Ombouwen Suzuki gs450

Greengs450

Rookie
4 apr 2023
15
15
In 2022 na15 jaar weer eens een motor gekocht voor 300€ een prachtige oude, uit 1981 Suzuki gs450 , stond bij iemand in de schuur niks te doen .
Wat ga ik er eigenlijk mee doen. vroeg ik me af . Ik had wel eens een café racer gezien erg leuk .
Dagen zoeken , kijken online hoe en wat. buddy veranderen natuurlijk ect….
Via me werk kon ik aan sommige onderdelen komen . Banden . Kabels. Bougies olie filters ketting tandwielen ect…..
een maatje van me zag de motor en vond hem cult . En ja dat is ook wel een beetje zo.
Hij begon over het verbouwen van de motor in een zo originele mogelijke staat .
Zo veel mogelijk behouden gebruiken en verbouwen. En stuk van de achterkant maar wel het kontje gebruiken .
 

Bijlagen

  • IMG_2831.jpeg
    IMG_2831.jpeg
    520,1 KB · Weergaven: 66
  • IMG_4863.jpeg
    IMG_4863.jpeg
    276,6 KB · Weergaven: 58
  • IMG_4862.jpeg
    IMG_4862.jpeg
    349,8 KB · Weergaven: 56
  • IMG_4869.jpeg
    IMG_4869.jpeg
    374,1 KB · Weergaven: 58
  • IMG_4877.jpeg
    IMG_4877.jpeg
    372,5 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
De motor moest wel voor de gentleman ride 2022 klaar. half afgemaakte projecten daar had ik geen zin in
 
De motor met de binnen steun voor ze kont. Frame doorgetrokken voor het kenteken en de verlichting.

1686172695012.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Maar leuk dat er weer eens iemand een gs450 aanpakt.
We hebben de onze pas verkocht, ook een klein beetje aangepast, mijn vrouw is niet zo groot dus wat verlaagd.
IMG-20230419-WA0021.jpg
 
Hier is de buddy aan gepakt
16 cm er tussen uit en toen in mekaar gelast
En dik in grondverf was pittig roestig.
1686332316615.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je met de luchtfilterbox, ik heb hen vervangen door een later model, die van ons was helemaal kei hard geworden, die van de latere modelen zijn een stuk zachter en past dan ook beter op de carburateur.
 
Wat doe je met de luchtfilterbox, ik heb hen vervangen door een later model, die van ons was helemaal kei hard geworden, die van de latere modelen zijn een stuk zachter en past dan ook beter op de carburateur.
Ik heb de air box verwijderd en open lucht filters er op gezet
1686342374748.jpeg
 
carburateur gereinigd andere sproeier er in van een 117,5 naar een 147,5
Tussen rubbers vervangen
Deze zaten muur vast . was maar goed dat de airbox er uit lag kon ik er met een slag schroevendraaier bij
De ontsteking icu was achteraf ook defect
Aangezien een tweedehands 250 euro kost .
En geen zekerheid gaf of hij goed was of nog lang zou doen. heb ik gekozen voor een helemaal nieuwe van carmo elektronica
Wel duur maar verbeterde functies en 3 jaar garantie iridium bougies er in nieuwe bobine
En nu loopt en start hij perfect 👍
1686343321358.jpeg


1686343349360.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De tank en zij kapen hebben we geschuurd geplamuurd
Alles in de 2 componenten gegrond en daarna zwart gespoten en afgelakt met blanke lak met groene flak’s
Er bijzondere kleur 😉
1686344506056.jpeg

1686344570293.jpeg

1686344606077.jpeg

1686344633064.jpeg

1686344670981.jpeg
 
Suzuki letters gespoten
 

Bijlagen

  • IMG_5232.jpeg
    IMG_5232.jpeg
    196,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_5218.jpeg
    IMG_5218.jpeg
    545 KB · Weergaven: 30
  • IMG_5271.jpeg
    IMG_5271.jpeg
    575 KB · Weergaven: 28
Zo kreeg de motor al weer wat kleur de buddy was klaar
Hij starte goed
De voorvork had ik 3 cm door gestoken.
Deze heb ik nog van binnen in gekort .
De onder poten zwart gespoten
En de boven kroon plaat afgeslepen en geplamuurd en zwart gemaakt
 

Bijlagen

  • IMG_7493.jpeg
    IMG_7493.jpeg
    188,2 KB · Weergaven: 40
  • IMG_7497.jpeg
    IMG_7497.jpeg
    432,7 KB · Weergaven: 38
  • IMG_7494.jpeg
    IMG_7494.jpeg
    225 KB · Weergaven: 40
Terug
Bovenaan Onderaan