Officiele dealer of niet?

ik doe het gewoon zelf, als ik vragen heb vraag ik het wel aan de motorzaak waar ik altijd mijn onderdelen haal. (nemen dan ook nog ff de tijd om het haarfijn uit te leggen)
 
Ik zou 'm gewoon naar een dealer brengen waar ik vertrouwen in heb. Dat hoeft dus geen officiele dealer te zijn, een gewone niet-officiele dealer moet het verschil wel weten tussen de verschillende motoren en het hoe wat waar. En als ie z'n vak met plezier uitoefent dan is ie echt wel op de hoogte. Trouwens, wat is dat 'officiele'? Gewoon een stempeltje van de importeur.

Mijn pa had z'n auto (voor zover ie onderhouden wordt) nooit bij de officiele (Ford)dealer in onderhoud, om de simpele reden dat ze altijd wel wat vonden wat achteraf dus of niet of goedkoper gedaan kon worden. Nu hoeft dit natuurlijk niet bij elke dealer zo te zijn maar frappant was het wel dat het zowel bij de Ford als de VW-dealer gebeurde. Al is dat laatste lang geleden.
 
Gewoon je motor naar toe brengen waar je je motor hebt gekocht.
Dat doe ik teminste.
En als je hem particulier hebt gekocht dan kies je gewoon een motorzaak uit.
Maakt niks uit of je hem naar een officiele dealer brengt of niet.
Ze passen toch de zelfde handelingen toe.
Wat ben jij trouwens ongeveer voor een beurtje kwijt? Hoorde iets van 750 euro voor een grote beurt (met kleppen stellen) bij Safe (voor failissement), maar dat lijkt me nogal overdreven...

[me]muis z'n Kawa mag binnenkort ook de dealer van binnen verkennen[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan