Suzuki intruder vs800

pindakaas

MF veteraan
15 jul 2008
1.457
744
Daar gaan we weer, er is weer een zielige patient naar binnen gereden en dit keer iets anders dan de caferacers/scramblers of hoe je het ook wil noemen. De titel gaf het al wel weg eigenlijk, ik heb een intruder voor weinig te pakken gekregen. Echt heel veel opties zijn er niet, opknappen en in originele staat brengen is geen optie, zonde van het geld. Dus aanpassen/customizen en verbobberen.

Even over mij want ik ben alles behalve beroemd: ik heb een hobbyschuur in Voorburg en de ene keer knap ik een motor op en de andere keer zet ik de zaag erin en maak ik een caferacer oid, wat ik ermee doe is afhankelijk van de staat van de motor.
Een paar fietsen uit de schuur van pindakaas:
cx.jpg
440.jpg
z650.jpg


En dan staat nu deze patient op de brug, :
vs800.jpg

De meeste onderdelen heb ik er wel bij, maar staan niet op de foto. Normaal zorg ik er eerst voor dat een motor rijdbaar is en dan haal ik hem uit elkaar, maar deze was al zover gedemonteerd dat het wel erg veel werk is. Ik heb de motor overgenomen van een vriend/kennis als gestrand project en hij liep wel en ik heb compressie gemeten, dus ik durf het wel aan om het blok eruit te gaan halen zonder hem te laten lopen.
vs4.jpg

mijn eerste uitdaging: wat ga ik hier nou weer van maken? (suggesties zijn welkom, graag zelfs) ik had nog een zadeltje liggen, die maar even erop gezet, maar er staan me een aantal zaken tegen: zonder de zijkappen onder het zadel vind ik het mooier, maar ja, waar ga je dan de onderdelen plaatsen, want echt veel ruimte om onderdelen te verstoppen is er niet. de meeste intruder bobbers zie je dan ook met zijpanelen, maar het lijkt me wel leuk om iets 'anders' te doen, maar de echte inspiratie moet nog opborrelen.
Ondertussen maar even wat onderdelen eraf gehaald:
vs 3.jpg


Veder heb ik nog een berg onderdelen nodig, mocht er iemand nog wat hebben liggen ter overname hoor ik dat graag, zaken als voorpoten, achterveren, achterspatbord, forward controls zou ook mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Leuke plaatjes van je vorige creaties :t Vooral die CX kan me bekoren.
Bobbers vind ik wel leuk om te zien en een vs800 leent zich daar uiteraard ook goed voor. Ik ben benieuwd.
 
IMG_2701.jpeg


Ik heb nog zo’n spatbord liggen. Is eigenlijk voor de voorkant, maar word vaker achter gemonteerd. Bij interesse stuur maar een pb.
 
Ik heb nog zo’n spatbord liggen. Is eigenlijk voor de voorkant, maar word vaker achter gemonteerd. Bij interesse stuur maar een pb.
dankjewel, ik hou het even in gedachten, want ik weet nog niet echt waar ik naartoe wil met het ontwerp. mijn eerste gedachten is een rauwe chopper met aluminium spatbord, alhoewel dat ook niet echt overloopt van creativiteit.
 
dankjewel, ik hou het even in gedachten, want ik weet nog niet echt waar ik naartoe wil met het ontwerp. mijn eerste gedachten is een rauwe chopper met aluminium spatbord, alhoewel dat ook niet echt overloopt van creativiteit.
Gewoon doen wat je wil, alles is al een keer gedaan.
Heb ook nog een ducktail gevonden net. Even ter info dan maar :+
 
Bijna klaar :+. Tijd om onderdelen te bestellen.
20231110_130819.jpg

Blok maar eens open maken kleurtje geven en een pakkingset enzo erin. Zwart met chroom lijkt mij wel een mooie combi.
20231110_124007.jpg

De rest mag op hun beurt wachten in de kist.
20231110_130811.jpg
 
Hoe is de tank aan de binnenkant?
ik heb er 2, bij degene die je ziet op de foto (in de kist) hoor je de roest heen en weer schuiven, dus die kan wel naar de stort, maar de andere is roest en deukvrij., maar ik weet nog niet of ik de originele tank wil gebruiken.
Ik zag een foto van een intruder die ik wel mooi vind, daarvan was de tank wat verder over het frame gezakt, maar dat kan met de originele niet, of ik moet hem aan gaan passen en een open luchtfilter gaan gebruiken, want de luchtfilterbox kan je dan ook niet lekker kwijt denk ik.
vsinspitarie3.jpg
 
Afbrekende bouten lijkt een thema te worden bij deze motor, misschien ook niet zo gek als je naar de staat van de motor kijkt.
Screenshot_20231112_220926_Gallery.jpg

20231112_135656.jpg

Hier gaat de ultrasoon reiniger een flinke kluif aan hebben.
Boutje afgebroken, choke zit muur vast in de carburateur. ook op de cilinderkop zijn er 2 afgebroken, vd week maar eens kijken hoe ik dit op ga lossen.
20231110_133202.jpg
 
Eerst ff een borstel eroverheen halen en dan onderhozen met kruipolie.

Gelukkig steekt er nog een stuk draad uit je kop, daar zou ik een moet op lassen.
 
En voor de carbs ook even Markplaats en consorten in de gaten houden.

Tip via veilingkijker.nl kan je via 1 site op meerdere advertentiesites gluren ;)
 
Tijd voor een kleine update. Het blok had wel compressie, maar er zat overal kit bij de pakkingen, daar kan ik niet zo goed tegen en ik had toch een pakkingset gekocht. Ik heb eens gelezen dat de kit los kan komen en een oliekanaal kan verstoppen. Dus maar even open maken en alle kitresten verwijderen en verse pakkingen plaatsen.
20231208_133040.jpg

Verder heb ik alle hoop opgegeven wat de carburateurs betreft en een nette set op marktplaats gevonden, scheelt weer een hoop frustratie.

Next: schoonmaken, spuiten en alles weer in elkaar zetten.
Volgende week het frame maar even naar de poedercoater brengen.
 
Leuk project, ga ik volgen. Maar ben je niet bang voor troep in je blok. Is aan de buitenkant niet helemaal schoon lijkt het.
 
Leuk project, ga ik volgen. Maar ben je niet bang voor troep in je blok. Is aan de buitenkant niet helemaal schoon lijkt het.
Als ik hem nu in elkaar ga zetten zou er zeker wat gaan knarsen. Ik denk dat er niets anders op zit dan het blok helemaal uit elkaar te gaan halen en dan is het geen probleem meer, want dan gaat het schoon in elkaar. Ik heb in het oliefilter aan de onderzijde(sorry geen foto) allemaal stukjes kit gevonden, die zijn dus lekker door het blok gaan zwerven. geen idee wat er nog meer in het blok zit.
 
heeft dat ding in de sloot gelegen? wat een roest.

Ik heb niet veel met dit soort motoren, qua inspiratie kom ik nu even niet veel verder dan in de fik steken :+

Misschien mooi-weer fiets zonder spatborden? brooks zadeltje en verder vooral heel veel niks?
 
heeft dat ding in de sloot gelegen? wat een roest.

Ik heb niet veel met dit soort motoren, qua inspiratie kom ik nu even niet veel verder dan in de fik steken :+

Misschien mooi-weer fiets zonder spatborden? brooks zadeltje en verder vooral heel veel niks?
In echt beste staat is hij inderdaad niet, maar dat komt wel goed. Het gaat zeker geen originele motor worden. En dan moet ik nog opschieten, want mijn medehuurder gaat eruit en het is maar de vraag of ik over 2 maanden nog wel ruimte heb om te klussen.
 
ah da's balen, ik huur een deel van de garage van een buurman, is ook niet ideaal maar ben wel blij om een klusplek te hebben.

gezien de staat misschien wel een mooi project om wrinkle lak te gebruiken, ziet er best stoer uit en is ook niet heel moeilijk om te doen.
 
Leuk project, ik ga deze ook volgen... Zelf vind ik in de basis de intruder niet het mooiste model om te verbobberen (dat is in mijn bescheiden opinie toch de Vulcan 800 of de Shadow 600)

Wat je onder je zadel kan doen, is zo'n nep olietank, oftewel een ronde buis, waar je alle electra en zo in kan proppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan