Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Zit even filmpje van DXCS Westerbork 2022 te kijken.
Als de start weer zo is 2 opties.
- Lekker rustig aan achteraan starten en het al dan niet terug verdienen over de 2 uur.
- De eikel zijn en op 80pk naar voren blazen zodat (bijna) iedereen op de singletrack gefrustreerd achter mij fouten gaat maken O-)
 
Toch helpt het wel om bij de start direct een slag te slaan voor je eindklassering. Zal daar wel weer richting die bocht 1, dan de tafel en dan de geluidswal op gaan, dan zijn de snelle mensen je al wel voorbij.
 
Zit even filmpje van DXCS Westerbork 2022 te kijken.
Als de start weer zo is 2 opties.
- Lekker rustig aan achteraan starten en het al dan niet terug verdienen over de 2 uur.
- De eikel zijn en op 80pk naar voren blazen zodat (bijna) iedereen op de singletrack gefrustreerd achter mij fouten gaat maken O-)

Ben benieuwd naar de uitkomst :)

Tot zaterdag
 
Ben er morgen toch niet bij. Laatste moment hebben ze de starttijden aangepast. Om 12 uur starten zou bij mij net passen tussen de afspraken.

Heb m'n geld maar terug gevraagd 🫤
 
Mijn werk last minute afgezegd voor morgen. Omdat de motoren van afgelopen woensdag nog niet schoon zijn gaan we morgen maar trialen. Lekker zondag 4 motoren wassen :X :')
 
Vraagje, Weet iemand of je een 'vergeelde' doorzichtige benzine tank weer een beetje naturel kunt krijgen?
Heb een Sherco SEF 450 '17 bijgekocht, beetje oppoetsen en achterstallig onderhoud geven.
 
Vraagje, Weet iemand of je een 'vergeelde' doorzichtige benzine tank weer een beetje naturel kunt krijgen?
Heb een Sherco SEF 450 '17 bijgekocht, beetje oppoetsen en achterstallig onderhoud geven.

Toevallig, ik heb vandaag ook een scherco 450 gekocht om eens te proberen. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden komende tijd.

Heb jij die belgische gekocht die ze 3800 vroegen?

Edit: Gele tanken is trouwens niet echt iets aan te doen, alleen een nieuwe erop.
 
Toevallig, ik heb vandaag ook een scherco 450 gekocht om eens te proberen. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden komende tijd.

Heb jij die belgische gekocht die ze 3800 vroegen?

Edit: Gele tanken is trouwens niet echt iets aan te doen, alleen een nieuwe erop.
Haha, inderdaad. Maar wel voor iets minder hoor.
Kan nu iene miene mutte doen.
Mijn laatste 450 was een yamaha WR450 van 2013, in 17 verkocht.
Nu wordt mijn geheugen misschien slecht maar de sherco kwam op mij als iets sterker over.
 
en minder of wellicht geen armpump gehad ?
Veel last van de hand tot aan het dove aan toe.
De Stark stond echt nog vol cross terwijl het bouwland gras was dus kneiterharde knippen. Zelfde bij de obstakels. Na 3 rondes alles een paar slagen softer gezet, maar dan is het kwaad al grotendeels geschied. Was echt 1 grote drekzooi en het had er sochtends nog gehoosd. Ook nog een hagelbui tijdens de rit gehad.

6 rondjes op de Stark, zat nog leven voor 1 a 2 rondes in. Toch aan de aggregaat gezet en 3 rondes op de 250. Daarna nog 3 op de Stark die daarna nog leven voor 1 ronde had.

Donderdag op Emmen wel minder last van armpomp gehad na betere voeten plaatsing. Niet helemaal opgelost gezien de rest van de houding nog niet perfect is natuurlijk. Maar besloten om niet alles in 1x recht te willen trekken. Eerst focus dat de voeten echt automatisch goed gaan, ook als ik moe word. Daarna door naar de heupen enz.
 
Veel last van de hand tot aan het dove aan toe.
De Stark stond echt nog vol cross terwijl het bouwland gras was dus kneiterharde knippen. Zelfde bij de obstakels. Na 3 rondes alles een paar slagen softer gezet, maar dan is het kwaad al grotendeels geschied. Was echt 1 grote drekzooi en het had er sochtends nog gehoosd. Ook nog een hagelbui tijdens de rit gehad.

6 rondjes op de Stark, zat nog leven voor 1 a 2 rondes in. Toch aan de aggregaat gezet en 3 rondes op de 250. Daarna nog 3 op de Stark die daarna nog leven voor 1 ronde had.

Donderdag op Emmen wel minder last van armpomp gehad na betere voeten plaatsing. Niet helemaal opgelost gezien de rest van de houding nog niet perfect is natuurlijk. Maar besloten om niet alles in 1x recht te willen trekken. Eerst focus dat de voeten echt automatisch goed gaan, ook als ik moe word. Daarna door naar de heupen enz.
precies stapje voor stapje doen. Anders weet je ook niet wat nu echt geholpen heeft. Maar onderarm krachtoefeningen... IMO [en ook van die van menig goede crossers] kun je beter vermijden dan juist opzoeken. Ik zal niet zeggen als je een blessure gehad hebt. Denk aan polsbreuk ofzo. Maar uitgaande van een gezond persoon. Kan je beter zorgen dat alles lekker soepel en los is.

maar verder dan dus wel lekker je ronde kunnen maken. lekker man. Ja hier heeft het de laatste 24uur ook behoorlijk veel geregend weer.
 
WP voorvork in de Beta RR als mislukking beschouwd.

- Poten passen niet in kroonplaat. Boven beide 54mm, maar onder de WP 60 en de Sachs 59.
- KTM kroonplaat is de pen van te kort en op de onderste kroonplaat van de Beta zit een verhogingkje waar het lager op ligt. Daarmee kom je dus niet uit met alleen een andere pen.
- Ik had nog een Brembo systeem, maar uiteraard hiervoor net weer anders. De remklauw van een KTM Adventure 990 die ik had liggen paste wel, moet er wel een 300mm remschijf op. Maar dan kwam ik weer niet uit met de km-teller welke ook gebruikt wordt voor de uren teller.
- As was anders waarvoor ik de goede van @gemonde heb gekregen, dus uiteindelijk had ik dat wel pas.

Helaas helaas.
Nu leerde een snelle blik en een paar keer met de schuifmaat en rolmaat in de weer dat de mooie Kayaba poten wel 1 op 1 moeten passen. Dat ga ik binnenkort eens passen. Dat spul komt ook regelmatig voorbij van Honda en Yamaha zag ik al wel. En eigenlijk veel beter dan de Sachs in mijn ''hoofd Beta''. Als dat allemaal mooi in 1x past wordt dat de grote wisseltruc denk ik.
 
Ja 1 hagelbui en 2 regenbuien 😅
Maar daarmee hadden we het niet zo erg als de klasse voor ons. Madame heeft echt een hoosbui gehad. Echt zo'n verzopen enduro katje dat terug kwam.

Camera heb ik maximaal hoog. Net een nieuwe helm en die zit toch net wat meer naar onder gekanteld denk ik. Maar eens even wat op verzinnen.
 
Ja 1 hagelbui en 2 regenbuien 😅
Maar daarmee hadden we het niet zo erg als de klasse voor ons. Madame heeft echt een hoosbui gehad. Echt zo'n verzopen enduro katje dat terug kwam.

Camera heb ik maximaal hoog. Net een nieuwe helm en die zit toch net wat meer naar onder gekanteld denk ik. Maar eens even wat op verzinnen.
Als je een GoPro hebt gewoon een wat "hogere" steun erop zetten. Heb er denk k nog wel een paar liggen
 
Ja 1 hagelbui en 2 regenbuien 😅
Maar daarmee hadden we het niet zo erg als de klasse voor ons. Madame heeft echt een hoosbui gehad. Echt zo'n verzopen enduro katje dat terug kwam.

Camera heb ik maximaal hoog. Net een nieuwe helm en die zit toch net wat meer naar onder gekanteld denk ik. Maar eens even wat op verzinnen.
heb je camera rechtop.. ? Ik heb m zelf onder de klep en dan ondersteboven. Dan kan je m wel verder omhoog richten. Dan zie je idd een pak meer das fijner kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan