NX650 motorisch probleem?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
ik koop voor het eerst van me leven een oud ding om naar werk te gaan..ik heb er nog geen 2000km mee gereden en hij kapte er gister mee...

wat gebeurde er:

ik reed op de weg... 160km/p uur...moest remmen voor het stoplicht...
ik sta bijna stil *bop* motor uit.

ik starten. niks
ik op zijn reserve gezet...ff flink doorstarten, niks.
ik met een warme motor choke aan (hup lopen...maar meteen naar 4500 toeren..???)
ik choke op half gezet...motor uit.

helemaal niks werkt meer mits ik als een debiel de choke openzet...wat gaat er fout?

ik zat zelf te denken aan een rotte bougie?
brandstof mengsel? toevoer?
ontsteking te barste?

oja..als de choke uit staat ...en ik geef gas dan krijg je echt een verzuip reactie dat ie helemaal hol klinkt en wil afslaan...dus ik kan alleen maar op stationair met volle choke draaien...iemand een idee?



p.s. vannochtend weer geprobeerd met koude motor...dat werkte ook niet ...precies hetzelfde als met warme motor...
 
co schroef eruit gevallen?
ah...dat zou ik vanaovnd nog wel ff kunnen kijken...

maar doet ie bij het gas geven dan ook zo dat verzuipen zeg maar..dat ie helemaal verstikt...???en als je los laat met de choke in dat ie dan gewoon blijft lopen ...wel is waar op 3000 toeren...?
 
ah...dat zou ik vanaovnd nog wel ff kunnen kijken...

maar doet ie bij het gas geven dan ook zo dat verzuipen zeg maar..dat ie helemaal verstikt...???en als je los laat met de choke in dat ie dan gewoon blijft lopen ...wel is waar op 3000 toeren...?

Anders is je inlaatspruitstuk aan de onderkant gescheurd.

Het spruitstuk zit met 3 bouten vast. Voor de onderste hebben ze het spruitstuk dunner moeten maken en daar scheurt ie altijd.
 
Ik heb met mn srx ook zoiets gehad. Het is mij verteld dat de nokkenasketting te slap is. Daardoor zou er "valse" lucht aangezogen worden. Misschien kan dat bij jou ook het probleem zijn...

Moet ik nog steeds een keer vervangen trouwens, die nokkenasketting... I miss my bike '(
 
Ik heb met mn srx ook zoiets gehad. Het is mij verteld dat de nokkenasketting te slap is. Daardoor zou er "valse" lucht aangezogen worden. Misschien kan dat bij jou ook het probleem zijn...

Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken, tenzij de distr.ketting zo rammelt dat hij door je luchtinlaat gezaagt is :z
 
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een GSX400F. Klinkt mij in de oren als valse lucht aanzuigen. Daardoor wordt je mengsel te arm, maar verrijk je dit met de choke dan loopt ie wel weer met warme motor. Succes.
 
Op dinsdag 10 februari 2004 13:13 schreef roestendoenze het volgende:@NapO: Rij dan toch ook niet zo hard op zo'n brikje. :P
uhm..ik heb gisteravond bij de carb. gekeken maar ik kon niet ontdekken dat er iets kwijt was....

ennuh....de topsnelheid is 165...dus zo hard ging ik nou ook weer niet ;)
tis wel een honda he...ik had altijd gedacht die gaan nooit stuk...maar dat valt me wel ff tegen... :(

ik heb koppes in alkmaar maar gebeld en morgenochtend breng ik m langs....
KUTZOOi...dacht ik een goedkoop hok te kopen..moet ik er nog kosten aan maken.
 
uhm..ik heb gisteravond bij de carb. gekeken maar ik kon niet ontdekken dat er iets kwijt was....

ennuh....de topsnelheid is 165...dus zo hard ging ik nou ook weer niet ;)
tis wel een honda he...ik had altijd gedacht die gaan nooit stuk...maar dat valt me wel ff tegen... :(

ik heb koppes in alkmaar maar gebeld en morgenochtend breng ik m langs....
KUTZOOi...dacht ik een goedkoop hok te kopen..moet ik er nog kosten aan maken.

Nee hoor, dat hoeft niet. Je kunt vandaag nog bij mij terecht.
 
zo ff een reactie van mij....zoals zot zei wilde ik contact zoeken met laverda....maar ik had de motor snel weer nodig en ik kon er geen meter mee rijden...dus ik heb m maar ff naar koppes op de beverkoog in alkmaar gebracht(dat is ongeveer 1 km van me huis).

als het goed is ga ik m vandaag ophalen, ze hadden het erover dat er vuil in de stationair sproeier zat en dat ze dat hebben schoongemaakt en nou doet ie het weer....

meteen ff kleppen laten stellen, luchtfilter, en olie vervangen....

ik denk zo dat ik de korting die ik bedongen heb bij de koop dat ik die nu weer kwijt ben.
 
ik belde net koppes ...ennuh...t spul had maar een beetje geholpen...
dus ze gaan nu de carberateur er maar af halen en open maken want het probleem is nog niet weg.

dus het wordt morgen dat ik m pas kan ophalen...
 
ik belde net koppes ...ennuh...t spul had maar een beetje geholpen...
dus ze gaan nu de carberateur er maar af halen en open maken want het probleem is nog niet weg.

dus het wordt morgen dat ik m pas kan ophalen...
't spul :? Je gaat me toch niet vertellen dat ze gewoon zo'n wondermiddeltje hebben geprobeert & dan aan jou vertellen dat de hoofdsproeier verstopt zat?

Vaag heur. B|
 
ja dat had ik ook een beetje...
nou ze maken het maar...en snel een beetje...ik mot rijuh op dat ding.
als het te lang duurt maak ik gewoon een beetje stampij...
 
Terug
Bovenaan Onderaan