Olie SF/CD?

Manske

Die hard MF'er
11 sep 2008
280
0
Heiligerlee
Ik heb een vraag over motorolie. Volgens mijn W.P.H.B. is API 10W/40 SF of SE geschikt voor mijn motor.Ik heb dit soort olie gekocht.Echter staat er ook nog CD op het flacon.Dus er staat API SF/CD .Mijn vraag is ,wat betekend CD en is dit soort olie geschikt voor mijn motor. is misschien al eerder behandeld,maar ik kan het nergens weer vinden.Olie is bedoeld voor een Honda VF1000F en een CB650SC.Alvast bedankt voor de (misschien)dubbele moeite. :]
 
Ik heb een vraag over motorolie. Volgens mijn W.P.H.B. is API 10W/40 SF of SE geschikt voor mijn motor.Ik heb dit soort olie gekocht.Echter staat er ook nog CD op het flacon.Dus er staat API SF/CD .Mijn vraag is ,wat betekend CD en is dit soort olie geschikt voor mijn motor. is misschien al eerder behandeld,maar ik kan het nergens weer vinden.Olie is bedoeld voor een Honda VF1000F en een CB650SC.Alvast bedankt voor de (misschien)dubbele moeite. :]



Haha leuk weer een olietopic.
CD beteked comercial en dat is dus voor diesel.
Ik ga dan maar niet vertellen dat je die olie NIET in je motor moet hebben en dat je speciale motorfietsolie moet gebruiken.
Ga ik je niet vertellen want er zijn heel veel meer slimmere mensen op het forum die gamma-praxis-hema lidl enz enz. olie in hun motor doen en nog nooit problemen hebben gehad en dat de speciale motorfietsolie puur geldklopperij is.
Mijn verhaal in het verleden en heel ruim aangevuld door RSV31 alias de oliesjeik , die jaren in de oliewereld werkzaam was, naast je neer leggende toch opkomen voor je eigen ideeen.
Ik laat me dus lekker al jaren bedonderen om dure motorfietsolie te gebruiken.
 
Hoi kevinblade.Ik geloof je op je woord,ga het dus niet gebruiken.Ik kwam ermee in de war ,omdat het volgens de beschrijving geschikt was voor benzine en dieselmotoren.Kan het dus wel in mijn vrouw,s auto gooien?
 
Hoi kevinblade.Ik geloof je op je woord,ga het dus niet gebruiken.Ik kwam ermee in de war ,omdat het volgens de beschrijving geschikt was voor benzine en dieselmotoren.Kan het dus wel in mijn vrouw,s auto gooien?


Kan je gewoon in de auto gooien mits je een auto hebt waar de zgn longlife olie in moet.
Tja zelfs voor een auto is olie een gepuzzel.
Maar ik gok dat het een gewoon karretje is zoals een 106 clio fiesta ect.
Maar gelukkig wel verstandig geweest om idd even te lezen wat er op de fles staat :]
 
Of bv een pompverstuiver. Lust ook geen hema olie. Olieverhaal wordt steeds moeilijker, echter de oplossing is simpel. Houdt je aan datgene wat je boekje voorschrijft !

De Kale

Kan je gewoon in de auto gooien mits je een auto hebt waar de zgn longlife olie in moet.
Tja zelfs voor een auto is olie een gepuzzel.
Maar ik gok dat het een gewoon karretje is zoals een 106 clio fiesta ect.
Maar gelukkig wel verstandig geweest om idd even te lezen wat er op de fles staat :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan