Oldskool GSXR topic deeltje 40

Ik vraag me trouwens ook altijd af of te veel restrictie niet bijdraagt aan vervuiling in je cilinderkop en bochten 🤔
Sommige Db killers zijn echt zo'n dichte dildo met wat gaatjes aan de zijkant. Dat kan toch niet gezond zijn voor je blok? 😧

Ik heb de dempert inmiddels ook binnen, ben er prima gelukkig mee. De Db killer die ik erbij heb gekregen is vrijwel open.
Ik hoor niet zoveel verschil met of zonder dus ik laat hem er voorlopig maar gewoon in zitten.

Qua power zou ik het trouwens niet weten, kan nu nog niet rijden #wachtenoponderdelen.
Dus dat gaan we later eens vergelijken 🤷‍♂️
De dempers die er bij mij in horen schelen inderdaad 13whp (dyno test) en hij loopt veel te arm...
 
Van de week het dempertje erop gezet, erg tevreden mee :Y*O*
Klinkt ook waanzinnig trouwens, zoals een racemonster hoort te klinken.
 

Bijlagen

  • DSC03257.JPG
    DSC03257.JPG
    286 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Mooi Henk, maar ik mis iets..., iets van onderdelen, kan het niet helemaal plaatsen.... 🤔

De gixxer loopt stationair nog steeds erg onregelmatig, dus nu toch de carbs eraf gehaald en..., nou zoek de verschillen 🧐
Wel een hele duidelijke oorzaak dacht ik 🙄
 

Bijlagen

  • DSC03287.JPG
    DSC03287.JPG
    285,1 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd :Y

Gisteren de carbs gedemonteerd, vandaag gereinigd en toen weer gemonteerd.
Op het losse dekseltje na waren ze verder nog heel netjes, ik verwacht straks geen problemen meer.

Ik wil ze eigenlijk ook gelijk synchroniseren, maar damn wat zijn die aansluitingen en stelschroeven moeilijk te bereiken -O-
Denk dat de carbs er weer af moeten om de meters er überhaupt aan te krijgen.

Er zaten trouwens ook verwamingselementen op alle carbs, met een thermoswitch, maar ze waren allemaal stuk en zijn eigenlijk te duur om te vervangen. Dus dat heb ik eraf gelaten. Het hele spul zat gelukkig bij elkaar op één stekkertje dus dat schoont lekker makkelijk op. Ik verwacht eigenlijk geen bevroren carburateurs, maar we zien wel 🤷‍♂️

Work in progress...
 

Bijlagen

  • DSC03298.JPG
    DSC03298.JPG
    289,4 KB · Weergaven: 8
  • DSC03294.JPG
    DSC03294.JPG
    304,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Vandaag de tank uit elkaar gehad, alles schoongemaakt, goed uitgeblazen en gedroogd, onderkant en beugeltjes gespoten.
Deze motor heeft duidelijk vaak in de regen gestaan, dus ik wilde absoluut zeker zijn dat er geen laagje water onderin de tank stond 😬

Er lagen wel veel losse stukken tank coating in de tank, geen idee of dat origineel was of dat iemand dat later heeft gedaan.
Vanmiddag synchroniseren, morgen komen er nog nieuwe gaskabels, en dan kan alles eindelijk weer in elkaar :]*O*
 

Bijlagen

  • DSC03301.JPG
    DSC03301.JPG
    234,3 KB · Weergaven: 11
  • DSC03300.JPG
    DSC03300.JPG
    479,6 KB · Weergaven: 10
Het stationair onrustig lopen bleek inderdaad een verstopte sproeier te zijn.
Maar het synchroniseren bleek lastig, een van de carbs bleek flink versleten te zijn.

Edit: Synchroniseren verhaal verwijderd omdat ik er (in een ander topic) te veel gezeik over kreeg -O-

In plaats van door te prutsen met die gare carbs heb ik me een donor setje op Ebay gekocht.
De set zou an sich nog redelijk fris moeten zijn, maar anders maak ik van 2 sets wel één goede 🤞
 

Bijlagen

  • DSC03303 (Ebay).jpg
    DSC03303 (Ebay).jpg
    311,4 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
toemaar , een weekje vakantie .........

what to do ..

huisklusjes ??

bikeklusjes ??

Goed weekend allen
 
Geniet ervan *O*
Ik zeg, bikeklusjes en BBQ!

Bij gebrek aan centjes voor een betere, ben ik op dit moment mijn schokdemper aan het opknappen. Ik zet er straks ook gelijk een preload spacer in, en ik ga de kont wat ophogen. De carbs zitten er ook weer op. Na een grondige schoonmaak, vacuüm line mod en één vervangen vlotternaald gaan ze weer als nieuw. Verder allerlei kleine dingetjes gedaan, en nog een hele lijst te doen.

Ik zit erover te denken om weer Tokico of Nissin 4 pots te monteren. In mijn herinnering gaven die Nissin 4 pots een betere feedback dan Tokico 6 pots. Maar het kan ook heel goed zijn dat mijn huidige 6 pots gewoon niet zo fris meer zijn 🤔
 

Bijlagen

  • DSC03334.JPG
    DSC03334.JPG
    296,4 KB · Weergaven: 13
  • DSC03329.JPG
    DSC03329.JPG
    268 KB · Weergaven: 14
  • DSC03322.JPG
    DSC03322.JPG
    237,3 KB · Weergaven: 14
  • DSC03319.JPG
    DSC03319.JPG
    350,8 KB · Weergaven: 13
  • DSC03308.JPG
    DSC03308.JPG
    200,1 KB · Weergaven: 13
  • DSC03340.JPG
    DSC03340.JPG
    159,6 KB · Weergaven: 9
  • DSC03342.JPG
    DSC03342.JPG
    330,8 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Gixxer 600 k3 vork met B king klauwen voor de ouwe gs750xr .
Fischer voorwiel komt er nog in .
 

Bijlagen

  • 20210809_111237.jpg
    20210809_111237.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 12
  • 20210809_111220.jpg
    20210809_111220.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 13
Achterdemper zit er weer in *O* Met preload spacer, iets dikkere olie (7,5W) en ik heb hem laten vullen met iets meer stikstof dan standaard (nu bijna 15Bar). Later ga ik alsnog op zoek naar een betere / jongere schokdemper, maar voorlopig is het zo even goedkoop voor elkaar. Of het ook goed werkt? Ik ben zeker geen expert en ik moet de preload en rebound ook nog afstellen, maar de eerste indruk is goed, zeker een verbetering 👍

Tot slot heb ik de achterdemper met 6mm opgehoogd. Dat zou volgens zeggen het sturen wat levendiger (ofzoiets) moeten maken.
Ik heb er van alles over gelezen, maar heb het zelf nog nooit eerder geprobeerd. Dus ik ben benieuwd 🤔

Nu nog even wachten op wat kleine onderdeeltjes en dan kan ik eindelijk weer proefrijden :]
 

Bijlagen

  • DSC03350.JPG
    DSC03350.JPG
    367,6 KB · Weergaven: 13
  • DSC03349.JPG
    DSC03349.JPG
    185,9 KB · Weergaven: 13
  • DSC03348.JPG
    DSC03348.JPG
    218,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Dit was trouwens mijn oude Gixxer, ik moest hem helaas verkopen in 2012 of 2013 geloof ik 🤔

Heeft iemand deze nog wel eens weer gezien de laatste tijd?
Zomaar eens benieuwd 🙂

Ik mis hem trouwens nog steeds, mooi model, mooie kleur, snel als de brandweer en gewoon een hele leuke tijd mee gehad :Y
 

Bijlagen

  • Lifted 1.JPG
    Lifted 1.JPG
    91,5 KB · Weergaven: 15
Yoshimura Dual tip op de ouwe gs750xr gemonteerd , minpuntje ......de schade erop . Ik kan er mee leven .
 

Bijlagen

  • 20210814_125639.jpg
    20210814_125639.jpg
    188,8 KB · Weergaven: 6
Te Koop

NIEUW .
Voor de 600/750 W 92/95

extra pk's niet gegarendeert ;)

Bieden aub .
 

Bijlagen

  • 20210814_162713.jpg
    20210814_162713.jpg
    175,6 KB · Weergaven: 9
  • 20210814_162746.jpg
    20210814_162746.jpg
    124 KB · Weergaven: 10
Dit was trouwens mijn oude Gixxer, ik moest hem helaas verkopen in 2012 of 2013 geloof ik 🤔

Heeft iemand deze nog wel eens weer gezien de laatste tijd?
Zomaar eens benieuwd 🙂

Ik mis hem trouwens nog steeds, mooi model, mooie kleur, snel als de brandweer en gewoon een hele leuke tijd mee gehad :Y
Het lijkt wel of dat model is verdwenen ,ik kan me niet meer herinneren wanneer ik er 1 voor het laatst gezien heb op de weg,
staan blijkbaar bij verzamelaars die er niet mee rijden,ik heb zelf een 750 gehad.
 
GEVRAAGD ;

t stuk met stuurpen , eventuele bovenplaat ook welkom .

Gsxr 750 90/91 .

GEEN W , past niet op het 91'er frame
 
GEVRAAGD ;

t stuk met stuurpen , eventuele bovenplaat ook welkom .

Gsxr 750 90/91 .

GEEN W , past niet op het 91'er frame
Of vragen aan Biggelaar,die hebben veel Suzuki delen,
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt wel of dat model is verdwenen ,ik kan me niet meer herinneren wanneer ik er 1 voor het laatst gezien heb op de weg,
staan blijkbaar bij verzamelaars die er niet mee rijden,ik heb zelf een 750 gehad.

Echt wel, ik zie ze ook niet veel meer. Komt misschien ook wel een beetje omdat dat oude plastic allemaal gaar begint te worden, zonder het originele plastic vallen ze natuurlijk ook minder op.

Ik vond trouwens die blindklinkmoeren ook nog bij Buitelaar, iets duurder maar dan wel een heel assortiment.
Ze hebben ook alu zag ik 👍 Voor wie ze ook stuk heeft.


Ik heb deze set ook maar besteld, leverdatum van die uit China schoof opeens op naar oktober, zo lang ga ik er niet op wachten -O-🖕
 
Ik vind de alu blindklinkmoeren van HBM maar matig, heb ze al een paar keer kapotgetrokken met vastzetten, kan natuurlijk aan mij liggen hoor _O- maar ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de stalen versie.
 
Ik vind de alu blindklinkmoeren van HBM maar matig, heb ze al een paar keer kapotgetrokken met vastzetten, kan natuurlijk aan mij liggen hoor _O- maar ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de stalen versie.
Die uit de HBM link zien er niet alu uit,maar gewoon staal zo te zien.
 
Die uit de HBM link zien er niet alu uit,maar gewoon staal zo te zien.
Dat is correct, ik beweer ook niet dat die uit de link van alu zijn, zou ook een beetje gek zijn aangezien ik beide soorten al jaren gebruik en dus ook wel zou moeten weten hoe ze er dan uit zien, ik vertel er over omdat er ook een alu variant vermeld wordt in één van de reply's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan