marinusenaukje
Rookie
- 23 aug 2008
- 5
- 0
zuiger/segmenten die redelijk ver weg zijn?
Ik zou niet weten hoe er benzine in het carter komen kan.
Carburateurs zullen waarschijnlijk gewoon overstroomd zijn. Stond de kraan niet op pri? Anders misschien vlotternaalden die blijven hangen.
Ben benieuwd hoe je dat gaat doen. Vooral omdat je zelf iets hierboven juist aangeeft dat je er eigenlijk helemaal geen verstand van hebt.
Hoe weet je eigenlijk dat de olie met benzine vermengd was? Zat er veel meer in het blok dan maximum op je oliepijl? Was het echt dun en schraal? Of rook het gewoon een beetje naar benzine? Als het eerste waar is dan is je carburateur gaan overstromen en is alles via een klep het blok in gelopen. Olie zeker vervangen en absoluut niet meer mee rijden voordat je dat gedaan hebt
Hoi, leuk dat je je even voorstelt........
Maarre, hoelang heeft de motor stilgestaan ?
Als ik jou was zou ik gewoon nieuwe olie erin doen en lekker een stuk gaan rijden.
Dan verdampt het restant van de oude benzine en is de olie niet meer verdund.
Tevens ff een busje carb reiniger door de benzine doen en de carburatieur worden weer schoon.
Mocht dit niet helpen, kun je altijd nog je carbs uitmekaar halen.
hallo allemaal ik ben marinus
ik heb vandaag een xv 920 gekocht en denk even de olie naarkijken !
er zat veel te veel in en het was helemaal vermenkt met benzine !!!!!!!!
nu is mijn vraag .... hoe is dat nu mogelijk ???? naar mijn weten kan dit niet
heb ik dat even mis
wie o wie kan mij hier wat over vertellen wat er mis is ik snap hier niets van ???????
de afstelling van de carbarateurs is niet wat het zijn moet daar is wel wat mis mee !!!
ik hoor graaaag wat meer hier over !!
Benzine die, door overlopen van de carbs, in de cilinders terecht komt zakt vanzelf het carter in.
Dan kan ook bij niet versteten zuigers en zuigerveren omdat benzine zo dun vloeibaar is.
Het kruipt simpelweg overal doorheen.
Als de motor een poos heeft stilgestaan heeft de benzine de alle gelegenheid gehad naar het carter te gaan, net zo lang totdat dat helemaal vol staat.
Maar wat nu te doen, nadat het mengsel van olie en benzine is afgetapt (en de benz.kraan idd niet lekt)?
Bij aftappen olie blijft er altijd een zekere hoeveelheid in het blok achter, ook al heb je (natuurlijk) het oliefilter ook gedemonteerd.
In dit geval dus een zekere hoeveelheid olie/benzine mengsel.
Als je nu een nieuw filter monteert en er nieuwe olie in het blok zit, dan moet je mi een keer "spoelen".
D.i. de motor op bedrijfstemp. laten komen (ermee rijden) en dan nogmaals olie aftappen en het filter leeg laten lopen.
Dan weer vullen met vers spul.
Zit ik goed, of is spoelen overbodig?
Heerlijk die XV's
ik zou in dit geval zowiezo de carbs demonteren en schoonmaken, de kans dat de vlotter(s) blijven hangen op vuil blijft aanwezig