Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

K ben de mijne nu pas aan t schoonmaken🙈🙈 maar gok dat t ook best nat is/wordt vandaag...... K kijk volgende week woensdag wel weer of t wat wordt. Degene die gaan uiteraard veel plezier en hou alles heel.
Ik verbaas me altijd hoe erg die grond / zand invreet op t alu van het blok. Als je dat een paar dagen laat staan is t knappe er zeker van af. Aan andere kant, als je t een keer doet, is t eenmaal zo.
Mijn streven is ooit nog eens zoveel geld te hebben dat ik hem elke keer inruil na paar keer rijden en dan nooit wat hoeven te doen :+
Afweging is dan wat t eerst komt: te smerig of olie verversen :P

(zal wel nooit zover komen)
 
Ik verbaas me altijd hoe erg die grond / zand invreet op t alu van het blok. Als je dat een paar dagen laat staan is t knappe er zeker van af. Aan andere kant, als je t een keer doet, is t eenmaal zo.
Mijn streven is ooit nog eens zoveel geld te hebben dat ik hem elke keer inruil na paar keer rijden en dan nooit wat hoeven te doen :+
Afweging is dan wat t eerst komt: te smerig of olie verversen :P

(zal wel nooit zover komen)
K vind t nog meevallen. Dit blokje heeft nu 65uur gedraaid in Heerde en zeker niet altijd dezelfde dag schoongemaakt. Gebruik gewoon dasty aangelegd met water, daarna met lucht droog spuiten en de rest van de brommert met een handdoek. Als die droog is goed in de wd40 en that's it. En je nog nooit kapotte lagers of iets dergelijks door de dasty😎😎 maar idd elke paar uur kunnen ruilen voor een nieuwe is toch wel de ultieme droom😍😍
 

Bijlagen

  • IMG_20231206_142013.jpg
    IMG_20231206_142013.jpg
    174,9 KB · Weergaven: 1
Ik dacht er aan handvat verwarming tussen een setje lock on grips te knutselen, iemand dit al gedaan hier en tips?
Heb wel handvatverwarming onder gewone handvatten gedaan. Werkte prima, vind alleen t nadeel dat die de warmte mijn handschoenen "te groot worden" en dat is helemaal kut...... Dus weer lekker terug naar de winter handschoenen van 100% en had afgelopen zaterdag ook geen koude handen.

Met de emig handvatten schijnt t niet te werken doordat de verwarmings mat onder t plastic moet en daar komt de warmte niet doorheen.
 
K vind t nog meevallen. Dit blokje heeft nu 65uur gedraaid in Heerde en zeker niet altijd dezelfde dag schoongemaakt. Gebruik gewoon dasty aangelegd met water, daarna met lucht droog spuiten en de rest van de brommert met een handdoek. Als die droog is goed in de wd40 en that's it. En je nog nooit kapotte lagers of iets dergelijks door de dasty😎😎 maar idd elke paar uur kunnen ruilen voor een nieuwe is toch wel de ultieme droom😍😍
Inspuiten vooraf scheelt inderdaad giga. Afgelopen weekend ook gedaan, hele motor goed in de siliconen gezet. Remmen ging voor geen meter maar hij was lekker snel weer schoon :+
 
Heerde was goed drassig vandaag inderdaad.

Diepe geulen, zware bochten, alles onder de zwarte drek. Kortom, weer genoten!

Edit:
Vandaag weer 4 rondes op Heerde gedaan met de Stark ( +2 met de Beta), dit maal veel muller/drassig wat toch aardig meer van de accu vroeg. Ook was de zand hillclimb dusdanig pittiger dat die veel vaker moest.

Als met al met 4% accu terug gekomen de laatste ronde.
Wel iets opgevallen wat wel verwacht en verteld was, maar ik nu heb kunnen ervaren. Als je in hoog vermogen de kraan flink open draait zie je het accu percentage flink zakken. Komt die dan onder de 10% neemt het vermogen serieus af. Wel een beetje raar gevoel als je flink op het gas de geulen in gaat en het vermogen langzaam afneemt.
Kom je uiteindelijk echt bij de 10% ga je op brommer snelheden de bult op en hou je op het rechte stuk weinig over, maar je bespaart zo wel accu zodat je hem uit kunt rijden.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we de KNMV dit jaar geld terug vragen omdat ze nog minder hebben gedaan dan de voorgaande jaren toen ritten wel doorgingen. Ze hebben echt niks hoeven doen.... :+
Ik overweeg wel een mail er aan te wagen. Dit jaar net voor Lichtenvoorde een OTR licentie gehaald, niet 1 rit is doorgegaan.
 
Ik overweeg wel een mail er aan te wagen. Dit jaar net voor Lichtenvoorde een OTR licentie gehaald, niet 1 rit is doorgegaan.
vergeet t maar. Ik heb de KNMV gemaild of ik wat korting kon krijgen voor trial licentie voor mn zoontje, omdat t alleen maar voor december zou zijn ipv hele jaar.
Enige wat ik kreeg was succes met rijden met mn zoontje en verder dikke middelvinger...
 
Ik denk ook dat we het kunnen vergeten hoor, maar aan de andere kant, trial had je het hele jaar voor in kunnen schrijven. OTR's zijn er alleen als evenementen, waar er geen 1 van is doorgegaan. Kunnen we als arme particulier ook niet helpen dat alles afgelast wordt zonder alternatief.
 
Ik denk ook dat we het kunnen vergeten hoor, maar aan de andere kant, trial had je het hele jaar voor in kunnen schrijven. OTR's zijn er alleen als evenementen, waar er geen 1 van is doorgegaan. Kunnen we als arme particulier ook niet helpen dat alles afgelast wordt zonder alternatief.
Klopt, maar geeft gewoon aan dat ze t spelletje niet snappen.
december vragen om licentie en gewoon volle pond :? Zwaar ontevreden "klant" die het verteld aan iedereen die t horen wil
december, vragen om licentie en de helft vragen :? Nog steeds prima inkomsten en zeer tevreden "klant" die het verteld aan iedereen die t horen wil.

Een slim (commercieel) bedrijf zal altijd voor het laatste kiezen. Nu zal ik als het moment daar is altijd kiezen voor het alternatief, terwijl als ik tevreden ben, iemand best wat gun en echt niet de goedkoopste hoeft te zijn...
 
Ik heb dit jaar de enduro's proberen te rijden. Die gingen redelijk door.... met als belachelijk iets een enduro met 1 ronde... voor ik meen 45euro... Welke OTR ritten gingen wel/niet door?
 
Ik merk dat het je allemaal hoog zit @hdegroot ?

Dat het een kutjaar was qua offroat ritten is jammer, maar ik heb dit jaar het enduro sprint kampioenschap gereden, 2 enduro's en int voorjaar nog regelmatig wezen crossen. En als de offroadjes door waren gegaan had ik wel het hele jaar rond mooi wat gereden.

Zit te denken om volgend jaar wel een jaar enduro te doen, Joris had een goed punt met dat je in Nationaal meer waar voor je geld krijgt, maar ik weet niet of ik er conditioneel en mentaal gezien zin in heb om 3 rondes te doen. Die hobby klasse is dan weer duur voor een klassement.

Waarschijnlijk moet ik dan ook nog een nieuwe helm. Bah
 
Ik merk dat het je allemaal hoog zit @hdegroot ?
Halve KNMV rant, maar prijs kwaliteit zit mij wat hoog ja. Verder wel lekker gereden hoor ;)
Nationaal meer waar voor je geld krijgt, maar ik weet niet of ik er conditioneel en mentaal gezien zin in heb om 3 rondes te doen. Die hobby klasse is dan weer duur voor een klassement.
Dat dus; komend jaar pak ik weer de hobbyklasse. Iets meer trainen is de bedoeling.
Waarschijnlijk moet ik dan ook nog een nieuwe helm. Bah
Hele negatieve sfeertje en houding bij de keuring staat mij wat tegen bij deze club. Doe maar gewoon normaal zegmaar. Zoals de houding bij balhoofdstickerplakken en helmkeuring. + startkaart. Ik snap dat het vrijwilligers zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan