Ola met de motor naar Spanje (salou)

Ik heb respect voor diegene die zo'n tocht gaan maken. Ik hik er al een tijdje tegenaan om zoiets te ondernemen. Maar ja, moet de vriendin ( oeps vrouw ) wel meewerken maar zij ziet het absoluut niet zitten, best jammer.

Een zijspan zou mischien een optie zien :( , dan zet je je vriendin (vrouw) in het bakkie, een hangslot erop :) :) en dan in 1x doorknallen naar spanje bakkie weer open 1 dag ruzie :( en 17 dagen plezier :) . Eerlijk waar het is een ontzettend leuk/spannend avondtuur om met de motor op vakantie te gaan. Ook op bestemming wordt je door collega motorrijders (die met de auto of vliegtuig) vaak aangesproken en hebben altijd wel tijd voor een praatje.

Wat het respect betreft moet je deze met de motor op vakantie maar hoe topic eens lezen, die had ik vorig jaar gepost heb hem zojuist nog gelezen, *D *D *D
 
er zijn nog meer woorden belangrijk hoor!
Knappe meid : Guapa (wappa)
Kont : Culo (kuloo)
Neuken : Foyar (fojar)
ik hou van je : te quiero (te kjèro)
GVD : Joder (Godèr)
Strand : playa (plaja)
met citroen : con limon (kon limon)
ik heb een dikke suzuki gsxr 750, wil je hem zien? Hola Guapa, Ya tengo un gordo suzuki gsxr 750, quieres ver la moto?? o quieres foyar conmigo?
no??? Joder!!
:+

Nog wat extra Spaanse/Catalaanse bagage:
Als je iemand niet mag: 1)Que te de por el culo, 2)hijo puta 3)Cornudo!!!!
Een proost uitbrengen: Salud, y forc al canut.
En voor de intieme momenten: Chupa me hasta la ultima gota.
(Hoop dat het nog goed gespeld is, is alweer 9 jaar geleden dat ik er stage liep).

Koop een Michelin kaart daar staan de "groene routes op". Je moet in ieder geval de binnenlanden in. Kustwegen zijn ook mooi maar doorgaans erg druk.

Nog een belangrijke TIP: ga NOOIT in discussie met de Guardia Civil!!!!!!


 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:46 schreef Bikefreak het volgende:Nog wat extra Spaanse/Catalaanse bagage:
Als je iemand niet mag: 1)Que te de por el culo, 2)hijo puta 3)Cornudo!!!!
Een proost uitbrengen: Salud, y forc al canut.
En voor de intieme momenten: Chupa me hasta la ultima gota.
(Hoop dat het nog goed gespeld is, is alweer 9 jaar geleden dat ik er stage liep).

Nog meer van dat: Me cargo a tu cara (ik poep op je gezicht) en Gillipoyas (dwaas)
Pesado (aanhoudendend typje)
en als je telt: uno dos tres cuattro cinco, por el culo te la hinco!
Vraag maar aan dè Bask wat dat betekent!!! })
 
Op dinsdag 17 juni 2003 16:59 schreef johanlocus het volgende:Nog meer van dat: Me cargo a cago en tu cara (ik poep op je gezicht) en Gilipollas (dwaas)
Pesado (aanhoudendend typje)
en als je telt: uno dos tres cuatro cinco, por el culo te la hinco!
Vraag maar aan dè Bask wat dat betekent!!! })
ff een paar correcties aangebracht zodat je iig de mensen correct beledigd. ;)
het laatste zinnetje betekend: 1-5, ik steek 'm in je reet! :X
Ik zie alweer dat jullie integratie in de lokale cultuur hoog in het vaandel hebben staan! :P

[qoute]
Nog wat extra Spaanse/Catalaanse bagage:
Als je iemand niet mag: 1)Que te den por el culo, 2)hijo puta 3)Cornudo!!!!
Een proost uitbrengen: Salud, y forç al canut.
En voor de intieme momenten: Chupa me hasta la ultima gota.
(Hoop dat het nog goed gespeld is, is alweer 9 jaar geleden dat ik er stage liep).[/quote]

goed gespeld iig, en "forç al canut"betekend zoveel als "flink trekken aan die joint", die catalanen houden wel van een smookje. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer bikers die dit jaar spanje opzoeken met de motor, of stapt ierdereen in de auto of vliegtuig.

Voor de mensen die zeer binnenkort op vakantie gaan alvast een prettige vakantie
*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D
Ik ben eind mei geweest. In 3 dagen heen gereden via de Vogezen en de Alpen.
Toen 5 dagen in de spaanse Pyreneeen verbleven in de buurt van LLavorsi.
Hierna weer binnendoor in 3 dagen terug gereden door de wijnstreken en vanaf Le Havre langs de kust.

Het was echt super.
 
Hier een piccie.
full
 
Met dou achterop, of met meerdere bike's of in je uppie.
En verblijf je op een camping of hotel.
En hoelang denk je te doen over de heenreis, Wij willen het in 4 dagen rijden.
In Frankrijk overnachten we in hotels en dat doen we ook op de terug weg.

Met doos ;) achterop, op campings, tent mee. Meestal 1 nacht op een camping en dan weer verder. De ene dag 800 km en de andere dag 150 want was dat niet een leuk terras ? 8-)
 
Mooi he motorvakantie! Wij gaan deze zomer met z'n 2-en naar Gibraltar! We hebben maar 2 weken, dus willen we de 1e dag tot Bordeaux komen... M'n maat op z'n VFR moet lukken, maar ik op m'n opgevoerde brommertje zal eraan moeten sleuren! MAAR..... daarna heb je ook wel ff 2 weken :] !!!!!
 
Wij gaan dit jaar op de motor naar Zuid-Frankrijk. We gaan naar familie en mijn vader gaat diezelfde week met zijn koekblikbus. Wij hoeven dus niet meer mee te nemen dan wat te drinken, een EHBO-kitje, een bandenreparatieset en een regenpak.
Daarbij gaan wij allebei op onze eigen motor. Meissie op een CBR600 en ik zelf op mijn ZXR750! :9~
We rijden er in 2 dagen naar toe. Voor de route monteer ik een streetpilot3 op mijn motor. Voor mij geen kaartlezen dit jaar!

We hebben er super veel zin in! Kijken er al een half jaar naar uit.
Jullie in ieder geval ook een goede vakantie en :] voorzichtig.
 
dus willen we de 1e dag tot Bordeaux komen... M'n maat op z'n VFR moet lukken, maar ik op m'n opgevoerde brommertje zal eraan moeten sleuren! MAAR..... daarna heb je ook wel ff 2 weken :] !!!!!

Dat wordt waarschijnlijk een zware bevalling in 1 dag naar bordeaux, zou maar snel beginnen met enkele yoga oefeningen, want naar boreaux is toch een dikke 1100km. Ik hoop dat je over veel zitvlees beschikt want dat ben je echt wel nodig, en zorg ervoor dat de protectie precies goed zit. Want anders kunnen hele nare knelpunten worden. Mijn vriendin had vorig jaar ook zeer veel last van haar billen (kon amper zitten [lol])

Heel veel :] plezier en een prettige vakantie
 
Wij gaan dit jaar op de motor naar Zuid-Frankrijk. We gaan naar familie en mijn vader gaat diezelfde week met zijn koekblikbus. Wij hoeven dus niet meer mee te nemen dan wat te drinken, een EHBO-kitje, een bandenreparatieset en een regenpak.
Daarbij gaan wij allebei op onze eigen motor. Meissie op een CBR600 en ik zelf op mijn ZXR750! :9~
We rijden er in 2 dagen naar toe. Voor de route monteer ik een streetpilot3 op mijn motor. Voor mij geen kaartlezen dit jaar!

We hebben er super veel zin in! Kijken er al een half jaar naar uit.
Jullie in ieder geval ook een goede vakantie en :] voorzichtig.

Ik ben vorig jaar ook in zuid frankrijk geweest erg mooi om te rijden, maar had helaas heel erg slecht weer gehad, van de 3 weken 6d agen mooi weer.
Je moet je voorstellen dat je net 6 euro tol hebt betaald en na 5 min in een stortbui terecht komt en dat deze een dik uur aanhoudt en dat het verder die dag niet meer opklaard. Dan word het vinden van een hotel ook al niet echt gemakkelijk, want je bent door en doornat. Zwarte handen (tja nat leer) niets is meer droog..........ja dan zou een auto vakantie lang niet zo gek zijn.
full
 
Hier de vriendin van Dennis!

We hadden we ons eigen prive (tent)eilandje!!! :}

Weer een reden om lekker richting Spanje te gaan!
Wel weer last van een zere kont! :( Maar dat is het avontuur zeker waard!!!

Heb er erg zin in hoor! :]

Iedereen een hele fijne vakantie!

xxx
 
Het is op dit moment nog onzeker met welke motor op vakantie gaan.
We zijn namelijk opzoek naar een Kawa ZXR750 of een Suzuki GSXR 750
heeft iemand nog zo'n fiets in de schuur staan die hij niet meer gebruikt, dan ben ik zeer geintereseerd... *D *D *D
 
Dennis,

Ik heb nog wel zo'n setje liggen, het is geloof ik de IC993 die je bedoelt. Ook gekocht bij motozoom destijds |( Het is een ongelofelijk K*T systeem, je verstaat mekaar tot 50 à 60 km/u. Als je er iets aan denkt te hebben: tegen verzendkosten (of ophalen in Delft) is ie voor jou! Ik heb nu een autocom-set gekocht: rib uit je lijf maar wel PERFECTE verstaanbaarheid :}

He Marijn,
Nog bedankt voor het intercom setje. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem te testen, Tja ik heb tijd zat(werk zoekende/loos) maar mijn vriendin komt om in het werk. Zodra we het getest hebben zal ik dat nog effe posten.

:} :} :} Thanks :} :} :}
 
We gaan dit jaar met de GSXR750 naar spanje.
full


heb hem sinds gisteren en ga hem vanaag lekker wassen, en dan wat foto's maken.
ben nog opzoek naar een bagagerek en zadeltassen die passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan