Ombouw BMW R100RT '83

had wel bedacht er rode doppen + kabels op te zetten, champion doppen dan wel :P maar vind ze wel wat klein ogen en heb nog niet de goede kleur kabels los kunnen vinden voor een redelijke prijs dus misschien komt dat nog maar vind dit echt niet slecht staan :)
 
had wel bedacht er rode doppen + kabels op te zetten, champion doppen dan wel :P maar vind ze wel wat klein ogen en heb nog niet de goede kleur kabels los kunnen vinden voor een redelijke prijs dus misschien komt dat nog maar vind dit echt niet slecht staan :)
NGK-8054.jpg
 
haha die had ik ook gevonden maar vind de chapion doppen mooier dus zoek echt alleen 1m kabel, had rode besteld maar deze bleek oranje te zijn....
 
NGK, wat is daar mis mee?
Ten eerste ziet het er vreselijk goedkoop uit. Ten twee gaan ze altijd lekken. Een regenbui en je staat met overal vonken waar ze niet horen. Dat komt deels door de goedkope kwaliteit rubbertjes, maar ook door het inschroefsysteem van de kabel.
Zelfs de ouderwetse metalen bougiedoppen van Bosch zijn betrouwbaarder. Ik geef de voorkeur aan de siliconendoppen van Ariete.
 
Ten eerste ziet het er vreselijk goedkoop uit. Ten twee gaan ze altijd lekken. Een regenbui en je staat met overal vonken waar ze niet horen. Dat komt deels door de goedkope kwaliteit rubbertjes, maar ook door het inschroefsysteem van de kabel.
Zelfs de ouderwetse metalen bougiedoppen van Bosch zijn betrouwbaarder. Ik geef de voorkeur aan de siliconendoppen van Ariete.

Dit komt nog uit de digi-prijslijst van de Hobbyist:
12182 bougiekabel en -kap R7 met rubber kap 12 12 1 243 182
12453 bougiekabel en -kap R45/65 + GS 12 12 1 243 453
40351 bougiekap R5/6/7 <1981 N.G.K. niet na '81 gebruiken !
4999 bougiekap R5/6/7 <1981 Ariete zeer goede kap niet na '81 gebruiken !

Zijn de Ariete doppen er ook met die nodige weerstand voor na '81?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk de rust en tijd gevonden om de logo's er op te zetten en ook de zijkapjes zitten er op, kom er nu wel achter dat de accu toch echt zwart moet worden, dus die moet er weer even uit. Uiteraard gisteren nog even gaan toeren maar wat rijd hij toch elke keer weer geweldig :) hieronder nog even de foto's
IMG_20150405_120800.jpg

IMG_20150405_120818.jpg

IMG_20150405_120836.jpg


En ja dat wit in de zon met je telefoon fotograferen is niet echt de beste combi :P
 
Dit is een zeer geslaagd project geworden. Is de framekleur blauw van BMW-GS of toevallig zo?
Kan het zijn dat ik je in de Achterhoek ben tegengekomen ( r60/5) ?
 
@flat-twinner: Het wit is en blauw is van de gs basic, alleen heb ik frame laten poedercoaten waardoor het nu RAL5005 is, maar het wit is alpine wit dacht ik. en ik ben vrijdag in brummen geweest dus als het daar in de buurt was dan zou het zo maar kunnen :)
 
Heel mooi gedaan en leuk project. Ik heb zelf een r100rs gekocht uit 1978 en ga volgende maand beginnen met bouwen. Dit project zal me hier zeker bij helpen.
 
Danku, Gaaf dat je er ook één gaat verbouwen! veel succes en ga je zeker volgen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan