Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Hoe zijn de enduro's dit jaar? Andere jaren reed ik vaak 1 of 2 enduro's bij de daglicenties. De proeven waren sport en de routes waren vaak echt genieten. 2 Jaar geleden heb ik Harfsen nog gereden, maar daar was ook niet veel meer over van de mooie routes.
 
Ik wil dit jaar nog Varsseveld, Hengelo en misschien Staphorst doen. Als die laatste dan nog doorgaat. Dan heb ik er dit jaar 6 of 7 gedaan.

Volgend jaar maar wat in het buitenland rijden, hopelijk zonder file van 300 man voor je 🥴.

Ik twijfel of ik volgend jaar enduro's ga rijden. Geen file met de wedstrijden maar of mijn tempo en/of conditie hoog genoeg zijn twijfel ik nog over. Wil daar niemand in de weg rijden.
 
Klopt, tijdens mijn 1e rit er van af gereden door zo'n apparaat, maarja zolang je ze niet hebt kun je wel mooi inhalen.
Ik kijk wel uit met die dingen.
Ik reed 's achter zo'n ding op een recht zandwegstuk. Hij hoort me, kijkt om, en stuurt onbewust naar rechts. Hij kijkt weer voor zich en gaat recht op een eikenboom af. Die gast springt er op het nippertje af, en maakt een klapper in de sloot erachter. De quad klapte tegen tegen die boom en ging 2 meter de lucht in.
 
Ik wil dit jaar nog Varsseveld, Hengelo en misschien Staphorst doen. Als die laatste dan nog doorgaat. Dan heb ik er dit jaar 6 of 7 gedaan.

Volgend jaar maar wat in het buitenland rijden, hopelijk zonder file van 300 man voor je 🥴.

Ik twijfel of ik volgend jaar enduro's ga rijden. Geen file met de wedstrijden maar of mijn tempo en/of conditie hoog genoeg zijn twijfel ik nog over. Wil daar niemand in de weg rijden.
Bij de enduros heb je op de route meestal tijd en dus ook plaats zat. Bij proeven heb je ook nog keuze wanneer je de proef in gaat, dus iemand echt in de weg rijden komt niet zo vaak voor en anders ga je gewoon even opzij. Qua conditie, als je 3 a 4 rondes tijdens een OTR kunt rijden is een enduro makkelijk te doen. Route wordt niet zo snel kapot gereden en de sporen zijn meestal niet zo talrijk.
Ik zeg DOEN 👍
 
Ik wil ook wel een enduro meepakken, maar zal qua conditie echt eerst even. Aan de bak moeten, en wat wennen aan de 450 want daar rijdt ik nog niet zo snel op als op de 300
 
Bij de enduros heb je op de route meestal tijd en dus ook plaats zat. Bij proeven heb je ook nog keuze wanneer je de proef in gaat, dus iemand echt in de weg rijden komt niet zo vaak voor en anders ga je gewoon even opzij. Qua conditie, als je 3 a 4 rondes tijdens een OTR kunt rijden is een enduro makkelijk te doen. Route wordt niet zo snel kapot gereden en de sporen zijn meestal niet zo talrijk.
Ik zeg DOEN 👍
3 rondes van 30 of 3 rondes van 50 😉.

Zonder gekheid, daar zal ik nog aan moeten werken. Ik zal in Varsseveld wel eens kijken hoe ver ik kom dit weekend.

Waar ik vaak last van heb is dode handen na een tijdje. Niet alleen op de motor maar ook op de mtb. Heb al dikkere handvatten maar lijkt niet veel verschil te maken. Iemand nog een tip?
 
@MikeMaster

Iets voor jou? Of wil je echt nieuw nieuw?

Beta RR300 2T 2019 Wit/Zwart, 2867 Km Enduro motor
€ 6.750,00
Tnx! Maar idd ik zoek een nieuwe.

Ik heb dit jaar aantal maal Heerde gereden (super), nog een paar cross country trainingen (leuk), OTR Veghel (saai), OTR Handel (tof) en een paar keer KNMV dagen (heel leuk maar worden volgend jaar volgens mij niet meer gegeven).
Daarnaast paar keer Ad Ketelaars rit en de rest van de weekenden eigen ritjes in de provincie. Eigenlijk elke week wel op pad geweest.

Volgend jaar hoop ik op verschillende mogelijkheden om vrij te rijden bij Cross Countries. En wil ik meer roadbooks gaan rijden (Tripy) want dat vind ik ook heel leuk om te doen.

En ik zag nog een weekendje Polen van Leppink in januari maar hoorde van de Poolse schilder die hier aan de gang is dat het dan daar wel erg slecht weer is...
 
Laatst bewerkt:
3 rondes van 30 of 3 rondes van 50 😉.

Zonder gekheid, daar zal ik nog aan moeten werken. Ik zal in Varsseveld wel eens kijken hoe ver ik kom dit weekend.

Waar ik vaak last van heb is dode handen na een tijdje. Niet alleen op de motor maar ook op de mtb. Heb al dikkere handvatten maar lijkt niet veel verschil te maken. Iemand nog een tip?
Dan knijp je waarschijnlijk onbewust in je handvaten.
wat ook kan helpen is de hoek van je hendels wat aanpassen.
 
3 rondes van 30 of 3 rondes van 50 😉.

Zonder gekheid, daar zal ik nog aan moeten werken. Ik zal in Varsseveld wel eens kijken hoe ver ik kom dit weekend.

Waar ik vaak last van heb is dode handen na een tijdje. Niet alleen op de motor maar ook op de mtb. Heb al dikkere handvatten maar lijkt niet veel verschil te maken. Iemand nog een tip?
Ik heb soms ook wel eens last; maar vaak enkel de 1e ronde
Dan knijp je waarschijnlijk onbewust in je handvaten.
wat ook kan helpen is de hoek van je hendels wat aanpassen.
Ja gewoon horizontaal je onderarm en vingers houden(en dus hendels); dat is de enige manier dat een motor stuurt.
 
Ik zal eens wat experimenteren met een andere stand. Vlak is dus beter over het algemeen? Ik meen ze al redelijk vlak te hebben staan.
 
h4.jpg
 
Ik zal eens wat experimenteren met een andere stand. Vlak is dus beter over het algemeen? Ik meen ze al redelijk vlak te hebben staan.
Niet vlak , maar in het verlengde van je vingers /arm als je die strekt.

Filmpje erbij gezocht:
 
Laatst bewerkt:
Hoogte hendels is heel persoonlijk, net als dikte handvatten. Experimenteren en doen wat voor jou werkt.
 
Ik was van plan a.s. zaterdag mn eerste cross country te rijden op de T7, en heb alles al in kannen en kruiken

Nu word het weer alleen niet heel denderend, lees regen, en vroeg ik me af waar ik wijs aan doe.
Word een baan zoals die bij de Peelrijders in Nederweert pure ellende als het wat natter is of is er goede afwatering en meer bagger dan klei?

Ik twijfel een beetje of ik nu wel moet gaan of niet. Ploeteren word het sws met de T7 tussen de enduro's maar het moet wel enigzins leuk blijven...
 
Vorige week Markelo helaas moeten missen door tentames bij een drukke deeltijd studie naast het werk..
Zondag Varseveld maar weer proberen, ook de baan waar ik lid van ben en normaal wekelijks wel train.
Zoals eerder aangegeven, het worden alleen maar single tracks met weinig maisland en dan ligt voor mij de snelheid eigenlijk net te laag..
Ik betrap mezelf er ook steeds vaker op dat ik bij de mensen begin te horen die gaan drukken in het bos om er langs te komen..
 
Nog even over de enduro's, is dit alleen te doen?
Ik lees vaak dat je mensen klaar moet hebben staan op de tank plekken ect..
Misschien daar maar eens in verdiepen als ik wat meer snelheid en uitdaging wil.
 
Als je een 4takt hebt valt het wel mee, dan kom je meestal wel een bolle ronde door met de tank. Dan hoef je alleen maar bij start/finsh te tanken. Als je bereik kleiner is dan een ronde dan zal je idd een helper of club moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan