• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Oldschool stuur, helemaal kaal dus

Lid geworden
18 mrt 2005
Waarderingsscore
0
Hallo mensen,

Ik vroeg me af hoe ik het beste te werk kan gaan als ik een oldschool stuur wil fiksen, dus alle kabels door het stuur heen, en geen hendels en dergelijke......

iemand hier tips over?

Veder heb ik al een suicide clutch en geen voorrem, het gaat dus alleen om de gashendel.....

m.v.g

Internal throttle maken, of scoren op Egay...

Wat voor vorm stuur..?

Trouwens... Alle kabels.. Eén kabel.. ;)

wat is een suicide clutch? en waarom heet het zo :P
Iets met koppelen met je linker achterpoot dacht ik... :)

edit:

Bron: Glossary of biker terms

An early-style gear shift mechanism. Unlike modern motorcycles, early motorcycles used a foot-actuated clutch and the gear shifting was done with the rider's hand via a long gear shift knob that was connected directly to the transmission (much like a manual transmission on a car).

Because the rider had to remove one of his hands from the handlebars in order to shift — a dangerous prospect given that most of the thoroughfares of the day were rutted, unpaved dirt roads or brick and cobblestone streets — many people felt that motorcycle riders were literally "taking their lives into their own hands" … hence the term, "suicide clutch".

Laatst bewerkt:
Die beschrijving hierboven klopt niet.

Een suicide clutch is een foot-clutch die niet gelocked blijft staan (met maar één pedaal)... je moet er dus met je voet op blijven staan, anders gaat je sickle er vandoor!

Die pook heet een "jockey shifter"...

En het woord 'suicide shift' wat ik hier pas ergens las is al helemaal een verdraaide term die niet bestaat.

Die beschrijving hierboven klopt niet.

Een suicide clutch is een foot-clutch die niet gelocked blijft staan (met maar één pedaal)... je moet er dus met je voet op blijven staan, anders gaat je sickle er vandoor!

Die pook heet een "jockey shifter"...

En het woord 'suicide shift' wat ik hier pas ergens las is al helemaal een verdraaide term die niet bestaat.
Dus eigenlijk hetzelfde principe als in 't koekblik? :)

Met dat verschil dat je je auto voor het stoplicht niet met je voeten overeind hoeft te houden...

Het wordt pas interessant als je ook zonder voorrem gaat rijden (= oldskool) en dan heuvelop voor een stoplicht moet wachten...

Daar is die knop op de shiftrod's van Exile dan weer goed voor :)

knopje op shiftrod's....in belgie kan ik geen programma's met de kunsten van Excile ontvangen...vertel...foto's.....

Juustem... niet echt oldskool, maar zon'n knoppie komt ook op de mijne!

Ga je die zelf fabriceren of koop je een kant en klare fix?
Er komt toch niet teveel Exile op jouw oldskool hoop ik... dat zou slecht zijn voor je reputatie!

effe eenquote uit de Exile catalogus...
full

ik blijf het een beetje tricky vinden om zonder voorrem te gaan rijden, cool okee maar zodra het link wordt ga ik toch twijfelen....

misschien dat je je voor en achterrem kan combineren, dat je voetpedaal dus ook een voorrem bedient. guzzi style zeg maar.

misschien dat je je voor en achterrem kan combineren, dat je voetpedaal dus ook een voorrem bedient. guzzi style zeg maar.
dat is dan nderdaad nog wat, wel een kaal stuur maar toch ook een voorrem, remdrukverdeler ertussen en klaar is kees.......

Dat is dus ook op de WBBO EXILE bike gedaan...
er zijn in NL ook wel lieden die het hebben, dan hebben ze op de plek van de achterrempomp gewoon 2 pompen zitten waarvan eentje de voorrem pakt, soms gewoon met verstelbare bedieningsstangen om de druk per pomp te regelen ten opzichte van het pedaal..

Nee, die had geen voorrem, maar wel een line lock om de achterrem bekrachtigd te houden (interessante discussie hè... ;) )

Potverdori!
Je gaat mij toch niets vertellen over Exile bikes he!
full

Nog een stukje uit een artikel over de WBBO bike.
full

Enig idee hoe en waar (liefs in nederland) ik die Internal throttle kan aanschaffen? Verder heb ik een 1" stuur, en een erg hoog stuur :)

Terug
Bovenaan Onderaan