Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Vandaag nog even een stukje geruild met een opgevoerde Surron Ultrabee.
Zowel de eigenaar als ik waren het er over eens dat het eigenlijk gewoon een gemotoriseerde MTB is en niet echt een crossmotor. Maar ik vond hem op de singletracks verre van teleurstellend.
Natuurlijk niet het soepele vermogen en de vering van de Stark, maar wat kun je verwachten van zo'n model en prijs.
 
Vandaag nog even een stukje geruild met een opgevoerde Surron Ultrabee.
Zowel de eigenaar als ik waren het er over eens dat het eigenlijk gewoon een gemotoriseerde MTB is en niet echt een crossmotor. Maar ik vond hem op de singletracks verre van teleurstellend.
Natuurlijk niet het soepele vermogen en de vering van de Stark, maar wat kun je verwachten van zo'n model en prijs.
Als je met zo'n Surron dan ook lekker op MTB paden mag rijden, is dat natuurlijk een prima "alternatief" - voor erbij. Maar het blijft natuurlijk illegaal, op openbaar terrein.

En ik weet eerlijk gezegd niet, of de verenigingen en andere rijders je accepteren. Zou je veel kapotrijden?
 
Als je met zo'n Surron dan ook lekker op MTB paden mag rijden, is dat natuurlijk een prima "alternatief" - voor erbij. Maar het blijft natuurlijk illegaal, op openbaar terrein.

En ik weet eerlijk gezegd niet, of de verenigingen en andere rijders je accepteren. Zou je veel kapotrijden?
K weet wel zeker dat de verenigingen en vrijwilligers, en ook de boswachter enz. enz. t niet willen. Los van of je veel kapot rijd of niet want dat is volgens eerder genoemde geen discussie en sowieso de waarheid.....
 
Als je met zo'n Surron dan ook lekker op MTB paden mag rijden, is dat natuurlijk een prima "alternatief" - voor erbij. Maar het blijft natuurlijk illegaal, op openbaar terrein.

En ik weet eerlijk gezegd niet, of de verenigingen en andere rijders je accepteren. Zou je veel kapotrijden?
Met de Surron die ik gereden heb trek je dan alles aan gort.
 
Jammer staphorst te nat...

Menigeen had het wellicht al verwacht maar de off road commissie van de AMBC heeft helaas het besluit moeten nemen dat de Stapperster veldrit 2023 niet doorgaat.Het is simpelweg te nat op de route. De organisatie wil graag een leuke route maken die voor iedereen goed te rijden is. Maar ook zeker van belang is het feit dat de landerijen en de zandpaden na afloop weer goed hersteld kunnen worden zodat we de komende jaren nog weer gebruik kunnen maken van deze route. Dat is op dit moment gewoon onmogelijk zodat ons niets anders rest dan de Stapperster veldrit voor dit jaar af te lassen.
In 2024 zal hij zeker weer op de kalender komen, naar verwachting gewoon weer tussen de kerstdagen en de jaarwisseling. Hopelijk tot dan!
enduro.nl @otrritten OTR ritten KNMV Offroad Ritten Nederland
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1702325906758.jpg
    FB_IMG_1702325906758.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 2
Als je met zo'n Surron dan ook lekker op MTB paden mag rijden, is dat natuurlijk een prima "alternatief" - voor erbij. Maar het blijft natuurlijk illegaal, op openbaar terrein.

En ik weet eerlijk gezegd niet, of de verenigingen en andere rijders je accepteren. Zou je veel kapotrijden?
nee dat kan je echt vergeten.. Ik heb me al eens een keer bij de lokale politiebureau moeten melden omtrend rijden waar niet mag.. Daar was toen een agent en de boswachter aanwezig... lang verhaal kort.. Zei ik dus ook van en een elektrische MTB dan.. Daar werd door meneer boswachter op beantwoord. Die zien we liever niet. Maar als er daadwerkelijk trappers op zitten die ook bruikbaar zijn kunnen wij die helaas [ja helaas zei de beste man] Niet weren.. elektrisch voertuig zonder trappers word gezien als elektrische motorfiets. Omdat het geen hulpmiddel dan meer is.

Wat dan wel weer een lachertje is.. Wij zijn eens bij klimrijk brabant geweest. Daar hebben ze van die fatbike elektrische steps.. [met nog zo'n ouderwets verzekeringsplaatje achterop.] Die reden ook deels over MTB paden.. Waarop ik aan organisatie gevraagd had of dat mag.. En die zeiden ja dat mag met deze dingen.. Omdat ze dus ook zien als hulpmiddel omdat je de eerste keer moet aansteppen.. Die dingen liepen makkelijk 25. En in theorie step je dus totaal niet zit handgas op.. Was best gaaf om eens te doen ;)
 
Bizar, wil je nu offroad, enduro dagstart en crossbaan dan kan je Off Road MX Plus nemen a 125 euro. Dat is een verbetering....

wil je nu offroad en enduro dagstart dan kan je Off Road MX Plus nemen a 100 euro.

Wil je gewoon enduro in de hobby klasse, offroad en crossbaan rijden dan is het ineens:
KNMV Basis motocross a 75euro en Enduro EH a 250euro... oh en motocross licentie is nog een ex 48euro mx masterplan...
 

Bijlagen

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    133,5 KB · Weergaven: 1
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    168,7 KB · Weergaven: 1
Nouja dit is dan eigenlijk weer een beetje zoals het was? Hebben ze toch nog een beetje geluisterd
 
Bizar, wil je nu offroad, enduro dagstart en crossbaan dan kan je Off Road MX Plus nemen a 125 euro. Dat is een verbetering....

wil je nu offroad en enduro dagstart dan kan je Off Road MX Plus nemen a 100 euro.

Wil je gewoon enduro in de hobby klasse, offroad en crossbaan rijden dan is het ineens:
KNMV Basis motocross a 75euro en Enduro EH a 250euro... oh en motocross licentie is nog een ex 48euro mx masterplan...
Ik heb gehoord, maar weet niet of het waarheid is:
Enduro licentie aanvragen, knmv mailtje doen en dan kan je ook voor 25 extra de crossbaan op.
 
Lekker dagje heerde. Toch wel ander publiek tov de kentekenrijders. Lekker gereden word steeds zwaarder.

Eerst maar een nieuw kettingsetje.
 

Bijlagen

  • 20231216_115609.mp4
    8,7 MB
  • 20231216_150520.jpg
    20231216_150520.jpg
    362,4 KB · Weergaven: 1
  • 20231216_165320.jpg
    20231216_165320.jpg
    256,1 KB · Weergaven: 1
Weer lekker gereden met een maat die het voor het eerst deed. Hij op m'n reserve 250 2T.

Stark deed het vandaag echt geweldig. Trekt aan de accu, maar verder blinkt hij echt uit wanneer het echt zwaar wordt.

Wel een remhevel krom geramd met de binnenkant van m'n bovenbeen. Die ga ik nog wel even voelen...
IMG_20231216_195520.jpg
 
Ik heb gehoord, maar weet niet of het waarheid is:
Enduro licentie aanvragen, knmv mailtje doen en dan kan je ook voor 25 extra de crossbaan op.
Dit klopt; blijkt uit mijn inbox.

2e aanvraag kost 25euro. mail naar sport at knmv.nl of doe de aanvraag in 1x aldus de reactie.


Tevens, er is nu een V2 van de prijslijst; daar kost een Enduro in de hobbyklasse nu 200 euro. ipv 250.

Valt mij redelijk mee, aangezien Enduro vorig jaar 225 kostte. net zoals bij de andere klassen. Andere enduro klassen betaal je nu 250 voor.
 

Bijlagen

  • Prijslijst-licenties-2024-v2.pdf
    298,1 KB · Weergaven: 0
  • Prijslijst-licenties-2024.pdf
    298,1 KB · Weergaven: 0
  • Prijzen-KNMV-licenties-2023.pdf
    398,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: #4
Terug
Bovenaan Onderaan