Hij staat altijd binnen, ik heb hem alleen in de tuin gezet om te sleutelen omdat dat binnen wat krap aan is. En hij staat nu net een paar weekjes stil, nog geen maand in ieder geval dus condens zou niet moeten mogen nog toch?kan zijn is dat er gewoon vocht in je carter zit en dit heeft misschien te maken met dat je motor in de tuin staat en/of door het lange stil staan veel condens heeft gevormd in t carter.
Hij staat altijd binnen, ik heb hem alleen in de tuin gezet om te sleutelen omdat dat binnen wat krap aan is. En hij staat nu net een paar weekjes stil, nog geen maand in ieder geval dus condens zou niet moeten mogen nog toch?
Niet veel nog. Eigenlijk alleen de kappen er af en een nieuw startrelais gemonteerd.Wat heb je dan zo allemaal gesleuteld aan je motor
Ik denk dat je het niet moet zoeken in de koppakking . Het lijkt een carb issue omdat hij ook al benzine lekt zoals je beschreef. Vermoedelijk zit er ook al benzine in je motorolie vandaar het borrelen. Zou er niet meer meer rijden als ik jou was en het laten oplossen door een monteur met verstand van carbs. En je motorolie en filter laten vervangen.
Dat is idd niet zo veel en gelukkig maarNiet veel nog. Eigenlijk alleen de kappen er af en een nieuw startrelais gemonteerd.
Rijden doe ik er nu sowieso niet mee nee
Conclusie is dus dat ik hoogstwaarschijnlijk de carbs zal moeten reviseren? Al dan niet zelf, al dan niet laten doen?
benzine in de verbrandingsruimte oorzaak niet willen rond draaienEnige tijd geleden begon mijn Suzuki GSXR750 SRAD van 1997 ineens wat minder goed te lopen. Het leek al alsof ze die dag extreem veel brabndstof verbruikte ook.
De dag daarna startte ze niet, en kwam ik er achter dat er brandstof ergens vandaan lekte.
onderdelen vervangen zonder diagnose is altijdIk heb de accu vervangen. Dat bleek het probleem niet te zijn, dus daarna het startrelais vervangen.Dat bleek de boosdoener.
wanneer je dit op de jiffy kunt zien, zit er veel te veel in je blok, maar dat is ook niet gek als er veel benzine bij gekomen is.Dus vanmorgen startte ik de motor en die deed het keurig. Pakte ook goed op, draaide goed op toeren enzo.
Wel wat dikkere rook uit de uitlaat, maar dat was alleen bij het net aanslaan, en wat later was dit weg. de lekkage leek verdwenen, maar die ga ik natuurlijk nog wel opsporen.
Toen ik even wat ging pakken en terugliep viel het mij op dat de olie achter het kijkglas heel heftig aan het borrelen was.
wat raar dat je tank leeg isDit heb ik nooit eerder gezien en hoort volgens mij ook niet. Helaas sloeg de motor af doordat de tank leeg was en begon het te regenen waardoor ik niet verder kon kijken (staat buiten in de tuin), maar echt lekker zit het me niet.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Eerste dat mij te binnenschiet is de koppakking eigenlijk....
Er was wel echt een probleem in het elektrische deel. De accu was aan de zwakke kant, vandaar dat ik die eerst vervangen heb.mijn samenvattingbenzine in de verbrandingsruimte oorzaak niet willen rond draaienonderdelen vervangen zonder diagnose is altijd
de benzine heeft de tijd gehad om weg te lopen langs de zuigerveren, waardoor de startmotor weer rond draaide
Hijs tond op paddock stands en niet op de jiffywanneer je dit op de jiffy kunt zien, zit er veel te veel in je blok, maar dat is ook niet gek als er veel benzine bij gekomen is.
wat raar dat je tank leeg isgeen idee
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Eerste dat mij te binnenschiet is de koppakking eigenlijk....
mijn samenvattingbenzine in de verbrandingsruimte oorzaak niet willen rond draaienonderdelen vervangen zonder diagnose is altijd
de benzine heeft de tijd gehad om weg te lopen langs de zuigerveren, waardoor de startmotor weer rond draaidewanneer je dit op de jiffy kunt zien, zit er veel te veel in je blok, maar dat is ook niet gek als er veel benzine bij gekomen is.wat raar dat je tank leeg isgeen idee
Ja vast de koppakking, die laat altijd de olie borrelen.
Toch mooi om te lezen hoe mensen denken en dat met ons willen delen.
Zelf willen oplossen en zonder diagnose en onderzoek botweg onderdelen vervangen en toch vinden dat ze goedkoop uit zijn :-)
Maar beste TS
Stel eens een vraag zonder zelf ( foute ) antwoorden erbij te zetten, zal je zien dat je veel meer nuttige info gaat krijgen.
Een sleutelhobby mag geld kosten
Ben het wel met de vaklieden eens dat je niet alles ,zonder enige kennis van zaken ,het persé zelf moet willen oplossen.
Bij mijn eerste klepstel actie jaren geleden had ik de volgende insteek.Wil het zelf leren gaat het dan ook helemaal mis dan koop ik een nieuw blok of laat het reviseren.
Dat is de enige juiste instelling denk ik.
Dat is ook een beredenering van Jan Hinnekont ..