Peterick78
MF veteraan
- 31 aug 2005
- 4.536
- 0
Zondag lekker gereden op Steenwijk, alleen helaas in een bocht van achter aangereden door een quad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.
Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?
Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.
Dik tevreden mee
Ik kom van n 500 af, en gekocht zonder proef te rijden. Was bang dat ik wat vermogen zou missen maar zelfs voor de aanpassing was het al een hele fijne motor!Op termijn wil ik ook een exc350.
Lijkt me de perfecte motor
Bedankt voor de informatie.Ik heb van 2 motoren de normale accu's vervangen voor lithium uitvoeringen die niet snel leeg raken. Bevalt me zeer goed want m'n motoren staan vaak voor langere periodes stil.
Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.
Dik tevreden mee
Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.
Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?
Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.
Dik tevreden mee
Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.
Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?
Je wordt oud!Ik heb na 7 jaar ktm 300 gereden te hebben, begin vorig seizoen over gestapt op de 350 4t. Het was in het begin even wennen, maar het is voor mij nu echt de bovenliggende motor ten opzichte van de oudere 300's. En met ouder bedoel ik de modellen tm 2016. Vanaf 2017 met de balans-as ben ik toch wel overnieuw warm te maken voor een 300. Echter heb ik daar nog niet mee gereden.
Deze misschien in loop van de winter eens proberen. Maar voor dit moment, na 7 jaar ktm 300, is de 350 ook voor mij de fijnste enduro.
Iemand morgen nog naar Venlo?
Je wordt oud!
Ik heb na 7 jaar ktm 300 gereden te hebben, begin vorig seizoen over gestapt op de 350 4t. Het was in het begin even wennen, maar het is voor mij nu echt de bovenliggende motor ten opzichte van de oudere 300's. En met ouder bedoel ik de modellen tm 2016. Vanaf 2017 met de balans-as ben ik toch wel overnieuw warm te maken voor een 300. Echter heb ik daar nog niet mee gereden.
Deze misschien in loop van de winter eens proberen. Maar voor dit moment, na 7 jaar ktm 300, is de 350 ook voor mij de fijnste enduro.
2017 ook met pp switch, standje 2 (volgas) en traction controlWelk bouwjaar heb je? Kan me voorstellen dat er onderling nog wel wat verschil in zit.
Ik heb een 2012, met de PP mapping-switch op het stuur, staat altijd op agressif. Rijd opzich prima, maar kan/mag altijd beter natuurlijk