Oliepeil......?!

GJC

MF'er
6 jun 2007
151
0
Ik rijd net een nieuwe CBF1000, als ik net gereden heb en ik kijk in het olieniveau-glaasje....dan zie ik geen olie zitten. Kan dit kloppen?

Wellicht een beginners vraag.....oeps.
 
Je hebt er vast een boekje bij gekregen, waarin staat wat de methode is om het oliepeil te controleren.

Wellicht moet je 10 tot 15 minuten wachten, zodat de olie tijd heeft om een beetje
terug te lopen naar z'n plek.
 
Ik rijd net een nieuwe CBF1000, als ik net gereden heb en ik kijk in het olieniveau-glaasje....dan zie ik geen olie zitten. Kan dit kloppen?

Wellicht een beginners vraag.....oeps.

Ja, dat klopt.

Even een paar minuten wachten, minuutje of 10 en dan kijken.

Als je dan wel olie ziet is t helemaal oke.


Mijn BMW heeft dat bv ook, de olie moet gewoon even "terugkomen" naar beneden, zeg maar.
 
Tijdens het rijden pompt ie het rond in het blok, dus zie je het niet tijdens het rijden of als ie nét stilstaat.
Methode om goed te peilen is even laten lopen, motor uit en na 5 minuten kijken hoe het peil is.

Motorfiets moet daarbij wel rechtop staan, staat ie iets schuin dan krijg je een verkeerd beeld.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het rijden pompt ie het rond in het blok, dus zie je het niet tijdens het rijden of als ie nét stilstaat.
Methode om goed te peilen is even laten lopen, motor uit en na 5 minuten kijken hoe het peil is.

Motorfiets moet daarbij wel rechtop staan, staat ie iets schuin dan krijg je een verkeerd beeld.

Cool, tijdens het rijden oliepeil controleren :P
Doe ik eigenlijk wel alleen als ik tijdens een kneedown toch al naast de motor hang :] O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan