Offroad/ enduro topic #9 The woops section

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste strijders,

Omdat er in zeeland heel weinig tot niets aan enduro gedaan word, is er zaterdag 14 maart een evenement in Rilland te vinden waar je in teams van 2 aan kunt deelnemen. Het gaat hier om een weg van 5 a 6 kilometer lang met allerlei hindernissen een stuk over de crossbaan, over 4x4 terrein en door het bos.
Je moet in teams van 2 rijden als een soort estafette dus om en om elkaar afwisselen, dit is met de reden gedaan zodat er geen onk kampioenrijders komen trainen maar puur voor de hobby rijders om er een leuke dag van te maken,
de race is van 12 tot 13.00 dan pauze en dan van 14.00 tot 16.00
Doe je niet mee, kom dan alstublieft als toeschouwer want hoe meer zielen hoe meer vreugde, en des te meer bewijs heeft de vereniging om aan te tonen dat wij zo graag meer willen in onze mooie provincie.

Tevens is er 25 april een allroadrit langs de kust te rijden, dit voor de allroadrit onder ons,

Link naar de inschrijfsite

www.mevz.nl
 
Zoals beloofd:

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/A02EFF78-D67C-409A-9774-F6FB15780E7F_zps0clmjmqx.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/E595E1B9-CDA8-402E-A4E7-5BC0C30847CB_zps4d40l4sb.jpg"]afbeelding~][/URL]

Net voor het eerst een paar meter offroad mee gereden.
Wat een fijne brommer joh, ding stuurt echt 10x beter als mijn oude 300. En op een of andere manier meer en fijner vermogen

Mooi man, veel plezier ermee!
 
Beste strijders,

Omdat er in zeeland heel weinig tot niets aan enduro gedaan word, is er zaterdag 14 maart een evenement in Rilland te vinden waar je in teams van 2 aan kunt deelnemen. Het gaat hier om een weg van 5 a 6 kilometer lang met allerlei hindernissen een stuk over de crossbaan, over 4x4 terrein en door het bos.
Je moet in teams van 2 rijden als een soort estafette dus om en om elkaar afwisselen, dit is met de reden gedaan zodat er geen onk kampioenrijders komen trainen maar puur voor de hobby rijders om er een leuke dag van te maken,
de race is van 12 tot 13.00 dan pauze en dan van 14.00 tot 16.00
Doe je niet mee, kom dan alstublieft als toeschouwer want hoe meer zielen hoe meer vreugde, en des te meer bewijs heeft de vereniging om aan te tonen dat wij zo graag meer willen in onze mooie provincie.

Tevens is er 25 april een allroadrit langs de kust te rijden, dit voor de allroadrit onder ons,

Link naar de inschrijfsite

www.mevz.nl


Ik had het ook gezien op de site. Wij zitten er ook aan te denken als team aan mee te doen. :Y :]
 
Zoals beloofd:

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/A02EFF78-D67C-409A-9774-F6FB15780E7F_zps0clmjmqx.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/E595E1B9-CDA8-402E-A4E7-5BC0C30847CB_zps4d40l4sb.jpg"]afbeelding~][/URL]

Net voor het eerst een paar meter offroad mee gereden.

Wat een fijne brommer joh, ding stuurt echt 10x beter als mijn oude 300. En op een of andere manier meer en fijner vermogen


:} mooie motor :}
 
vet ding die KTM!


Volgens mij zie ik wel eens mensen met een Garmin op hun offroad/stuurschuim.. lijkt me leuk om ritjes te loggen op die manier?

iemand aanraders/voorbeelden daarin?
 
vet ding die KTM!


Volgens mij zie ik wel eens mensen met een Garmin op hun offroad/stuurschuim.. lijkt me leuk om ritjes te loggen op die manier?

iemand aanraders/voorbeelden daarin?

Ik weet dat roenio hier op het forum zo'n garmin virb heeft (gewonnen toendertijd)
Hij heeft daar toen eens een filmpje mee gemaakt met de baanlayout in het filmpje.
Vind dat zelf ook wel heel erg gaaf, Je kunt daar meerdere info aan toevoegen snelheid locatie op route enz enz.
Je kunt er dus wel leuke dingen mee doen, Vraag me wel af hoelang je dan met zo'n accu doet. Kan me wel inzien dat als je die functies gebruikt hij ook sneller de accu leeg trekt.

Die kerel/jonge is ook actief in het gopro topic roenio of roenie VTR ofzo iets heet hij dat zie je dan wel staan bij de posts ;)
 
vet ding die KTM!


Volgens mij zie ik wel eens mensen met een Garmin op hun offroad/stuurschuim.. lijkt me leuk om ritjes te loggen op die manier?

iemand aanraders/voorbeelden daarin?
Voor de romaniacs hadden we zelf een steuntje gemaakt op de bouten van het stuur. Zal vanavond eens kijken of ik hier fotootje van heb :)
 
Zoals beloofd:

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/A02EFF78-D67C-409A-9774-F6FB15780E7F_zps0clmjmqx.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/E595E1B9-CDA8-402E-A4E7-5BC0C30847CB_zps4d40l4sb.jpg"]afbeelding~][/URL]

Net voor het eerst een paar meter offroad mee gereden.
Wat een fijne brommer joh, ding stuurt echt 10x beter als mijn oude 300. En op een of andere manier meer en fijner vermogen

Mooi JW!!
Closed cartridge SXS vork erin?? *O* *O* :]
 
Ik weet dat roenio hier op het forum zo'n garmin virb heeft (gewonnen toendertijd)
Hij heeft daar toen eens een filmpje mee gemaakt met de baanlayout in het filmpje.
Vind dat zelf ook wel heel erg gaaf, Je kunt daar meerdere info aan toevoegen snelheid locatie op route enz enz.
Je kunt er dus wel leuke dingen mee doen, Vraag me wel af hoelang je dan met zo'n accu doet. Kan me wel inzien dat als je die functies gebruikt hij ook sneller de accu leeg trekt.

Die kerel/jonge is ook actief in het gopro topic roenio of roenie VTR ofzo iets heet hij dat zie je dan wel staan bij de posts ;)


Voor de romaniacs hadden we zelf een steuntje gemaakt op de bouten van het stuur. Zal vanavond eens kijken of ik hier fotootje van heb :)


Bedoelde eigenlijk meer een forerunner met HRM oid.. tijdens de rit heb ik toch geen tijd om er op te kijken?
 
Bedoelde eigenlijk meer een forerunner met HRM oid.. tijdens de rit heb ik toch geen tijd om er op te kijken?


sorry had je verkeerd begrepen ;)

Maar nu ik weet wat je wel bedoeld kan ik wel zeggen dat dat vrij eenvoudig te monteren is.
Heb zelf nu een andere KM teller aangeschaft voor de KTM zo'n trial tech vapor.
Deze heb ik dan ook in het stuur kussen gemaakt, Eruit gesneden en er vervolgens een transparante stuk (dik) folie eronder gelijmt. Werkt perfect is goed zichtbaar en water bestendig.

Als dit met een KM teller/computer kan kan dat ook vast wel met zo'n systeem wat jij bedoeld ;)

Ik heb zelf wel nog een plaatje gemaakt zodat de teller ook aan het stuur gemonteerd is, Dat hij er bij een crash niet tussenuit kan vallen hahaha
 
Al een tijdje in mijn hoofd om toch eens een 2takt aan te schaffen en afgelopen week een 2014 exc 300 gekocht. Heb er nu 100 km mee gereden maar het gaat hem nie worden ben ik bang, rijd wel super licht maar veel te nerveus tov mijn 450! Heb er denk geen zin in om een half seizoen te wennen dus mocht er nog een liefhebber zijn voor een nagenoeg nieuwe 300 dan hoor ik het wel.
Het is een origineel 2014 model, helemaal standaard met skidplate en Carbon uitlaat beschermer.
Motor heeft 950 km en nog geen 30 uur gelopen, en staat er echt als nieuw bij. Heb er nog geen foto's van gemaakt, maar ik verwacht dat jullie hem van het weekend wel op MP kunnen zien, mocht hier iemand interesse hebben MF prijs 6650,-
 
Laatst bewerkt:
Je beschrijft precies de felheid die ik in een 2t zo waardeer.
In vergelijk met mn oude 360 2t is de 450 gewoon wat tam qua power afgifte, het is heel gereguleerd en makkelijk te rijden. Het is mss even wennen maar dan heb je ook wat.
ik zou het na 100km nog niet opgeven
 
Das toch een serieuze miskoop.
6650,- lijkt me verder een nette prijs,l hopelijk kom je er snel vanaf af. Die prijsklasse gaat niet zo snel.

450 is tammer op het gas als een 300, maar je rijstijl is ook afhankelijk van hoe spannend je motor kan zijn. Een 450 doet niks onder namelijk. Hij verrast alleen niet.
Maar dat is dan ook een persoonlijke keuze :)
 
Laatst bewerkt:
Oordeel je trouwens niet te snel?
Een 300 2takt kun je tegenwoordig afstellen op hoe het vermogen er in komt.
Andere gasnaald / squash / powervalve afstemming en de motor veranderd compleet qua rijgedraag.
Van agressief onderuit tot rustige opbouw van vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Oordeel je trouwens niet te snel?
Een 300 2takt kun je tegenwoordig afstellen op hoe het vermogen er in komt.
Andere gasnaald / squash / powervalve afstemming en de motor veranderd compleet qua rijgedraag.
Van agressief onderuit tot rustige opbouw van vermogen.

Denk dat BSM2 een goed punt heeft, kijk eens naar de afstelling van de carburateur en kleur powervalve veer, je kunt alle kanten op.

Eventueel kun je hem wel inruilen op mijn 350 ;)
 
Oordeel je trouwens niet te snel?
Een 300 2takt kun je tegenwoordig afstellen op hoe het vermogen er in komt.
Andere gasnaald / squash / powervalve afstemming en de motor veranderd compleet qua rijgedraag.
Van agressief onderuit tot rustige opbouw van vermogen.
Heb nu met de gele veer en daarna met de groene veer gereden en dat maakte al wel wat verschil. Motor liep toen ik hem kocht niet super lekker en stond veel te arm, en op advies van Lemmens met een (geloof ik) N3CW naald, hoofdsproeier 178 en stationair 42 gemonteerd en toen ging hij als de brandweer met gele veer en iets tammer met de groene. Maar heb niet het juiste gevoel met de motor en das na 100km al wel vrij snel om te zeggen en had ik ook niet verwacht maar ben bang dat dat niet meer gaat veranderen. Met welke naald en bezetting verwachten jullie de motor minder fel te maken dan?

En als het zo zou zijn dat een 4t toch beter bij me past dan kan ik toch geen spijt van de aankoop hebben want anders had ik achteraf toch spijt gehad dat ik het nooit zou hebben geprobeerd!
een mooi gezegde is dan ook: Heb geen spijt van de dingen die je hebt gedaan maar heb spijt van de dingen die je niet hebt gedaan!
 
Heb nu met de gele veer en daarna met de groene veer gereden en dat maakte al wel wat verschil. Motor liep toen ik hem kocht niet super lekker en stond veel te arm, en op advies van Lemmens met een (geloof ik) N3CW naald, hoofdsproeier 178 en stationair 42 gemonteerd en toen ging hij als de brandweer met gele veer en iets tammer met de groene. Maar heb niet het juiste gevoel met de motor en das na 100km al wel vrij snel om te zeggen en had ik ook niet verwacht maar ben bang dat dat niet meer gaat veranderen. Met welke naald en bezetting verwachten jullie de motor minder fel te maken dan?

En als het zo zou zijn dat een 4t toch beter bij me past dan kan ik toch geen spijt van de aankoop hebben want anders had ik achteraf toch spijt gehad dat ik het nooit zou hebben geprobeerd!
een mooi gezegde is dan ook: Heb geen spijt van de dingen die je hebt gedaan maar heb spijt van de dingen die je niet hebt gedaan!

Amen :}


Voor de rest heb ik nog wel een Cr250 staan, wél 2 takt maar die 50cc minder maakt hem een stuk minder nerveus.. kunnen we best zo 1 op 1 omruilen

:+
 
gewoon mooi naar 4t. gaan.
Is een stuk gebruikersvriendelijk.

Ieder heeft toch zo z'n eigen mening en dan is idd het beste om het zelf te ervaren. En beter dan eerder omruilen en dan met plezier rijden dan met haast tegenzin de motor op kruipen.

Ik kan zelf ook niet met een 2t. uit te voeten maar mijn stijl is dan ook veel meer 4t. ik doe meer op het vermogen rijden vooral bij heuvels, Als ik dat met een 2t moet doen zal ik niet zo gemakkelijk boven komen dan met een 4t. Zo'n 4t. tokkeld wel naar boven hahahaha :P
 
Je moet het wel een kans geven vind ik, 100km rijden noemen ik niet iets een kans geven.
Breng het ding is naar een echte 2takt specialist en zeg wat je wilt, die motor ken je daarna niet meer terug. Maar een EXC300 is eigenlijk toch een fijne rustige motor. (vergeleken met een crosser sx250) Hebben ze de cilinderkop of een hoog toerige uitlaat van een crosser op gezet oid?
 
10 CCA?! Veel succes ermee.

Ik ga deze bestellen:
Lithium Ion motoraccu onderhoudsvrij: YTX5L-BS / LTX5L-BS

105 CCA en dezelfde prijs als een Yuasa lood accu. Is het niks, zet ik er fijn weer een lood accu in.

Overigens zou ik in jou geval, wachten met het kopen van een nieuwe accu, totdat je weer kan rijden.. ;)


Vandaag dus de accu binnen gekregen van AWaccu.nl

Had een Shido besteld, echter werd er een LP accu geleverd.. Zónder de led indicatie die en Shido wel heeft, en ook maar 1 jaar garantie ipv de 3 jaar die Shido zelf geeft..
Op de factuur staat wel gewoon een Shido..

Morgen maar eens bellen naar die grappenmakers..



Wel een voordeel, accu komt met allerlei verschillende opvulschuimpjes, én heeft 2 plus en 2 min polen, zodat hij dus in alle motoren te monteren is, ongeacht welke aansluiting origineel waar zit..
 
Al een tijdje in mijn hoofd om toch eens een 2takt aan te schaffen en afgelopen week een 2014 exc 300 gekocht. Heb er nu 100 km mee gereden maar het gaat hem nie worden ben ik bang, rijd wel super licht maar veel te nerveus tov mijn 450! Heb er denk geen zin in om een half seizoen te wennen dus mocht er nog een liefhebber zijn voor een nagenoeg nieuwe 300 dan hoor ik het wel.
Het is een origineel 2014 model, helemaal standaard met skidplate en Carbon uitlaat beschermer.
Motor heeft 950 km en nog geen 30 uur gelopen, en staat er echt als nieuw bij. Heb er nog geen foto's van gemaakt, maar ik verwacht dat jullie hem van het weekend wel op MP kunnen zien, mocht hier iemand interesse hebben MF prijs 6650,-

Ik rijd nu ongeveer 20uurtjes op een wr300 09 2t.... Ik ben altijd 4t gewend geweest, maar beetje bij beetje begint het nu pas wat te komen. Het is gewoon onwijs wennen.

2t is in mijn beleving velen malen meer uitdaging om te rijden. Maar je moet blijven doorzetten.

Vandaag voor het eerst met dat ding op crossbaan prikkedam geweest... Ik was helemaaaaal kapot.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan