Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Alleen op de zondag verplicht. Alle andere dagen zijn crossers ook welkom. Is een regel die is opgenomen in de nieuwe vergunning. En nog steeds beter dan op zondag helemaal niet kunnen rijden 😉😉
Dat zeer zeker.. en de hele CC is als eerste instantie wel speciaal voor de offroad/enduro rijder geregeld. Bij ons was eerst ook enkel enduro motoren.. Toen hebben ze het eens als test gedaan dat crossers ook welkom zijn.. En dat verliep eigenlijk ook prima.. Maar we ''waken'' er wel enigzins op dat het niet een crossbaan gaat worden. dat is er het hele jaar al tenslotte... Hopelijk dat de regen snel vervvangen gaat worden door wat nachtvorst.. nachtvorst is vaak overdag mooi helder weer... Want sjonge jonge wat is t toch overal nat... gisteren een volle waterplas over mee heen gehad... Die knip die volgelopen was was toch een stuk dieper dan in voor ogen had XD...
 
Net zoals de rest van de mannen hier ook genoten en veel geleerd tijdens de Enduro in Zelhem. erg mooie verbindingsproef tot cp1.

Ronde 1 wat gekloot met de tubliss waardoor hij druk verloop,. Hierdoor werd ik erg chagerijnig omdat ik voor de zoveelste keer gekloot met mn banden had. Voor cp2 was ik helemaal plat, naar de auto gereden, tube en band weer opgepompt en nu bleef hij wel op druk gelukkig. Ronde 2 gestart om toch nog even lekker te rijden, kreeg na rond cp2 toch wel wat momenten door de gladheid en verloor hier weer wat vertrouwen. Nog een paar momentjes gehad en toch de boel nog uit kunnen rijden.
 
Tijdens de regen werd het soms ook verradelijk glad. Op een moment gleed voor en achter weg op de verbinding... zo richting een sloot. Ging gelukkig goed.

Uiteindelijk heb ik weinig vertrouwen in die metzeler six days. Heb ook met rode stip, dat is de harde zeker?
 
In de modder is bij mij het vertrouwen en tempo ver te zoeken 🙈. Ik kijk m'n beelden nu terug. Kan zo het bejaardencentrum in met dit tempo 🤣

Wel de chaos mooi op beeld IMG-20231120-WA0004.jpeg
 
Ik ben er de 2e en 3e. We zouden eerst alleen de 2e, maar het lijkt er op dat ik de laatste ticket had dus bij Madame was t uitverkocht. Daarom voor haar en mij ook een ticket voor de 3e.

Wij hebben beide een Beta met kenteken, maar eigenlijk wil zij ook graag mijn Stark proberen. Kan dat zondag ook een ronde? Ik beloof dat ze zeker niet meer herrie gaat maken dan een gekentekende enduro aan de uitlaat O-)
 
Ik ben er de 2e en 3e. We zouden eerst alleen de 2e, maar het lijkt er op dat ik de laatste ticket had dus bij Madame was t uitverkocht. Daarom voor haar en mij ook een ticket voor de 3e.

Wij hebben beide een Beta met kenteken, maar eigenlijk wil zij ook graag mijn Stark proberen. Kan dat zondag ook een ronde? Ik beloof dat ze zeker niet meer herrie gaat maken dan een gekentekende enduro aan de uitlaat O-)
Heeft helaas nix met geluid te maken..... 🤣🤣Voordeel is wel dat er genoeg woe/zat/zondagen nog gereden zal worden in december en januari. Zal madam toch ff moeten wachten tot een woe/zaterdag
 
Ik ben er de 2e en 3e. We zouden eerst alleen de 2e, maar het lijkt er op dat ik de laatste ticket had dus bij Madame was t uitverkocht. Daarom voor haar en mij ook een ticket voor de 3e.

Wij hebben beide een Beta met kenteken, maar eigenlijk wil zij ook graag mijn Stark proberen. Kan dat zondag ook een ronde? Ik beloof dat ze zeker niet meer herrie gaat maken dan een gekentekende enduro aan de uitlaat O-)
Knoop je toch een plaat op dat hok.
 
Ik heb nu meerdere beelden gezien, maar bij de snelle jongens was dat gat nog erg goed te doen. Bij de hobby klasse was het al ploeteren.... bij de offroad klasse helemaal :P
 
Hij werd snel slechter inderdaad. Ik heb vrijdag daar gelopen en toen leek het allemaal nog wel mee te vallen. Maar de hele baan werd al snel slechter.

Ik zag ook beelden van een nationaal, zag het baantje er nog prima uit 👌
 
Hij werd snel slechter inderdaad. Ik heb vrijdag daar gelopen en toen leek het allemaal nog wel mee te vallen. Maar de hele baan werd al snel slechter.

Ik zag ook beelden van een nationaal, zag het baantje er nog prima uit 👌
Ja maar die zijn niet met 2 rondjes al klaar 😜

Maar tering wat is dat gat ineens diep. Was bij de inters al hoorde ik van een paar inters.
 
Ja maar die zijn niet met 2 rondjes al klaar 😜

Maar tering wat is dat gat ineens diep. Was bij de inters al hoorde ik van een paar inters.
Als het eerste rondje er mooi bij ligt lukt 3 rondjes mij ook wel.


Ik zeg alleen niet met welk tempo 😋

Wel respect voor die snelle mannen. Ik ben al langzamer, maar na dat geworstel in dat watergat is mij tempo echt weg. Ik moest echt ff mijn hartslag naar beneden krijgen. Je ziet het al aan dat ik gat uit meteen omkieper en m'n stuur niet eens in 1* vast kan pakken 🫣
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
Ik twijfel nog of ik volgend jaar nationalen wil rijden of daglicentie. Ik heb de hoop nog wel wat sneller te worden de komende jaren.

Hobbyklasse is mij de iets over de 100 euro meerprijs niet waard. Je krijgt dan een klassement, maar verder kan je net zo veel rijden als daglicentie.
 
Hobby:
Vorden: 28e van 81
Tubbergen: 50e van 66 finishers (3* vast in cp2)
Zelhem: 38e van 55 finishers (vast in cp1 en in cp2)

Bij nationalen bijna alle proeftijden achteraan. In Vorden had ik er nog een paar achter me gehouden.
Ik vind het jammer dat Hobby maar 2 rondjes is. Dan betaal ik alleen voor het klassement 100 euro ten opzichte van daglicentie. En natuurlijk iets eerder starten en niet elke keer stickers halen
 
terugkomend op iets wat ik laatst plaatste met daar kom ik nog op terug.... Zie volgenstaande:

Zaterdag 23 december as. vindt de 4 clubs off road tour plaats. Clubs welke meedoen zijn Cuijk,Boxmeer ,Stevensbeek en Overloon.Ze hebben een route van 80 km die langs 4 cross circuits gaat, daar kan je dan een of meerdere rondjes rijden en vervolgd dan de route weer naar het volgende circuit. Hou er rekening mee dat je op de openbare weg rijdt en dus daar ook aan moet voldoen gezien gedrag en de staat van je motor. Zorg ook dat je onderweg zo weinig mogelijk overlast veroorzaakt zodat ze volgend jaar weer deze ronde kunnen rijden. Mocht er voldoende animo zijn vanuit het Millse dan kunnen afspreken ergens te verzamelen en dan gezamenlijk naar start circuit te rijden. Veel plezier voor diegene die gaan deelnemen!

Gaat dus door.. [tenzij weer echt bagger bagger word] kleine kantekening.. Je moet dit niet als echte OTR zien.. Dr rijden voorrijders mee welke je netjes hoort te volgen. Dr komen dus geen bordjes voor de route aan te geven te staan.
starten is bij elke crossbaan. Zodat de rijders een beetje over de circuits verdeeld zijn. en je dus ook niet hutjemutje hoefd te rijden..

Mooi nieuws dus voor onze regio
 
Mooi initiatief, maar idd hoeveel asfalt rij je tussen de crossbanen??
de route word dus door voorrijders gereden. Zal zoveel als mogelijk is onverhard zijn. Maar het is wel over de legale onverharde paden. Dus verwacht niet smalle kruipsluip paden. Maar geloof me maar.. Dr is mooi genoeg te rijden. ;) we hebben dit 1x eerder gedaan. En dat werd toen al goed ervaren. Bij overloon zijn we nu druk bezig met het inrichten voor de C.C. waar je je vermaak ook prima op kunt doen.
De insteek is ook wel voor voornamelijk mensen in eigen omgeving. kom je van t noorden dan zou ik zeggen mooi daar blijven. Hier in t zuiden is gewoon al vrijwel niets te doen. op handel en ehv na dan.. die eerste keer was toen ook enkel voor eigen leden [met een beetje aanhang]

Alles is beter dan dat er natuurlijk 0,0 geregeld word.
 
de route word dus door voorrijders gereden. Zal zoveel als mogelijk is onverhard zijn. Maar het is wel over de legale onverharde paden. Dus verwacht niet smalle kruipsluip paden. Maar geloof me maar.. Dr is mooi genoeg te rijden. ;) we hebben dit 1x eerder gedaan. En dat werd toen al goed ervaren. Bij overloon zijn we nu druk bezig met het inrichten voor de C.C. waar je je vermaak ook prima op kunt doen.
De insteek is ook wel voor voornamelijk mensen in eigen omgeving. kom je van t noorden dan zou ik zeggen mooi daar blijven. Hier in t zuiden is gewoon al vrijwel niets te doen. op handel en ehv na dan.. die eerste keer was toen ook enkel voor eigen leden [met een beetje aanhang]

Alles is beter dan dat er natuurlijk 0,0 geregeld word.
Hier in het noorden is ook niks te doen hoor. Banen zijn dicht en OTR's afgelast :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan