Ombouwen BMW r80 tot café racer

lo bmw r80

Kings&Queens BMWr80
4 mrt 2021
338
714
Brabant
Goede dag,
Een algemene vraag heb sinds kort een BMW r80 aangeschaft.
Wil deze graag zelf ombouwen tot een mooie café racer. Ik kan best een beetje sleutelen maar niet motorisch.
Omdat dit mijn eerste project wordt zou ik graag advies Krijgen.. Verder zou ik hem graag ook weer terug kunnen bouwen naar origineel. dus voorlopig zo min mogelijk slijpen en lassen aan frame e.d.
Wie kan mij soms beetje op weg helpen heeft tips en tricks om zo veel mogelijk alles zelf en een mooie motor te bouwen.
alvast bedankt.

vraag welke maat aan te houden voor een klein duo zadel ?

vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Nou, jullie hebben sinds 2021 niks meer van me mogen horen, sorry hiervoor.

Ik heb besloten mijn BMW te laten voor wat ie is en er mee te gaan reizen. Ondertussen twee keer door Frankrijk gereden eerste keer 7 dagen plus/min 2000km en afgelopen zomer 12 dagen Frankrijk 3300 km. ( met tentje ). de Motor rijd prima zoals hij nu is dat had op een cafe racer zo niet gegaan met de bepakking ed.

Wel heb ik het afgelopen jaar gebouwd aan een Ford Transit MK1 en hier een camper van gemaakt maar dat geheel ter zijde. Dit gedaan omdat de inspiratie gekomen is met het ( niet ombouwen ) van mijn geliefde R80. Kon het eigenlijk niet verkroppen dat dit niet was gebeurt.

Nu aan het kijken voor mijn volgende motor reis vandaar hier dit berichtje, ben in tweestrijd, allebei ook totaal anders Ierland of Polen/Balkan haha. nou ga me eens verlekkeren op reisverhalen op het forum.

Onder nog ff foto van mijn bepakte motor en mijn uiteindelijke projectje ipv de motor.
Maaar wat ombouwen van een bmw betreft het blijft kriebelen tekeningen heb ik al en wat in het vat zit verzuurt niet.

IMG_1082.JPG IMG_0299.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, jullie hebben sinds 2021 niks meer van me mogen horen, sorry hiervoor.

Ik heb besloten mijn BMW te laten voor wat ie is en er mee te gaan reizen. Ondertussen twee keer door Frankrijk gereden eerste keer 7 dagen plus/min 2000km en afgelopen zomer 12 dagen Frankrijk 3300 km. ( met tentje ). de Motor rijd prima zoals hij nu is dat had op een cafe racer zo niet gegaan met de bepakking ed.

Wel heb ik het afgelopen jaar gebouwd aan een Ford Transit MK1 en hier een camper van gemaakt maar dat geheel ter zijde. Dit gedaan omdat de inspiratie gekomen is met het ( niet ombouwen ) van mijn geliefde R80. Kon het eigenlijk niet verkroppen dat dit niet was gebeurt.

Nu aan het kijken voor mijn volgende motor reis vandaar hier dit berichtje, ben in tweestrijd, allebei ook totaal anders Ierland of Polen/Balkan haha. nou ga me eens verlekkeren op reisverhalen op het forum.

Onder nog ff foto van mijn bepakte motor en mijn uiteindelijke projectje ipv de motor.
Maaar wat ombouwen van een bmw betreft het blijft kriebelen tekeningen heb ik al en wat in het vat zit verzuurt niet.

Bekijk bijlage 1835753 Bekijk bijlage 1835754
Hoe verstandig en verfrissend om te lezen!
Dat zouden meer mensen moeten doen :+
 
Mooie foto's en fijn om te lezen dat je hem voorlopig niet verbouwd hebt, maar gewoon mee gereden hebt! Daar dient dat ding voor, kilometers, plezier & herinneringen maken!
Ben zoiezo wat bevooroordeeld, want ik heb een zwak voor originele BMW's. Maar laat dat je niet gegenhouden om er een dik project van te maken! :t
(Maar dan wel heel goed documenteren in een project topic, dan hebben wij er ook nog wat aan ;) )
 
Mooie foto's en fijn om te lezen dat je hem voorlopig niet verbouwd hebt, maar gewoon mee gereden hebt! Daar dient dat ding voor, kilometers, plezier & herinneringen maken!
Ben zoiezo wat bevooroordeeld, want ik heb een zwak voor originele BMW's. Maar laat dat je niet gegenhouden om er een dik project van te maken! :t
(Maar dan wel heel goed documenteren in een project topic, dan hebben wij er ook nog wat aan ;) )
thnx, nee deze laat ik zeker zo, hier zijn al herinneringen mee gemaakt. Dan zou ik een sloopert kopen. en ja helemaal gelijk km en herinneringen mee maken
 
Die camper staat te koop, niet? Zag op MP vrijwel dezelfde. Ben zelf ook op zoek naar een oldtimer camper, maar liefst op vrachtwagen basis.

Vind het wel grappig..3 pagina's over verbouwplannen van een BMW en op pagina 4 staat een verbouwde camper.
 
@RSI nee deze staat niet te koop.
hahaha😅het klopt wel van die 4 pagina's was ook echt van plan de racer te maken. omdat ik mezelf serieus wilde nemen ( lol ) heb ik maar een oude duitse brandweer auto op de kop getikt 8)7achteraf was het ombouwen van de motor goedkoper en wat makkelijker geweest denk }:O dat ik ben.
 
@ risl.
whahhaaha 😅 ik weet wel wat ik er nu voor kan vragen khching💲💲💲💲. En dan met alle opties die ik in de mijne heb whoeooeoeoeohoe. 💸💸💸💸
koelkast 120l, warm en koud totaal 70l water 12v en 220v, gas keuken 2x 175watt zonnepanelen. En helemaal geïsoleerd. lol onbetaalbaar.💰💰 kan ik straks misschien toch nog een mooie cafe 🤭🤭racer gaan maken en geld overhouden. lol ( helaas is de vragen niet gek en de gever wel ) maar kost ook echt een berg om zoiets op te knappen je moet er van houden hhihihi
 
Tja, het is een vraagprijs. Je mag vragen wat je wil, ik vond deze echt veel te duur. Hou al een tijdje de advertenties in de gaten, maar komt nog niks voorbij naar onze zin.
 
@ RSI
Misschien een idee voor je. Ik heb hem zelf in Duitsland gehaald. Invoeren, dit is goed te doen en de kosten vallen mee. Je vangt helemaal twee vliegen in een klap als je er een paar uitzoekt en op de motor de afstand aflegt. je combineert dan twee leuke dingen. Houd de hand op je knip als je zelf gaat bouwen het geld vliegt er uit voordat je het weet ben je arm hhahahaaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL
Terug
Bovenaan Onderaan