niet hoe het is in de rest van Nederland, maar hier ( Zeeuwsvlaanderen) worden de wegen uitstekend schoon gehouden.
Doorgaande wegen zijn schoon. Polders wordt niets aan gedaan, tenzij het een weg betreft waar veel verkeer over komt.

Ze gaan natuurlijk geen polderwegen schuiven en strooien waar 3 trekkers, 2 boeren en anderhalve belg die binnendoor naar NL gaat over rijden.

Prioriteiten liggen natuurlijk bij snel- en autowegen. Lijkt me vrij logisch.
Hoe minder verkeer, des te lager de prioriteit.
Die mensen van de gemeente zijn al dag en nacht bezig met schuiven en strooien, en ik kan ze alleen maar complimenteren.

En in je eigen wijk, pak zelf een sneeuwschep of rij erdoor! Het is maar sneeuw hoor.
-O-
Je kunt toch niet verwachten dat alle wijken en/of polders in Nederlands brandschoon geveegd worden?





P.S Die schone wegen hier kan ook liggen aan het feit dat hier geen auto of snelwegen zijn . _O-
 
Ja hoor, het is weer raak. Nova is weer een schandaal op het spoor. Want het strooibeleid verschilt per gemeente. En ik zit nu op Nederland 2 naar hele kudde's zure 'gedupeerden' te luisteren die het allemaal maar schandalig vinden dat er véél te weinig wordt gestrooid.


Wat denken ze nou...?! :? Dat er de hele winter binnen elke gemeente een team van honderden enthousiaste beroepsstrooiers paraat staat, om vervolgens binnen een paar dagen een pak sneeuw van 30 cm weg te pekelen uit duizenden kilometers B en C wegen?


Een pak sneeuw.... Nee, een tsunami of een flinke orkaan is dr niets bij :X

Ik vind het wel mee vallen met het schandaal al duurde het wel even voordat hier werd gestrooid en er sneeuwschuivers gingen rijden op de hoofdwegen.

Daarnaast kun je als automobilist zelf ook zorgen dat wegen enigszins begaanbaar blijven door steeds sporen te rijden in vers gevallen sneeuw.

Maar je raad het al: Iedereen ging angstig sukkelen op de rechterstrook waardoor de linkerstrook volledig onbegaanbaar werd.

Dus en glad, maar ook nog eens een halvering van de wegcapaciteit.
En het dan raar vinden dat alles vast loopt.

Het grootste schandaal is nog altijd de gemiddelde Nederlandse automobilist zelf!
 
Hmm, ik weet niet hoe het is in de rest van Nederland, maar hier ( Zeeuwsvlaanderen) worden de wegen uitstekend schoon gehouden.
Doorgaande wegen zijn schoon. Polders wordt niets aan gedaan, tenzij het een weg betreft waar veel verkeer over komt.

Ze gaan natuurlijk geen polderwegen schuiven en strooien waar 3 trekkers, 2 boeren en anderhalve belg die binnendoor naar NL gaat over rijden.

Prioriteiten liggen natuurlijk bij snel- en autowegen. Lijkt me vrij logisch.
Hoe minder verkeer, des te lager de prioriteit.
Die mensen van de gemeente zijn al dag en nacht bezig met schuiven en strooien, en ik kan ze alleen maar complimenteren.

En in je eigen wijk, pak zelf een sneeuwschep of rij erdoor! Het is maar sneeuw hoor.
-O-
Je kunt toch niet verwachten dat alle wijken en/of polders in Nederlands brandschoon geveegd worden?





P.S Die schone wegen hier kan ook liggen aan het feit dat hier geen auto of snelwegen zijn . _O-

Bedenk dan wel dat dat er in de rest van nl 3 tot 4 keer zoveel sneeuw is gevallen dan in zvl. Daarbij mag je in de polders toch maar 60 :+

En het probleem van besneeuwde snelwegen hebben wij ook niet, maar in Belgie zijn ze daar meestal behoorlijk fanatiek op.
 
Bedenk dan wel dat dat er in de rest van nl 3 tot 4 keer zoveel sneeuw is gevallen dan in zvl. Daarbij mag je in de polders toch maar 60 :+

En het probleem van besneeuwde snelwegen hebben wij ook niet, maar in Belgie zijn ze daar meestal behoorlijk fanatiek op.

Ik sprak dan ook alleen maar over zeeland. ;) Dat leek me vrij duidelijk.

Hmm, ik weet niet hoe het is in de rest van Nederland, maar hier

De rest van mijn post was algemeen.
Of er nu 3 meter sneeuw valt, of 20 cm....snelwegen en doorgaande wegen hebben prioriteit.
 
wat ik las is dat je zelf pekel ken halen bij je plaatselijke depot , ik zeg leef je uit :z

Wijsneus, wanneer moet ik dat doen dan. Ben genoeg tijd kwijt met door de sneeuw te ploegen.

Komt bij dat ik belasting betaal zodat anderen dat doen. Het was hier afgelopen zondag echt heel slecht. Zelfs de snelwegen was niks geschoven of iets dergelijks! Had zo het vermoeden dat die schuiverstrooiers lekker aan het uitslapen waren.

Doordeweeks ga ik rustig met de collega's op pad om te schuiven en te strooien (ja die wagens hebben we ook ;) )
 
Ik neem aan dat iedereen die hier loopt te klagen wél zelf de stoep voor zijn woning sneeuwvrij heeft gemaakt???
Nee. Is veel gevaarlijker met het pak wat hier ligt (wat nu overigens smelt).

Als je de sneeuw weg ging halen, blijft er een klein dun vochtig laagje over, wat gaat bevriezen. Gevolg: spekgladde stoep. Beter gewoon de sneeuw laten liggen dus.
 
Ik vind die pekel maar niks en grote onzin. Vroeger werd er ook niet zo fanatiek gestrooid. De snelwegen en doorgaande wegen begrijp ik, maar in de wijk vind ik het nergens voor nodig.

mwah, ook wel prettig als in de wijk stooien, dan kom je wat makkelijker op die mooie sneeuwvrije snelweg.

ik heb trouwens een tyfushekel aan sneeuw
 
tjonge jonge jonge..

wat zijn we weer een stel zeurders en zeikers bij elkaar..

geniet van de sneeuw.. laat de motor een paar dagen staan (normaal ben ik een doorrijder pur sang..maar nu ff niet)

maak je eigen straatje schoon (of samen met de buren een hele straat..) het levert contact op met je buren..samen iets te doen hebben...
en daarna lekker aan een bak koffie samen..

zo.. ik ga weer even verder met werken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan