Olie niveau Voorvork zx10r

richard02

MF'er
31 aug 2013
66
1
lelystad
Beste mf leden,

Ik heb net de voorvork olie vervangen van een zx10r 2005 en dit geheel volgens manual gedaan... er zou 565ml in moeten gaan of 101mm van de top gemeten (fully compressed without spring). Ik heb die met de meting uitgevoerd omdat ik een leveler heb. In 1e instantie heb ik er 500ml gegooid maar dit was veel te weinig... na nog eens 200 ml kwam ik tot 't niveau 101mm. Dit toch maar aangehouden en de boel weer geassembleerd. Maar nu kan ik de uitgaande demping amper (3 clicks) afstellen. Ik denk nu toch aan teveel olie... wie heeft vor mij 't antwoord ???
Met vriendelijke groet, Richard
 
Denk wellicht 't probleem gevonden te hebben... 't manual geeft in de specificaties (inleiding) aan dat ik vanaf de "inner tube" moet meten terwijl er verderop in de handleiding staat dat ik vanaf de "top outer tube" moet meten. Dit verklaart wel 't verschil maar blijft raar...
 
Heeft er alles mee te maken hoe je de dop aan de moer schroeft. Gewoon helemaal indraaien, dan heb je je nulpunt en kun je monteren
Okay... 't draad op de damper rod moet minimaal 12mm zijn en dat is 't en in de dop moet minimaal 13mm zijn. Nou hen ik dat gemetenaar kan best zijn dat ik in een later stadium er aan heb zitten draaien. Thnx voor de info 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan