nu lessen?

Ik ben nu ook aan het lessen en geloof me, afgelopen zaterdagmorgen (vroeg :( ) was het koud! Maar ik had alleen maar koude handen :) Had een combi van thermo handschoenen en leren mqp zomerhandschoenen.. 15min snelweg en ik had koude handen :)

Heb bij Geboers handschoenen met gel besteld. Deze gel neem de warmte van mijn handen over en daardoor zijn ze langer warm. Natuurlijk moet je maat S wel altijd nebestellen B| Maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarin koude handen krijg!
Handenschoenen zijn van Rev-it!
 
Gewoon lekker lessen. De kou zal je niet stoppen, want je zit toch amper op de snelweg, en met de rest maak je niet genoeg vaart om af te koelen.
 
Meteen beginnen, natuurlijk :)

Ten eerste: met dit weer lessen, dan heb je alle weersoorten
maar vast gehad. En volhouden he!

Ten tweede: ben je voor het volgende seizoen lekker onder de pannen,
en kun je dan met het mooie weer volop genieten van het zelf rijden.

Ten derde: (met dit weer) onderuit gaan kun je beter doen op een lesmotor
dan op je eigen, en met dit weer is het iets makkelijker zeg maar...
 
Heb bij Geboers handschoenen met gel besteld. Deze gel neem de warmte van mijn handen over en daardoor zijn ze langer warm. Natuurlijk moet je maat S wel altijd nebestellen B| Maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarin koude handen krijg!
Handenschoenen zijn van Rev-it!
Ik ben benieuwd wat je van die handschoenen vindt. Let me know!
 
Gewoon nu lekker rijden alle ervaring die je in slecht weer opdoet is meegenomen!
Mocht je wegglijden? Heb JIJ temminste geen schade op je eigen mooie motor :9 ik zou gewoon lekker nu gaan lessen denk dat ze toch niet gaan rijden als het onder 0 is.
 
Ja lekker gaan rijden hoor. Heb ik ook gedaan. Heb examen gedaan in de stromende regen. Heerlijk gewoon. Beter onder toezicht leren in de shit te rijden dan alleen.
 
Gewoon in de winter gaan lessen, dat had ik vorig jaar ook gedaan, en dat valt reuze mee joh ;)

En ach wanneer hebben wij hiero in Nederland nou echte sneeuw liggen ;)

Die dagen kun je gelukkig ook maar op 1 hand tellen ofzo :)

Suc6!
 
ik had mijn twijfels om nu te gaan lessen maar die zijn nu weggenomen :} :} iemand nog een tip om me handen goed te beschermen tegen de kou? kan me herineren van "'toen'' ik nog brommer ree dat het best lastig was om die warm te houden ondanks mijn wanten.


Ik geef je een twijfel. Met de maand maart (iets beter weer) gaan lessen, in het najaar of vóór de winter heb je dan je rbw, dan heel rustig gaan kijken naar een geschikte motor. Kan de motor in je schuur staan, kan je m daar stallen totdat je kan rijden.
Dit is dus de rustige manier van normaal je rbw halen en een motor kiezen.
In de winter lessen om meteen in het voorjaar te kunnen rijden kan ook, maar vind ik wel de gehaaste manier.
Alles kan natuurlijk, ieder zijn eigen lusten.
Dat mijn vriendin nu ook bezig is met lessen vind ik alleen maar dapper van haar met dat koude natte weer ;)
 
Alles kan natuurlijk, ieder zijn eigen lusten.
Dat mijn vriendin nu ook bezig is met lessen vind ik alleen maar dapper van haar met dat koude natte weer ;)

Mwah, als je nu begint moet je volgens mij tegen het voorjaar wel klaar kunnen zijn. En dapper? Ik zou het eerder een goede leerschool noemen. Beter meteen bij rijles leren hoe harde wind en een beetje glibberen voelt.
 
Lekker gaan lessen. Je niet tegen laten houden door het weer. Ik heb ook in deze periode vorig jaar gelest. Windkracht 8-9 en gewoon met een CB500 de a7 op, lekker open vlakte. Gaat best, is ff wennen. Bladeren, geen probleem, rustig aan doen. Na een storm allerlei troep op je wegdek, geen zorgen.
Regen, hagelbuien, allemaal gedaan. :]
Het voordeel is dat als je zelf eenmaal rijdt, je niet meer schrikt of bang bent van deze situaties. Het kan je namelijk onderweg ook gebeuren, met mooi weer de deur uit en onderweg slaat het weer om. (niet dat ik wil zeggen dat ik het heerlijk vind hoor). :X
Maar ik ken ook mensen met rijbewijs die niet in de regen durven rijden, met storm binnen blijven en bladeren op de weg angstaanjagend vinden en als het ze onderweg gebeurt hun motor het liefst laten staan!
Dus, DOEN! :}

En wat ik dan niet snap is dat de mensen in dit weer lessen met EEN SPIJKERBROEK EN GYMPIES!!
 
En wat ik dan niet snap is dat de mensen in dit weer lessen met EEN SPIJKERBROEK EN GYMPIES!!
Ik heb vrijwel direct nadat ik met lessen begon alle benodigde kleding aangeschaft, scheelt weer in de uitgaven als je geslaagd bent en een motor aan gaat schaffen. Kun je in elk geval niet op de verkeerde dingen bezuinigen.
 
Tegen koude handen: van die rubber doktorshandschoentjes onder je handschoenen *D Goede maat voel je ze amper. Of als dat te duur is ofzo, bij tankstation van die plastic dinge jatten 8-)

Niet dat ik 1 vd 2 doe, ik pak nu gewoon de trein :} Scheelt wel hoop tijd: De NS, bijna net zo snel als de belastingdienst ;(
 
Tegen koude handen: van die rubber doktorshandschoentjes onder je handschoenen *D Goede maat voel je ze amper.


Hee, leuke tip! Mijn dochter stopt in de winter plastic zakjes in haar laarzen als ze gaat paardrijden, zowel de handschoentjes als de plastic zakjes ga ik ook maar eens proberen op de motor.
 
Ik heb vrijwel direct nadat ik met lessen begon alle benodigde kleding aangeschaft, scheelt weer in de uitgaven als je geslaagd bent en een motor aan gaat schaffen. Kun je in elk geval niet op de verkeerde dingen bezuinigen.

Niet geheel onbelangrijk om er bij te vermelden: met een leskaart van een rijschool krijg je bij de meeste motorzaken in de omgeving standaardkorting! :)

In mijn geval 20%. En dat tikt leuk aan als je een complete uitrusting aanschaft! Dus eerst een leskaart bemachtigen, en dan pas kleding kopen!
 
Niet geheel onbelangrijk om er bij te vermelden: met een leskaart van een rijschool krijg je bij de meeste motorzaken in de omgeving standaardkorting! :)

In mijn geval 20%. En dat tikt leuk aan als je een complete uitrusting aanschaft! Dus eerst een leskaart bemachtigen, en dan pas kleding kopen!

Bedankt voor de tip! :)
Dat wist ik dus niet! Even checken of dat hier ook zo is...
Ben trouwens zelf ook in september begonnen met lessen en merk dankzij de handschoenen die ik van m'n broer gejat heb nog maar weinig van de kou...
 
Ik heb vrijwel direct nadat ik met lessen begon alle benodigde kleding aangeschaft, scheelt weer in de uitgaven als je geslaagd bent en een motor aan gaat schaffen. Kun je in elk geval niet op de verkeerde dingen bezuinigen.

Gympies zijn gympies, maar onder die spijkerbroek zou
heel goed een leren broek kunnen zitten hoor ;)
 
Ik ben ook in november begonnen met lessen en heb in maart mijn rijbewijs gehaald. Alle weersomstandigheden wel meegemaakt (regen, sneeuw, hagel, half bevroren wegen). Mij hoor je niet klagen vond het heerlijk! Enige wat je krijgt zijn koude jatten (ondanks goede handschoenen), met een lekker goretex pak aan heb je nergens last van. Geef mij maar de winter i.p.v. je te pletter zweten in de zomer. Verder was afgelopen winter echt heel zacht, dus kon je prima doorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan