Olie in luchtfilterkast..

Bobbel

MF veteraan
11 jul 2004
2.496
2
Dursley, Gloucestershire (UK)
Ik heb een Africa Twin van '95. In januari is een vrachtwagen achteruitrijdend op mij ingereden (een interessante ervaring, gelukkig stopte-ie enkele meters voordat ik onder het achterwiel schoof), als gevolg daarvan heeft de de motor even op z'n (haar?) linkerzijkant gelegen met lopende motor. Ik vermoed dat toen wat olie in het filter terecht is gekomen (of op een andere plek waar het niet thuishoort). Toen ik de motor later terugkreeg (van verzekering teruggekocht) zag ik dat er wat olie uit de filterkast over het blok was gedruppeld. Ik heb daar verder weinig aandacht aan besteed, olie in carter opgetopt en gaan rijden. Probleem is dat zelfs na 4000 km dit verschijnsel niet over is. Olie loopt in de carter-ontuchting en vervolgens in de filterkast. Ik heb zelfs al het peil in het carter verlaagd (peil stond namelijk fractie over maximum, maar niet dramatisch).
Iemand een idee? Zou er nog steeds een plomp olie in de kast zitten na al die kilometers?? Zit er een soort ventiel op de carter-ontluchting dat de geest gegeven heeft (komt zoiets wel eens voor)?
De motor rijdt trouwens perfect, en er komt niet het minste pluimpje rook uit de uitlaat dus ik denk haast niet dat het een kapotte zuigerveer is of zo waarlangs de olie er wordt uitgepompt. Er zit ook geen water door de olie die er uit is gegooid, dus ik denk ook niet dat het koelsysteem lek is.
Elke suggestie is welkom, alvast dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan