Ola met de motor naar Spanje (salou)

Lalalala het is nu 40 graden daar. Heb een paar kennisen zitten een stukje verder. Ga jij lekker motorrijden :) Ik heb daar(Alicante) eens een half jaar rond gereden op de motor. De wegen zij erg slecht en dat asfalt kleeft niet zoals het hier kleeft. De witte strepen en rode zebrapaden zijn ook heeeeel glad! Ik heb daar een real life slipcursus gehad. Veel plezier pik :)

Je doet het pas goed als ze jou guapo noemen
 
Lalalala het is nu 40 graden daar. Heb een paar kennisen zitten een stukje verder. Ga jij lekker motorrijden :) Ik heb daar(Alicante) eens een half jaar rond gereden op de motor. De wegen zij erg slecht en dat asfalt kleeft niet zoals het hier kleeft. De witte strepen en rode zebrapaden zijn ook heeeeel glad! Ik heb daar een real life slipcursus gehad. Veel plezier pik :)
Salou ligt een stukje onder Barcelona, dat is een heel stuk van Alicante vandaan.
In Catalonië is het asfalt een stuk beter dan in de buurt van Alicante waar het inderdaad spekglad kan zijn.
Verder heb ik net met een vriend gesproken die vandaag naar Barcelona is gereden voor de GP en in de buurt van Montmeló was het nu zo'n 38 graden...in de schaduw!
Je doet het pas goed als ze jou guapo noemen
Idd, als je de zinnen die hierboven staan gebruikt, en ze noemen je guapo ipv dat ze je een hengst verkopen,gaat het goed! ;)
 
Op vrijdag 13 juni 2003 14:42 schreef dennis Brouwer het volgende:
I(zal toch wel veel snelweg met tolwegen worden).

Snelwegen..... nee toch, lekker over de D en N wegen gaan! en wil je links of rechts dooor Frankrijk, Zit ook nog een verschilleteje in n.l. als je dus linksom gaat (oostkant frankrijk) zou ik even op de motorcamping gaan staan. http://home.wanadoo.nl/rliewes/infonl.htm. Verder is het daar leuk sturen :]
 
Hoi,

ik heb ook een zzr en een zxr gehad. Maar die tassen die je op je zzr hebt zitten gaan nooit passen op een zxr. De zxr heeft z'n uitlaat veel hoger zitten!
Als ik met de zxr op vakantie ging, zonder duo, kon ik al niet veel meenemen..laat staan met duo.
Misschien kan je een deel van de spullen per post alvast opsturen...heb dit namelijk zelf overwogen dit jaar (op sp1 naar italie...).

iig prettige vakantie!!!

ps. 1 pak durex, kom je daar niet te kort aan in Salou....?


Tja bagage blijft een probleem, maar daar vinden we wel iets op(hoop ik) en anders
gaat de ZXR zo weer de deur uit en gaan we weer met de ZZR naar de Costa del sol

Want er is (bijna) niets belangrijker dan lekker vakantie vieren. ik kan daar al maanden naar uitkijken....niet dat mijn leven zo saai is, Maar gewoon effe lekker weg (3 weken lang) en wanneer ik terug uit frankrijk ben ga ik nog met een maat een weekje naar valkenburg.

En nee ik heb niet zoveel vakantie dagen. Maar ik ben werzoekende (werkloos :( :( )
En mijn vrienin is nog student......... Dus veel tijd voor vakantie.
Echt genieten van het leven.
 
Wij gaan proberen in één week Barcelona en omgeving te verkennen. Vrouwtje gaat met koekblik, ik erachter met de fiets. Als ik al de bagage die me vrouwtje wil meenemen |( , op de motor moet meesleuren, denk ik dat ik er zelf naast moet gaan lopen.
Mijn zus en haar vriend hebben een keer hun bagage laten opsturen naar Madrid via DHL. Beetje duur maar zeker van aankomst, terug daarentegen..... Onze Spaanse vrienden blinken niet echt uit in snelheid :z en stiptheid.
 
Verder ben ik opzoek naar een lowbudget Intercom setje, zag zo'n setje bij motozoom (ja bij motozoom!!! :) ) voor 40 euro. Het zal wel niet helemaal super zijn, maar wat erbij stond is dat het bij 120km nog verstaanbaar is (kunnen we elkaar alleen maar verstaan bij het optrekken en remmen, rij meestal 130+)
oh en niet vergeten in de file.

Misschien heeft er iemand nog een setje op zolder liggen :) :) ,

Dennis,

Ik heb nog wel zo'n setje liggen, het is geloof ik de IC993 die je bedoelt. Ook gekocht bij motozoom destijds |( Het is een ongelofelijk K*T systeem, je verstaat mekaar tot 50 à 60 km/u. Als je er iets aan denkt te hebben: tegen verzendkosten (of ophalen in Delft) is ie voor jou! Ik heb nu een autocom-set gekocht: rib uit je lijf maar wel PERFECTE verstaanbaarheid :}
 
Als je echt helemaal binnendoor wil, heb ik nog wel een route liggen, met 0,0 km snelweg. Heb deze nl. al een aantal keer met een brommer gereden. Tot aan Barcelona is ong. 1750 KM binnendoor.
Ziet er zo uit.
route.jpg
 
Als je echt helemaal binnendoor wil, heb ik nog wel een route liggen, met 0,0 km snelweg. Heb deze nl. al een aantal keer met een brommer gereden. Tot aan Barcelona is ong. 1750 KM binnendoor.
Ziet er zo uit.

Thanks,
Dit is nu precies wat ik zocht. Een gereden route.
Misschien ook nog wat tips voor de overnachtingen
Ik ga vanavond aan de slag en kijken wat haalbaar is, ikheb 5 dagen om Salou te bereiken ivm reservering.
Bedankt voor de moeite
 
Thanks,
Dit is nu precies wat ik zocht. Een gereden route.
Misschien ook nog wat tips voor de overnachtingen
Ik ga vanavond aan de slag en kijken wat haalbaar is, ikheb 5 dagen om Salou te bereiken ivm reservering.
Bedankt voor de moeite

Voor overnachtingen heb ik gebruik gemaakt van hotels, scheelt een hoop tijd als je iedere keer tent op en af moet breken. Met de brommer ben je in 3 dagen in Barcelona. Als je wil kan ik je de hele route doormailen, maar dan moet je nog wel ff de atlas van Frankrijk van Michelin kopen en de route daarin met een markeerstift aangeven (ivm verkeerd rijden).
Succes en veel stuur plezier.
 
lekker salou man! doe de prinsvan oranje en de pacha ff de groeten van me!! er zit een burger king en een mcdonalds!! (dat je t ff weet he!!)
allebei op de boulevard.

succes
 
M'n vriendin moet binnenkort examen spaans doen. Dus dat spaans zit wel goed, en ik verwacht eigenlijk in salou dat je met engels en nederlands ook aardig uit de voeten kan.

Nou, verwacht maar niet dat je met Nederlands uit de voeten kan. Zelfs Engels moet je met handen en voeten doen, de meesten snappen dat helaas niet.

Dus neem je vriendin overal mee naartoe, is erg makkelijk.
Of voor de zekerheid nog een boekje Spaans-Nederlands.
Ennuh Thijsje82, je vergeet dat ze kroketten, frikandellen en normale mayonaise hebben bij Jack's en een Hollandse eetcafe tegenover achterin Salou (andere kant op van de boulevard) op Carlos Buigas ofzo. Elke dag een Mc Pollo is niet gezond :P


Veel plezier in Spanje ennuh wel groeten naar de motorrijders zonder pak en helm he? :)
 
Nou, verwacht maar niet dat je met Nederlands uit de voeten kan. Zelfs Engels moet je met handen en voeten doen, de meesten snappen dat helaas niet.

Dus neem je vriendin overal mee naartoe, is erg makkelijk.
Of voor de zekerheid nog een boekje Spaans-Nederlands.
Ennuh Thijsje82, je vergeet dat ze kroketten, frikandellen en normale mayonaise hebben bij Jack's en een Hollandse eetcafe tegenover achterin Salou (andere kant op van de boulevard) op Carlos Buigas ofzo. Elke dag een Mc Pollo is niet gezond :P

Ik ben al eerder in salou geweest (3 jaar geleden)
Twijfelde eerst qua leeftijd, tja ben al 25 en mijn vriendin 23, Maar we hebben daar zo veel lol gehad. Daarom gaan we dat weer lekker overdoen. Maar nu met de motor ipv de Bus *D *D *D .

Lekker langs de kust toeren *D , Het landschap en volle stranden bezoeken.
En natuurlijk lekker stappen *D *D *D *D .

Dat van de burgegking en mac wist ik al, maar je kan/kon ook altijd voor weinig lekker tafelen......Heb er echt zin in.

Mijn zusje woont in Limburg, dus daar wordt mijn eerste overnachting!
En als alles volgens plan mag verlopen gaan we s'nachts tussen 2 en 4 uur op pad,
zodat ik s'middags in Frankrijk lekker van een koud biertje kan genieten.
en bijkomen van de rit (vast en zeker weer zere knieen en billen :( :( )
 
Zijn er nog meer bikers die dit jaar spanje opzoeken met de motor, of stapt ierdereen in de auto of vliegtuig.

Voor de mensen die zeer binnenkort op vakantie gaan alvast een prettige vakantie
*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D
 
Ja ik (wij) ;) Dit jaar was de planning Zuid-Spanje (Sierra Nevada) vorig jaar Spaanse Pyreneen, paar jaar terug Barcelona en gebied rond de Ebro, weer een paar jaar terug Noord Spanje Picos, Santiago. Spanje roels !! :9
 
Ook ik ga naar spanje (150 km boven Barcelona: Platje D'aro) maar dit jaar met het vliegtuig...Ik heb het een aantal keren gedaan met de auto maar ik ben er zo een die telkens het record wil breken. Dus de eerste keer deed ik het in 12 uur de tweede in 11.15 en zo verder. Omdat dit niet echt zuinig is ben ik maar weer gaan vliegen zeker nu er Basiqair en Easyjet bestaan. Vloog vorig jaar terug voor 25 euro! Maar om even terug te komen op mensen die op motoren naar spanje gaan: RESPECT!!! Ik vind het een pokkenstuk met de auto dus met de motor... oi oi oi. Succes en als ik een Nederlanse MF motor zie staan of rijden koop ik je een lekkere koude pint! En misschien wel twee ;)

Later,

Bas
 
Ja ik (wij) ;) Dit jaar was de planning Zuid-Spanje (Sierra Nevada) vorig jaar Spaanse Pyreneen, paar jaar terug Barcelona en gebied rond de Ebro, weer een paar jaar terug Noord Spanje Picos, Santiago. Spanje roels !! :9


Met dou achterop, of met meerdere bike's of in je uppie.
En verblijf je op een camping of hotel.
En hoelang denk je te doen over de heenreis, Wij willen het in 4 dagen rijden.
In Frankrijk overnachten we in hotels en dat doen we ook op de terug weg.

Wanneer vertrek je naar Spanje?
 
Ook ik ga naar spanje (150 km boven Barcelona: Platje D'aro) maar dit jaar met het vliegtuig...Ik heb het een aantal keren gedaan met de auto maar ik ben er zo een die telkens het record wil breken. Dus de eerste keer deed ik het in 12 uur de tweede in 11.15 en zo verder. Omdat dit niet echt zuinig is ben ik maar weer gaan vliegen zeker nu er Basiqair en Easyjet bestaan. Vloog vorig jaar terug voor 25 euro! Maar om even terug te komen op mensen die op motoren naar spanje gaan: RESPECT!!! Ik vind het een pokkenstuk met de auto dus met de motor... oi oi oi. Succes en als ik een Nederlanse MF motor zie staan of rijden koop ik je een lekkere koude pint! En misschien wel twee ;)

Later,

Bas

Je kan natuurlijk ook een bike huren, en daar lekker toeren.
Ik denk dat ik dat biertje moet afslaan, alcohol en verkeer gaat niet samen!!
Thanks anyway *D *D
 
Kent iemand in Salou 'Dinny's Eetcafé'?

Nog niet is het de moeite om waard om het te kennen *D *D
Ben 18 dagen in salou en omgeving dus ik zal wel veel tegenkomen *D

Malle molen
Gat van Nederland
Papilion
Bruintje beer
snoopy's
Lacache
Bond 007
heiniken hoek
Port avontura
enz enz enz enz

Dat wordt weer dikke lol.

Ps als ik met de motor naar o.a. Madrid of Barcalona ga is er dan een mogelijk heid om onze motorkleding op het station in een kluisje te leggen, want ik zie er wel tegenop om de hele dag met m'n kleding te moeten sjouwen. Of zouden hotols bereid zijn tegenbetating lockers of zoiets te verhuren.

Tja om nou dikke 100 km zonder motorkleding te rijden is ook geen optie, is levensgevaarlijk dan kan je verbranden van de hete zon :( :( *D
 
Misshien een rare vraag.... maar waar zit die tent nou als je zo bepakt rijdt?

Wil dat ook wel eens gaan doen maar ik zit altijd met die tent in mijn maag :r

je begrijpt vast wel wat ik bedoel....!!!!
 
Misshien een rare vraag.... maar waar zit die tent nou als je zo bepakt rijdt?

Wil dat ook wel eens gaan doen maar ik zit altijd met die tent in mijn maag :r

je begrijpt vast wel wat ik bedoel....!!!!

De tentstokken zijn meestal het grote probleem :( , dus je zou opzoek kunnen gaan naar een lichtgewicht tent met korte stokken zodat deze in een zadeltas of rugtas passen, Tentdoek moet volgens mij geen ptobleem zijn, Geen reserve haringen e.d. meenemen die kan je wanneer het nodig is ook op je bestemming kopen.

In ons geval draagt mijn vriendin een rugtas met daarin de stokken *D , past makkelijk. En wanneer je zonder duo zijdt gebruikt je een bagage rol van 40 liter past het ook makelijk in.
 
Ik heb respect voor diegene die zo'n tocht gaan maken. Ik hik er al een tijdje tegenaan om zoiets te ondernemen. Maar ja, moet de vriendin ( oeps vrouw ) wel meewerken maar zij ziet het absoluut niet zitten, best jammer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan