Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Die extra crosscountry op havelte leek me ook nog wel gaaf zaterdag aanstaande, maar even alleen 3.5 uur rijden zie ik mezelf nog niet succesvol doen.
 
Rensport Noordwolde organiseert 27 maart 2022 de jaarlijkse Offroad rit.

Inschrijving is geopend, verplicht via: Moto Inside

Rensport Noordwolde heeft een geweldige route rond de 50 km, die neemt je mee door het landschap van Friesland en Drenthe, over zandpaden en maislanden rondom Noordwolde. Vrijwilligers van Rensport Noordwolde hebben hard gewerkt om jullie te laten genieten van deze prachtige omgeving. Met natuurlijk de wel bekende carrousel. De rit is alleen toegankelijk voor solo motoren.

START Locatie

Zuiderweg 31 8393 KT Vinkega en de start is mogelijk vanaf 10:00 uur t/m 14:00 uur

Het inschrijfgeld bedraagt € 25,00

KNMV OFFROADLICENTIE / KNMV DAGPAS / KNMV APP

Heb je al een KNMV Off Road licentie, super! Dan kan je zonder problemen deelnemen aan onze Off Road rit. Ben je nog niet in het bezit van een Off Road licentie, maar ga je er wel meerdere Off Roadritten rijden, vraag deze dan nu online aan: KNMV - Dé vereniging voor motorrijdend Nederland

Je kunt ook kiezen voor een KNMV Dag pas (dag verzekering) en deze vraag je online aan: KNMV - Dé vereniging voor motorrijdend Nederland

Doe dit tijdig, maar in elk geval voordat je aan onze Off Road rit afreist, zodat je goed verzekerd aan de rit begint.
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
Ja, Passe partout heet deze in Thumaide. Daarna gaan we 1 mei naar een rit in Stree bij durbuy, we zijn ingeschreven voor een rit in Framont op 21 mei en ook Dour komt er nog aan. We gaan het dit jaar maar iets meer over de grenzen zoeken.
 
Ja, Passe partout heet deze in Thumaide. Daarna gaan we 1 mei naar een rit in Stree bij durbuy, we zijn ingeschreven voor een rit in Framont op 21 mei en ook Dour komt er nog aan. We gaan het dit jaar maar iets meer over de grenzen zoeken.
Het eerste filmpje op youtube hierover ziet er wel erg smakelijk uit.
Is het een wedstrijd of een rit?
En via wie hebben jullie ingeschreven?
 
Gewoon een offroad rit, net zoals hier in nederland. Alleen is in belgie alles beter geregeld. Lunch onderweg, ontbijt erbij, bbq aan het eind. Consupties erbij. Ook zitten er ''vrienschappelijke'' enduro proefjes in. Gewoon met de stopwatch.

Gewoon ingeschreven via de website van de club. Passe partout zit vol weet ik, was in 40 min uitverkocht. Ook Framont is vol. Dour is nog niet open. Volgens mij nog wel wat plek voor de rit in Stree.
 
Iemand hier nog een Beta RR 250 cilinder + zuiger of een 300 Cilinder, zuiger en kop liggen?

1 dag voor vakantie een vastloper gehad.
Gaan we na de vakantie wel weer oppikken, al is er voor nu een oplossing gevonden:

25f4b85f-a26e-4d4b-b225-ab173a1c0963.jpg

Een 2015 250 RR

Gezien ik het pasje uiteraard niet op tijd binnen heb en ik m'n eigen 2019 variant helemaal zoals ik wil heb opgezet gaan we het blok overbouwen, zo ziet mijn laatste aanwinst er inmiddels dus al uit...
9fdb23f2-bfd9-40ec-8267-f0bb5cc2db14.jpg
 
Het houdt je wel van de straat Erwin :o

Passe partout viel ons tegen. Er zaten 2 leuke specials in, en dat was het dan.
Vreten bij de finish was wel goed.
Lijkt me ook erg leuk om weer eens een rit in die hoek te doen. Dour was altijd prachtig.

Havelte was prachtig vandaag !
Er lagen genoeg bochten in, dus best vermaakt.

Ook 2 rondjes op de Beta 300 van mijn maatje gedaan. Helemaal verkocht was ik. Wat een heerlijk vermogen.
Om er daarna achter te komen dat de 200exc dan toch veel beter bevalt :+
Ook was ik aanzienlijk sneller op de 200.
Kan ook door vering komen...

Prachtig daggie zo weer.
 
Noordwolde was ook wel weer leuk, voornamelijk bouwland wat zelfs droog en stoffig was her en der. Maar lekker kunnen rijden met een heerlijk weertje er bij.
 
Ik heb 3 rondjes lekker kunnen rijden, ik miste her en der wat weilanden.

Ronde 1 startte ik in het 2e "hekwerk". Toen ik het stof zag van de eerste rijders heb ik meteen maar volgas gegeven om wat vooraan te rijden. Dat bleek verstandig. Weinig zicht en een keiharde ondergrond door de droogte.


Halverwege was de route wat minder duidelijk aangegeven en moest en zou iemand me voorbij, die zag een sloot over het hoofd en reed daar vollebak op in. Op een of andere manier is hij de sloot over gekomen en op de motor blijven zitten. De verbazing was af te lezen.

2e ronde lekker gereden de route was toen goed ingereden, 3e ronde had mij wat teveel remkuilen.

De bult was ook mooi, die reed makkelijk zolang je het juiste spoor koos.

Leuke rit, maar meer bossages zou leuk zijn. Oh en dat slakkenhuis was waardeloos ingereden.
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
Het houdt je wel van de straat Erwin :o

Passe partout viel ons tegen. Er zaten 2 leuke specials in, en dat was het dan.
Vreten bij de finish was wel goed.
Lijkt me ook erg leuk om weer eens een rit in die hoek te doen. Dour was altijd prachtig.

Havelte was prachtig vandaag !
Er lagen genoeg bochten in, dus best vermaakt.

Ook 2 rondjes op de Beta 300 van mijn maatje gedaan. Helemaal verkocht was ik. Wat een heerlijk vermogen.
Om er daarna achter te komen dat de 200exc dan toch veel beter bevalt :+
Ook was ik aanzienlijk sneller op de 200.
Kan ook door vering komen...

Prachtig daggie zo weer.

Zal wel zwaar aardig zwaar geweest? Het was wel een wedstrijd toch?
 
Is een wedstrijd ja. (DXCS)
Ik ben helemaal stuk gegaan en dan reden we nog in een team.
Er werd ook serieus hard gereden, er deden ook inters en nationalen mee, die gewoon tegelijk reden.

De snelle jongens kunnen zeer goed inhalen, totaal geen last van gehad (behalve emotioneel dan)
Met een gemiddelde OTR zijn er meer kamikaze acties.

Ik kan op zich leuk rijden, met een OTR ben ik zelfs bijna mans.
In dit veld ben ik dan weer een pannekoek 😅
Het gemiddelde niveau ligt beduidend hoger.
 
Haha, het scheelt inderdaad een paar niveaus tussen de enduro en de offroad ritten. Maar het mooie van enduro, ook al ben je een mindere god, iedereen heeft er veel meer rust en ruimte om zijn ding te doen. De eerste onk van het jaar kan wat lastig zijn, maar daarna rijd iedereen naar stand. En gaat het dus gebeuren dat je bijna niemand '' in de weg'' rijd en jij ook maar weinig mensen hoeft in te halen. Lekker je rondjes rijden met 350 man ipv 1500 goden die denken dat het een wk is.
 
Is een wedstrijd ja. (DXCS)
Ik ben helemaal stuk gegaan en dan reden we nog in een team.
Er werd ook serieus hard gereden, er deden ook inters en nationalen mee, die gewoon tegelijk reden.

De snelle jongens kunnen zeer goed inhalen, totaal geen last van gehad (behalve emotioneel dan)
Met een gemiddelde OTR zijn er meer kamikaze acties.

Ik kan op zich leuk rijden, met een OTR ben ik zelfs bijna mans.
In dit veld ben ik dan weer een pannekoek 😅
Het gemiddelde niveau ligt beduidend hoger.

Hoe laat begon de start? En met welke licenties kon je meedoen? En hebben ze ook een mickey mouse 50+ klasse? En kun je met een crosser ook meedoen?
 
Poe, 11 uur dacht ik.
Ik heb alleen een MON mx startbewijs.
Dat wordt 40+ waar ook wat minder goden rijden.
Meestal wel, zou nu niet zo zijn, maar heb ze wel zonder kenteken gezien.

Hoe was passe partout Gemonde ?
 
Prima vermaakt wel, gezellig mannen weekend van gemaakt. De rit was leuk, proeven waren tof (ik was 14de van alle rijders) wel redelijk veel asfalt en de afgraving is heel tof, maar ik vind Dour persoonlijk leuker inderdaad. Maar toch weer uurtje of 4 op de nieuwe motor erbij gezet. Ik ben benieuwd naar Stree over paar weken.
 
Ik heb eerder een site gevonden waar die Belgische ritten op staan maar ik kan hem helaas niet meer vinden. Heeft iemand misschien een goede site waar die ritten op genoemd worden? Krijg via google niets gevonden.
 
Ik heb geen site kunnen vinden met alle ritten erop. Zoiets als onze enduro.nl ik ben gewoon gaan google. Inmiddels ook een paar in frankrijk op het oog.
 
Bedankt voor de reacties. De site van Mike had ik ook gezien, daar staat echter niet veel op en is ook niet de site die ik bedoel. Ik zet mijn zoektocht voort!
 
Iemand hier nog een Beta RR 250 cilinder + zuiger of een 300 Cilinder, zuiger en kop liggen?

1 dag voor vakantie een vastloper gehad.
Gaan we na de vakantie wel weer oppikken, al is er voor nu een oplossing gevonden:

Bekijk bijlage 1742307
Een 2015 250 RR

Gezien ik het pasje uiteraard niet op tijd binnen heb en ik m'n eigen 2019 variant helemaal zoals ik wil heb opgezet gaan we het blok overbouwen, zo ziet mijn laatste aanwinst er inmiddels dus al uit...
Bekijk bijlage 1742308
Overigens komt deze motor met ca 1,5 a 2 maanden te koop. Mocht iemand tegen die tijd wat zoeken.

Heeft ca 56 uur gelopen. Blok tegen die tijd wat meer, hoeveel zal ik er tzt uiteraard bij vermelden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan