nuttige tips ivm mooi houden

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.160
9
brussel-leuven
Als ik mijn motorfiets gekuist heb wrijf ik de meeste onderdelen in met WD40 (motorblok uitlaat, voorvork etc...)

Nu is het zo dat ik deze zomer een week op reis ga met de motor (2000 km) en deze gedurdende de ganse week zal buiten zijn (overdag rijden, 'snachts geparkeerd)

Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die andere middeltjes kennen/gebruiken om de motor te beschermen en dan in het bijzonder deze een dikkere laag achterlaten welke dus ook langer blijft...

Ik dacht oa al aan siliconenspray...zuurvrije vaseline...??

Tnx :)
 
Nope, 't is een gebruiksvoorwerp, waar je geen dubbeltje meer voor krijgt als-ie gekuist, gekoesterd en beschermd is. Ik heb dus geen tips.
Wel wens ik je een leuke trip toe!
 
Gewoon niet gebruiken, in een cocon in de schuur zetten tegen het stof, maar vooral NIET op gaan rijden...blijft ie zeker 100 jaar mooi.......

full
 
Voor je weggaat goed schoonmaken en in de was zetten. Tegen steenslag en dergelijke kun je je motor toch niet goed beschermen (je zou de hele kuip in het doorzichtig plastic kunnen inpakken). Van vliegenpap en modder wordt íe heus niet minder mooi als je hem van tevoren goed in de was / WD40 zet. Als je thuiskomt kun je de motor weer poetsen en je zal zien hij ziet er nog steeds mooi uit.
 
Niet zeuren, je gaat op vacantie! Een motor is om op te rijden en niet om voor de deur aan te gaan poetsen. Gewoon eens per maand een goed sopje geven en zorgen dat ie netjes blijft is genoeg. Als je bang bent dat ie slijt of vies wordt moet je er gewoon geen kopen.

:W
 
Heb laatst nog ondervonden, dat moto's niet smelten in de regen, zelfs niet als je aan het rijden bent *O*
 
Ff netjes in de was zetten voordat je weg gaat en je hebt hem zo weer schoon :)

Wat mij eigenlijk het meest opviel waren de slijtplekken bij de benen, op de tank. 2000km in 5 dagen was het vorige week. En dan valt alles gewoon net ff wat meer op als dat je er 3 maanden over doet ;)

Dus, netjes in de was, en lekkah op vakantie, no worry's :)
 
Oei, 5 hele dagen buiten?? :o
Ik hoop voor je dat het niet gaat regenen want anders roest ie nog onder je kont vandaan!! Na elke dag voordat de nacht valt de gehele motor dun insmeren met vaseline. Dus kuip, blok en uitlaat. Pas op, niet op de banden!
Verder zou je daaroverheen nog wat wd40 kunnen spuiten...
Fijn weekend! :W
 
Kan je eigenlijk voorkomen dat je uitlaatbochten gaan roesten? En dan bedoel ik niet tijdens een zomers weekje raggen, maar op lange termijn met weerenwind rijden.

En zo ja, hoe dan?
 
mm alvast bedankt voor de nutteloze onzinreacties...

was maar kwestie van wat tips te vragen...je weet nooit dat er iets nuttig tussenzit...

ben al meerdere malen met de motor op reis geweest dus heb er al zeker ervaring mee...op zich valt het wel mee alleen is het dat ik nu een nieuwe moto heb die ik zo goed mogelijk wil beschermen wat wel logisch is lijkt me :?
 
Stoere praat zat hier merk ik. Meestal van mensen die hun motor buiten moeten laten staan omdat ze geen stallingsruimte hebben voor hun eigen motor... :+

Maar goed. Als je zuinig op je bike bent, gebruik dan geen WD40 maar behandel metalen delen elke paar maanden met ACF-50. Daar is hier op het forum een topic over. Nog beter is een bepaald soort tectyl (zie dezelfde test) maar daar ben ik verder niet bekend mee.

Fijne vakantie.
 
Stoere praat zat hier merk ik. Meestal van mensen die hun motor buiten moeten laten staan omdat ze geen stallingsruimte hebben voor hun eigen motor... :+

Maar goed. Als je zuinig op je bike bent, gebruik dan geen WD40 maar behandel metalen delen elke paar maanden met ACF-50. Daar is hier op het forum een topic over. Nog beter is een bepaald soort tectyl (zie dezelfde test) maar daar ben ik verder niet bekend mee.

Fijne vakantie.

En hij staat nog binnen ook!!!

full
 
mm alvast bedankt voor de nutteloze onzinreacties...

was maar kwestie van wat tips te vragen...je weet nooit dat er iets nuttig tussenzit...

ben al meerdere malen met de motor op reis geweest dus heb er al zeker ervaring mee...op zich valt het wel mee alleen is het dat ik nu een nieuwe moto heb die ik zo goed mogelijk wil beschermen wat wel logisch is lijkt me :?

Tja helemaal mee eens, schijnt moeilijk te zijn een normale reactie te geven op iemand die iets vraagd. Toch jammer!

Tja toch een kwestie van goed in de wax zetten voor je weggaat en zo nu en dan even afspoelen/wassen onderweg als je de mogelijkheid heb!
Prettige reis op je nieuwe bike! :]
 
Stoere praat zat hier merk ik. Meestal van mensen die hun motor buiten moeten laten staan omdat ze geen stallingsruimte hebben voor hun eigen motor... :+

Zoiets zal het ongetwijfeld zijn!
Ik ben persoonlijk ook erg zuinig op mijn spullen en zal als ik mijn tweewieler heb aangeschaft ook regelmatig met een emmer en een sopje bij de motor te vinden zijn.

Dat er mensen zijn die dat niet doen, prima! Maar moet de TS die toevallig ook zuinig op zijn spullen is dan afgezeken worden? Wat een bullshit :N

@Gets: Succes met poetsen en een goede reis!
 
Als je het echt nodig vind neem dan gewoon een spuitbusje speedwax mee en een doekje. Na het ritje even sprayen en uitpoetsen. Hele moto klaar in 5 minuten en geen lam handje..

Gebruik het zelf ook.
 
Als je je motor mooi schoongemaakt hebt, kan je hem inspuiten met siliconenspray van de Action. Dat kost helemaal nix en daarna wordt je motor makkelijker schoon de volgende keer. Met Dasty uiteraard. Van de Wibra.
 
Laatst bewerkt:
Géén siliconenspray gebruiken! Da's de pest voor je lak. Op het eerste gezicht ziet het er wel aardig uit, maar je verliest de diepte in de glans van je lak. De lak wordt er heel 'doods' van.


:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan