ootje
Dolce far niente
Een nieuwe OBT: "Land van Leeghwater"
De exacte datum: 29 maart 2009.
Vertrekplaats: Mc. Donalds Hoorn A7 afslag 8
De vertrektijd: om 12:00 uur verzamelen en plm 12.30 vertrekken
Let op: Dit is zomertijd !!!!!!
Tocht is plm 111,3 km.
Klik hier voor de Route
Let op: er zijn geen tankstations langs de route, een tankstation zit bij het vertrekpunt.
Met dank aan de OBT historie:
-De tocht zal gereden worden via het Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten, maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.
Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer kunt verder rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie een aanwijzing aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij van de achterrijder een teken krijg om weer verder te rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.
-Wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, doe dat dan bij voorkeur bij één van de stops. Gaat dat niet, verlaat dan de groep via inhalen van voorrijder of stop met een richting-aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!
-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!!
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'
Dank aanNohome Moturist voor het type werk.
Wie gaat er mee: (* = ovb datum)
Aad900
@nne met aanhang.
Bachus
Bierelier
Biglift
Biker Beertje*
Brêge
CB400F begeleid door 5 vreemden.
ChaserBoz*
Crazy Eelke*
Dolfijneflipper* met GJVH als chauffeur
Drs. Rob en Lady N.
Fully
Guzzi 1100 Sport
Halflive en BMWoman
Hello Kitty
Henkes*
Hondafour*
HP
JohnK6
Jump2limits
Kalimero
Kiendop
KPT (de Wit)
Liessy*
Magnamaniac
Materazzi*
Michiel
Motor Lies
Motormutsje
Nils89*
Nohome
Oliefilter*
Ootje
Oude Brikker*
Prinsje*
Ratman
Rayz*
Seba$*
Taekwonboxer
The Nighthawk
TingTing
Ufootje
Voormast
Vos-je
updates zullen volgen.
Hier kan de voorpret reeds beginnen.
De exacte datum: 29 maart 2009.
Vertrekplaats: Mc. Donalds Hoorn A7 afslag 8
De vertrektijd: om 12:00 uur verzamelen en plm 12.30 vertrekken
Let op: Dit is zomertijd !!!!!!
Tocht is plm 111,3 km.
Klik hier voor de Route
Let op: er zijn geen tankstations langs de route, een tankstation zit bij het vertrekpunt.
Met dank aan de OBT historie:
-De tocht zal gereden worden via het Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten, maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.
Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer kunt verder rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie een aanwijzing aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij van de achterrijder een teken krijg om weer verder te rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.
-Wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, doe dat dan bij voorkeur bij één van de stops. Gaat dat niet, verlaat dan de groep via inhalen van voorrijder of stop met een richting-aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!
-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!!
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'
Dank aan
Wie gaat er mee: (* = ovb datum)
Aad900
@nne met aanhang.
Bachus
Bierelier
Biglift
Biker Beertje*
Brêge
CB400F begeleid door 5 vreemden.
ChaserBoz*
Crazy Eelke*
Dolfijneflipper* met GJVH als chauffeur
Drs. Rob en Lady N.
Fully
Guzzi 1100 Sport
Halflive en BMWoman
Hello Kitty
Henkes*
Hondafour*
HP
JohnK6
Jump2limits
Kalimero
Kiendop
KPT (de Wit)
Liessy*
Magnamaniac
Materazzi*
Michiel
Motor Lies
Motormutsje
Nils89*
Nohome
Oliefilter*
Ootje
Oude Brikker*
Prinsje*
Ratman
Rayz*
Seba$*
Taekwonboxer
The Nighthawk
TingTing
Ufootje
Voormast
Vos-je
updates zullen volgen.
Hier kan de voorpret reeds beginnen.
Laatst bewerkt: