olielekkage sv 650

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.981
256
Rhenen
Menschen,

Ik heb een probleem. Mijn sv lekt wat olie, dit gebeurt niet tijdens het rijden en als ik de motor na een ritje thuis zet lekt er ook niks, ook na een aantal uur niet. Maar het vreemde is dat na een dagje er wel een paar druppeltjes liggen. Ik denk dat het olie is want het is bruin achtig spul en het zit in de buurt van de aftapbout. Maar ik snap het niet waarom dit pas na een dag gebeurd.
Een van jullie een idee?
 
De vorig eigenaar heeft pas een grote beurt laten doen bij een dealer, dus toen is die los geweest voor het verversen van olie. Vind het zo raar want nu ligt er weer niets.
 
Ik zou zeggen, trek hem even na?

Met beleid want anders krijgen we hier weer zo'n topic over eerst een lekkende aftapplug maar waar na enig onderzoek blijkt dat het carter gescheurd is ;)

*edit*

Trouwens, bij zo'n SV kun je toch vrij makkelijk bij de onderkant?
Als je deze nu eens schoonmaakt na het rijden dan kun je wsl best wel zien waar deze echt lekt.
 
Laatst bewerkt:
Hier een fototje, ik denk dat het inderdaad de aftapring is, bij de pijltjes zie je een druppel olie.
full
 
Maar maak dat ding nu eens schoon van onderen want dan pas kun je zien waar die olie vandaan komt.
Voor hetzelfde geld komt uit via de zijkant uit een keerring of zo?
Dan heeft het ook even tijd nodig om weer naar beneden te lopen als de motor stilstaat en tijdens het rijden lekt die bijv. geheel ergens anders.
 
Beste Mensen,

Op (goed) advies van jullie heb ik vandaag alles even goed schoongemaakt.
Nu lekt hij volgens mij niet bij het carter maar aan de zijkant zie foto's. Vanuit daar loopt het helemaal naar beneden. Ik denk dat er dan een pakking lek is?
full
 
Boutje nagetrokken?

Al een tekening erbij gepakt om te kijken of het een gewone bout is of dat hij ook dient als aftapbout voor een of andere vloeistof?

Edit: Pakking nog oke?
 
Laatst bewerkt:
Beste Mensen,

Op (goed) advies van jullie heb ik vandaag alles even goed schoongemaakt.
Nu lekt hij volgens mij niet bij het carter maar aan de zijkant zie foto's. Vanuit daar loopt het helemaal naar beneden. Ik denk dat er dan een pakking lek is?[afbeelding]

Kijk, dat scheelt weer een zoektocht en je blokje is ook weer lekker proper :+

Is volgens mij toch gewoon je koppelingsdeksel?
Ik weet niet wanneer je verse olie nodig hebt of dat je hem schuin genoeg weg kunt zetten maar is gelukkig een vrij snel en simpel klusje.

Ach ja, ik denk ook dat je pakking lekt. Je kan controleren of het boutje iets los is gelopen maar overdrijf niet. Het komt vaker voor dat de pakking lekt dan dat er een boutje loskomt.
Niet dat je zo direct onnodig schroefdraad kapot maakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan